mj
door mjansen12 Mar 25, 2004 om 16:53
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap Cannons Health Club

Ik ben sinds 1 mei 2003 lid van Cannons Health Club (sportschool). De eerste maanden betaalde ik een studententarief (EUR 39,- p/maand) en daarna moest ik het volle pond (EUR 71,- p/maand) betalen, omdat degene die me had ingeschreven mij kennelijk verkeerd had ingelicht over wat Cannons onder een 'student' verstaat (tot 21 jaar, en ik ben dus ouder). Ik hoorde ook van anderen dat de medewerker van Cannons mensen op een 'onfrisse' wijze proberen lid te maken, door ze aanbiedingen te doen die achteraf eigenlijk niet hadden 'gemogen' (bv korting geven op administratiekosten of een lager maandtarief beloven, maar dat mag je dan niet tegen hun chef zeggen, dat je dat hebt afgesproken). Ik moest natuurlijk toen ik me inschreef een jaar lid blijven. Nu wilde ik mijn lidmaatschap opzeggen, omdat ik het gewoon niet meer kan betalen. Op 17 maart j.l. heb ik hun gefaxt dat ik mijn lidmaatschap wenste op te zeggen per 1 mei a.s. Als reactie kreeg ik terug dat de opzegtermijn 3 maanden voor het einde van de afloop van het jaarlidmaatschap is en ik derhalve al voor 31 januari mijn lidmaatschap op had moeten zeggen en nu ik dat dus te laat heb gedaan het lidmaatschap automatisch met een jaar verlengd wordt. Is er geen enkele manier op hieronder uit te komen? Ik kan die kosten als student gewoonweg niet opbrengen...Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt,
Maaike

632 2 Rapporteer

ta
door tamej00 - Apr 16, 2004 om 13:06
15 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een aantal dingen die hier aan de orde zijn, allereerst ben je voor de sportschool wel of geen student, en welk tarief ben je dan verschuldigd.
Als het goed is heb je bij de inschrijving de voorwaarden ontvangen, daar zou het tarief voor jouw in vermeld moeten staan.
Als het zo is dat men je verkeerd hebt voorgelicht om je gewoon een lidmaatschap aan te smeren dan is er sprake van dwaling dan wel bedrog en kan je de sportschool mededelen dat je het lidmaatschap met onmiddelijke ingang wil ontbinden. Is natuurlijk wel zo dat je dat zal moeten bewijzen ( de verkeerde voorlichting bedoel ik).
indien dit het geval is en men wil niet ontbinden gewoon opzeggen en afwachten wat men dan gaat doen( je moet het e.e.a. wel schriftelijk doen.
Dan het doorlopen van je lidmaatschap, dit moet ook in de voorwaarden zijn opgenomen, de termijn van drie maanden vind ik persoonlijk wel aan de lange kant,maar als het in de voorwaarden staat kan je er niets aan doen.
Heeft men inmiddels niet iets anders veranderd , bijvoorbeeld het tarief verhoogd of een lestijd veranderd wat gevolgen heeft voor jouw sportmogelijkheden? Laat het dan even weten want wellicht is dat een grond om te kunnen ontbinden.

Succes ermee.

sc
door schutte148 - Jan 19, 2012 om 19:10
2 Antwoorden / 3 Vragen

Nederland somber en in een ressesie? Ik heb nog nooit zoveel auto's op de weg gezien als in 2012. Daarnaast heb ik mij weer verwonderd wat er aan sinterklaas/ kerstspullen en vuurwerk is verkocht. Ik blijf mij maar verbazen. Ongelooflijk!! Wat is er precies aan de hand in Nederland?
Ik denk dat er ons een rad voor de ogen gedraaid wordt.