nozem2010
door nozem2010 Oct 25, 2012 om 21:43
Geldzaken & recht

Opzeggen abonnement

ik heb een abonnement laten aansmeren bij BDR containerreiniging uit Oud Beijerland,
nu blijven ze ingebreke, zo is er 91,50 euro afgeschreven i.p.v. 88,50 euro, ik mag geen huisdierenuitwerpselen in de containers deponeren, dit krijg via een brief te lezen, deze brief kreeg ik nadat de 8 dagen tijd, die ik heb gekregen om op te zeggen, thuis, dus kon ik niet meer opzeggen, afgelopen dinsdag zouden ze de eerste keer de container reinigen, maar ook dit hebben ze niet gedaan, nu heb ik mijn bank opdracht gegeven om de 91,50 euro terug te vorderen, omdat ze hun afspraken niet nakomen, ook heb ik een brief aangetekend naar hun verzonden. op google staan de nodige kalchten over dit bedrijf, die lees je pas als het kwaad is geschiedt,

kunt u mij helpen, want ik weet me ff geen raad.
vr. gr

1131 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 25, 2012 om 22:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik blijf mij altijd afvragen waarom achteraf wordt gecontroleerd wordt,dat is toch vragen om moelijheden. Dit soort zaken staan inderdaad met klachten dat heeft nu ook al gezien. Mosterd na de maaltijd. Maar troost u u bent niet de enige die zoveel vertrouwen heeft in mensen. Maar aldoende kan men er veel van leren.

sw
door swat1500 - Oct 25, 2012 om 23:53
3851 Antwoorden / 0 Vragen

Dat BDR de met u gemaakte afspraken niet (volledig) nakomt houdt niet in dat u dus zomaar het geld mag terug halen. U loopt ernstig het risico dat BDR een incasso procedure zal gaan instellen.

Wat u wel kan doen is BDR telefonisch EN schriftelijk in gebreke stellen en een voorstel tot compensatie doen (een korting bijvoorbeeld). U kunt dan tevens BDR de wacht aanzeggen en aankondigen dat u de overeenkomst zal beëindigen wegens wanprestatie als BDR de afspraken niet blijft nakomen.

poltol
door poltol - Oct 26, 2012 om 00:07
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga er maar vanuit dat BDR een beroep doet op overmacht.
En dat staat dan weer in de heel kleine lettertjes.

De auto was "defect".
De chauffeur had "griep".
Enz. enz.
Vervolgens komt er een incasso van een onduidelijk bureau.
Dat bureau zijn zij zelf.

Ik snap dus niet dat er nog steeds mensen intrappen.
Soms op het randje, maar meestal klopt het niet, ze doen gewoon niet wat ze beloven.
Ja, wel geld afschrijven want dat kunnen ze heel goed..
Dit bedrijf is al heel veel jaren bekend als oplichters bedrijf.

Vr.gr. poltol

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2012 om 01:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je bovenaan in het zoekvakje BDR intikt vind je mogelijk nog wat tips.

fe
door festinger - Oct 26, 2012 om 02:31
410 Antwoorden / 18 Vragen

Vraag me 2 dingen af. Allereerst waarom trap je erin en ben je wel in staat hier raad te vragen? Bedoel het niet verkeerd.Het 2e wat me afvraag is de angst voor een deurwaarder met incassokosten. Niemand wil dit dus betaald men maar en het dreigement werkt wat je ook afgenomen hebt.

Mijn advies is vraag altijd rechtshulp en dat kan ook gratis. 1 melding van rechtshulp is meestal genoeg. En daarna zou ik aangifte doen want hoort in een nette samenleving. Dat de daders vervolgd en gestraft worden is onwaarschijnlijk.Want er zijn veel te veel mensen die eigen belang ten koste van anderen prevaleren van hoog tot laag en strafbaar zijn.

