pi
door pierrelov Apr 24, 2012 om 16:57
Geldzaken & recht

Oplichting?!?

Ik heb verschillende leningen en benader de bank om een en ander bijeen te brengen en eventueel wat extra bestedingsruimte te creëren. de 3 uitgestelde betalingen wil ik niet bij ze onderbrengen daar ik over deze geen rente betaal.
De deal die Lage Landen mij voorschotelt is alles of niets.. dus ik moet ook mijn renteloze leningen bij hen onderbrengen en er dan dus wel rente over gaan betalen.. zogenaamd in mijn interesse, (zo makkelijk alles onder 1 dak!)

KAN DIT SOORT OPLICHTING ZOMAAR??
hoe zit het met mijn eigen keuze? en mijn bewegingsvrijheid?

zonde dat een bank als Rabobank zich met dit soort dieven inlaat..

811 11 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 24, 2012 om 17:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dieven?

Jij hebt diverse leningen lopen (waarvan een paar rente vrij). Jij wil de rentedragende leningen samenbrengen om nog wat meer "bestedingsruimte" te krijgen. En de andere partij wil daaraan niet meewerken, zoals jij dat wilt.

Nou, daar zijn ze geheel vrij in om daar niet aan mee te werken. Ik zie hier geen enkel fout gedrag in van de tegenpartij. Zij willen zaken doen op hun maner en dat wil jij niet.

Pech!

Vladja

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2012 om 17:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@pierrelov,

ik heb eerst eens gegoogeld wat oplichting, want zo noem je het, eigenlijk betekent:"Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Het is een misdrijf en een kunst tegelijk. Het is een groot risico voor een hoop mensen, maar de vindingrijkheid waarmee oplichters vaak te werk gaan wekt bij sommigen ook bewondering.

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen. In de praktijk is de vogel meestal al gevlogen als het zo ver komt, met medeneming van de buit. Soms loopt een oplichter tegen de lamp, maar in de meeste gevallen is zijn buit al "verdwenen".

Als de bank zaken wil doen, doen ze dat op HUN voorwaarden en niet die van jou. En als die voorwaarden je niet aanstaan, is er geen sprake van: "KAN DIT SOORT OPLICHTING ZOMAAR??"

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2012 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1. Van oplichting is hier geen sprake.

2. Jij hebt het hierin niets te eisen, dat is aan de bank.

zwemmer
door zwemmer - Apr 24, 2012 om 17:20
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ja, het staat wat vrijmoedig. Aan jou de keus.

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2012 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pierrelov,

Tjonge, wat een termen gebruiken we: oplichting, dieven.

Zoiets noemen ze ook wel eens: smaad, laster.
Daarop staat gevangenisstraf.

Zou dus zoiets niet zo maar hier neerzetten.

Zoals al aangegeven: de bank staat volkomen in haar recht om al dan niet zaken met je te doen.
.....hoe zit het met mijn eigen keuze?.....
Dat jij ergens voor wilt kiezen betekent niet dat de andere partij hiermee akkoord moet gaan.

Met vr.gr.

off topic:
@zwemmer,
de vleugellamme vlinder is vervangen zie ik.

zwemmer
door zwemmer - Apr 24, 2012 om 17:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

off topic:

@ja, hoe kon dat nou gebeuren? In ieder geval ik heb maar een frisse keus uit de aanwezige afbeeldingen uitgezocht en weg! is de halve vlinder.

tdehond
door tdehond - Apr 24, 2012 om 18:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ts
De bank wil niet dienen zonder er aan te verdienen.

Is de bank bereid om uw bestedingsruimte te vergroten als u de renteloze leningen niet bij hen onder brengt?

pi
door pierrelov - Apr 24, 2012 om 19:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

als ik de renteloze leningen niet bij hen onderbreng is er "geen financiële ruimte"
reden die ze opgeven: verdeeldheid van leningen.

breng ik ze wel onder dan is er "wel financiële ruimte"
dan kan ik plots bijna E 2000,00 bijlenen!?!?!

waar komt die ruimte vandaan?

Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Het is een misdrijf en een kunst tegelijk.

Dat is toch precies wat ze doen als ik mijn renteloze leningen om moet zetten naar leningen met 9% rente?!!?!?

melomaan
door melomaan - Apr 24, 2012 om 20:31
157 Antwoorden / 1 Vragen

Waar is het bedrog dan?
Ze spelen open kaart met je en geven jou een keuze.
Jij hebt de keus om dat te accepteren of niet.

Heb je ook al bij andere banken geïnformeerd wat zij bieden?

vladja
door vladja - Apr 24, 2012 om 20:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat is toch precies wat ze doen als ik mijn renteloze leningen om moet zetten naar leningen met 9% rente?!!?!?

Je moet helemaal niets. Zij willen alleen zaken met je doen op die manier. Als je dat niet wilt, dan doe je het niet.

Vladja

julia040
door julia040 - Apr 25, 2012 om 20:41
5 Antwoorden / 2 Vragen

U:
- heeft verschillende leningen
- wil ze bijeen wil brengen om meer bestedingsruimte te hebben
- wil de renteloze leningen / uitgestelde betalingen er niet bij betrekken

De bank:
- ziet het risico van een klant met meerdere leningen
- wil om u nóg een lening (want meer bestedingsruimte) te bieden het risico afgedekt zien
- wil de renteloze leningen op één hoop gooien zodat het risico ook voor hen overzichtelijk blijft

U vind het oplichting dat de bank met HAAR geld wat ze aan U willen lenen voorzichtig omgaat? En dat de bank het risico wil verlagen voor het geval u straks een kale kip bent met een grote schuld?

- Vreemd dat mensen denken dat geld wat ze hebben geleend ook van hen is en dat ze denken dat ze zelf alle voorwaarden van het lenen kunnen bepalen.-