ro
door roekie_1 Nov 10, 2005 om 23:44
Geldzaken & recht

Oplichters op Marktplaats

Mijn zoontje heeft 17,50 overgemaakt naar een aanbieder op Marktplaats
omdat hij een GBA spelletje wilde kopen. Dat was naar een bankrekening
helaas weet je dan nooit zeker van wie die rekening is en krijgt hij
dat spel dus niet. Marktplaats en de Postbank op de hoogte gesteld en
volgens hen moet ik aangifte doen, van hun kant hoef ik niets te
verwachten. Wat schets mijn verbazing als ik het banktrekeningnummer in
google intoets: mijn zoontje is bij lange na niet de enige pineut. De
rekeninghouder is een "bekende" oplichter. Waarom doet niemand iets,
wat kan ik doen , wie zit in hetzelfde schuitje. Ik wil dus geen
discussie over wat de politie wel of  niet doet, ik wil weten of
ik nog iets kan doen om zijn geld terug te krijgen. hij heeft er
ongeveer 3 maanden voor moeten sparen, het was zijn droom.  Wie
zijn er nog meer op Marktplaats voor GBA spelletjes opgelicht. Dit gaat
toch over oplichters die kinderen in de maling nemen. Ik ben totaal op
de hoogte van de eventueel door mij gemaakte fouten en onachtzaamheid.
Maar ik ben wel een aardige moeder en neem het verlies op mij,
misschien is dat wel het enige wat je in zo een geval kan doen, ik hoop
dat ik meer kan doen.

661 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Marktplaats moet je heel erg uitkijken. Je kunt daar namelijk niet zien wie er achter de aanbieding zit. Je kunt niet zien wat voor ervaringen er zijn met de verkoper. Op andere veilingsites kun je feedback achter laten zodat anderen kunnen zien of een aanbieder betrouwbaar is.

Wellicht kunt u Marktplaats informeren over de gang van zaken, dan kunnen ze de verkoper blokkeren maar die is dan waarschijnlijk direct weer terug met een ander emailadres.

Het is maar een klein bedrag (voor grote mensen) maar ik zou toch aangifte doen van oplichting als u langer dan 2 weken hebt gewacht op de game. Als er genoeg aangiften zijn neemt de politie wellicht aktie.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het tv programma opgelicht schenkt veel aandachtt aan dit soort zaken.
ik heb al regelmatig gezien dat ze bij een marktplaats oplichter aan de
deur gingen. Mischien dat u de opgelicht tiplijn eens kunt bellen ofzo.
Kijk op www.opgelicht.nl

ve
door verwijderd - Nov 12, 2005 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het verstandiger om voortaan adres en telefoongegevens te controleren. Als ik iets koop van internet vraag ik het rekeningnummer, adres en telefoonnummer (vaste aansluiting). Als diegene in het telefoonboek staat heb je al iets. Als dan de naam klopt met het adres en (heel belangrijk!!!) het telefoonnummer (vaste aansluiting,geen mobiel nummer) dan heb je tenminste iets.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2005 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste melder,

Wij van kinderprogramma BlinQ lazen uw berichtje over de oplichting van uw zoontje. Hij heeft een spel besteld, maar nooit gekregen. Onze vraag: Heeft uw zoontje het spelletje inmiddels al in zijn bezit? Zo niet, dan kan Robin Qute misschien uitkomst bieden. Deze held van BlinQ heeft als missie gesteld om kinderen met een wens of probleem te helpen. Graag zou hij ook uw zoontje willen helpen.

Zou u contact met ons op willen nemen?
E-mail: annelies@djbijkerprodukties.nl of maurice@eo.nl
Tel. : 035-6474863

Groetjes Annelies Tuinman
Redactie BlinQ

ve
door verwijderd - Dec 1, 2005 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie bij topic Is hier niets tegen te doen?