sweeterlake
door sweeterlake - Oct 26, 2012 om 11:13
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=nozem2010 schreef op donderdag 25 okt 2012, 21:43]ik heb een abonnement laten aansmeren bij BDR containerreiniging uit Oud Beijerland,
nu blijven ze ingebreke, zo is er 91,50 euro afgeschreven i.p.v. 88,50 euro, ik mag geen huisdierenuitwerpselen in de containers deponeren, dit krijg via een brief te lezen, deze brief kreeg ik nadat de 8 dagen tijd, die ik heb gekregen om op te zeggen, thuis, dus kon ik niet meer opzeggen, afgelopen dinsdag zouden ze de eerste keer de container reinigen, maar ook dit hebben ze niet gedaan, nu heb ik mijn bank opdracht gegeven om de 91,50 euro terug te vorderen, omdat ze hun afspraken niet nakomen, ook heb ik een brief aangetekend naar hun verzonden. op google staan de nodige kalchten over dit bedrijf, die lees je pas als het kwaad is geschiedt,

kunt u mij helpen, want ik weet me ff geen raad.
vr. gr

Ten eerste spreek je niet over opzeggen binnen zeven werkdagen maar over het annuleren van de order. Doe dit schriftelijk midddels aangetekende zending.

Ten tweede vermeldt nimmer uw n..a.w. (naam,adres en uw woonplaats) inclusief uw telefoonnummer op enig fora. Laat de redactie uw persoolijke gegevens verwijderen.

Dergelijke vuilcontainerschoonmaakbedrijven zijn meestal malafade bezig, catagrie: "Flessentrekkerij"!

getty
door getty - Oct 26, 2012 om 11:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft het afwijkende bedrag toevallig niet wat te maken met de btw verhoging? Zo ja, dan kan u in ieder geval niet op die grond ontbinden. Wanneer bent u het contract aangegaan?

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 26, 2012 om 11:53
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je al aan BDR gevraagd waarom ze de container niet hebben schoongemaakt? Als er nog wat vuil inzit na het legen dan maken ze hem niet schoon.

Dat van die uitwerpselen begrijp ik niet helemaal. Als het goed is zitten die toch in zakjes en die zakjes verdwijnen in de vuilnisauto??

Nooit zomaar storneren, daar heb je het recht niet toe en gaat je alleen maar problemen opleveren.

ka
door kartijn - Oct 26, 2012 om 13:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Graag zou ik je willen vragen om je klacht bij omroep max te leggen.
Heb ik ookk gedaan en ik heb er nu werk van gemaakt.
Ze schrokken ervan hoe dit bedrijf te werk gaat.
Bij mij kunnen ze niks geen geld van de rekening halen want ze hebben geen rekening nummer.
Hoe meer mensen hun klacht daar indienen des te beter.

dc
door dcz - Oct 27, 2012 om 00:20
439 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de redactie maar even gevraagd je 06 nummer te verwijderen. Dit is een openbaar forum, u vindt het vast niet leuk als u gebeld wordt door allerlei leuke gasten....

nozem2010
door nozem2010 - Oct 27, 2012 om 00:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dcz schreef op donderdag 25 okt 2012, 22:42]Ik heb de redactie maar even gevraagd je 06 nummer te verwijderen. Dit is een openbaar forum, u vindt het vast niet leuk als u gebeld wordt door allerlei leuke gasten....

hartelijk dank hiervoor,

maar nu wil ik het hele stuk verwijderen, wist niet dat dit een forum was,
kunt u mij vertellen hoe ik dat kan/moet doen,

nogmaals hartelijk dank, dat u mijn 06 nummer heeft laten verwijderen.

vr. gr Wim

dc
door dcz - Oct 27, 2012 om 22:06
439 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt geregeld....

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2012 om 22:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat ze 3x fout zijn mag je het terug halen en Ontbinden zonder te wachten.

1 De prijs is verhoogd.
2 Niet geleegd dus niet geleverd.
3 Achteraf geen hondenpoep.. dus katten wel?

Wel na het terug halen geld melden dat je het contract ontbind en niet de 8 dagen na tekenen maar 8 dagen na ontvangst aanvullende voorwaarden zoals honden poep zou ik nemen.

Reageer niet op incasso want ze zullen toch wel verliezen.
Zorg dat je bewijs hebt van de tariefsverhoging want bij hogere prijs mag je altijd opzeggen zonder termijnen.

Dit geld normaal bij het volgende jaar maar in uw geval ook voor de eerste keer.