La
door Laout Jan 6, 2023 om 17:03
Geldzaken & recht

Opzeggers.com

Via opzeggers.com wilde ik mijn abonnement bij de nrc opzeggen. Ik had niet gezien dat deze site geen onderdeel van de nrc was en dat ik hiervoor moest betalen.

ze schreven dat ze een brief gestuurd hadden aan de nrc met de opzegging en ik kreeg daarbij het bericht hiervoor €29,95 te betalen.

toen ik de nrc zelf belde, bleken ze van opzeggers.com niets te hebben ontvangen, maar zeiden ook geen zaken met hen te doen.

Nadat ik meerdere mailtjes naar opzeggers.com gestuurd had, dat ze helemaal geen brief gestuurd hadden en dat ik dus ook niet wil betalen en de vraag contact op te nemen, kreeg ik als antwoord dat ze gedaan hadden wat de bedoeling was en dat ik netjes moest betalen.
hun telefoonnummer bestaat niet.

ik blijf om de dag een betalingsherinnering krijgen en nu komt er €9 bovenop.

ik blijf ook om de dag de vraag stellen contact met me op te nemen, maar er wordt niet gereageerd.

wat moet ik doen?

toch maar betalen?

9339 18 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 6, 2023 om 17:15
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 6, 2023 om 17:21
2119 Antwoorden / Vragen

Het is zondegeld maar als u daadwerkelijk opdracht hebt gegeven door op de knop te drukken kunt u er vanuit gaan dat ze gegarandeerd incasso in gaan schakelen met alle kosten van dien. Nou zag ik dat de Consumentenbond met een aantal van die clubs afspraken heeft gemaakt en daar zou u zich eens in kunnen verdiepen maar, tenzij u graag procedures voert, ik ken iemand die zag dat als een soort hobby, denk ik dat u er nu nog relatief goedkoop vanaf kunt en dan is het maar klaar.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2023 om 17:28
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, u moet betalen. Het staat op hun website en u heeft kennelijk niet (goed) gelezen. In een rechtszaak trekt u aan het kortste einde en kost u onnodig extra geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 6, 2023 om 17:39
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, dat in een rechtzaak aan het kortste eind wordt getrokken trek ik sterk in twijfel aangezien de opzegging volgens de melding van Ts de NRC niet eens heeft bereikt. Ts dient dan wel schriftelijk bewijs te hebben anders heeft m.i. u wel gelijk.

ne
door neodutchio Jan 19, 2023 om 11:42
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Heremietkreeft, er zit tijd tussen het opstellen van een brief en het aankomen en behandelen bij de ontvanger. Daar kan rustig 2 tot 3 dagen tussen zitten. Dus als TS in het weekend de opdracht geeft, dan heeft de brief de ontvanger op maandag nog niet ontvangen, maar kan wel gewoon onderweg zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2023 om 17:37
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas bent u ondanks veel waarschuwinge in zee gegaan met een van defgenen die op deze manier geld yit andermans zak prbren te halen.
Dit is niet de enige die dat doet en opggen van de NRC, u kreeg al een verwijzing naar een voorbeeldopzegbrief. Ziue ook https://abonnementen.nrc.nl/contact/ .

Helaas, u bent dus met een dienstverlkener  in zee gegaan en zou dus moeten betalen. Echter, u geeft aan dat men bij de NRC niets heeft ontvangen en zelfs dat men geen zaken doet met deze 'dienstverlener'.
Dat geeft mij voldoende reden om u te adviseren om  niet te betalen en ook nog omdat er dan  sprake is van ingebreke blijven (wanprestatie) omdat men kennelijk bij de NRC niets heeft ontvangen. Zorg er wel voor dat u afdoende bewijs heeft en dat geldt dan ook voor het antwoord dat u van NRC kreeg en vraag dat indien u dat nog niet heeft toch ook schriftelijk. Laat u niet intinmideren, ook niet indien men gaat dreigen met incasso of zelfs een incassobureau inschakelt. In beginsel behoeft u in die zin eerst in aktie te komen indien men er toe overgaat om via een echte deurwaarder een exploit laat aanrijken voor een zitting bij de kantonrechter. Dan is het absoluut zaak om dan wel te reageren naar de rechtbank om te voorkomen dat u bij verstek zou worden veroordeeld. Ik kan mij zelfs voorstellen dat u hierover een melding doet bij de politie (geen aangifte, men bepaalt daar dan wel of dat aan de orde is.  De gemakkelijkste weg zou zijn om wel te betalen om van al dat gedoe af te zijn en dat is dan wel aan u. Het bevestigt dan wel de 'dsienstverlener'dat hun opzet tot gewin leidt. Het is aan u om te bepalen wat u doet. Een melding aan de ACM www.consuwijzer.nl  is m.i. ook zinvol / op zijn plaats. Het is mijn advies, wat u doet is aan u.

Deemm
door Deemm Jan 24, 2023 om 19:40
1 Antwoorden / Vragen

Mag ik vragen waarom u zegt geen aangifte?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2023 om 21:18
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Hwt doen van aangifte zonder goed bewijs van een strafbaar feit is een strafbaar feit. En daar is m.b.t. deze 'dienstverleners'geen sprake van m.i. Iedereen 'die er mee in zee gaat' doet dat helaas zonder na te gaan of dat de betrouwbare opzegmanier is en gaat bij het gebruik maken ervan akkoord met de dienstverlening em moet dan betalen. Er is een veelheid van waarschuwingen die worden genegeerd indien toch de eerste de beste metrhode die men op het i-net vindt benut.

Zie dit waarbij dus van belang is dat deze dienstverlensre wel op hun site aangeven dat het geld kost.  https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel326   'Ik adviseer melding omdat men dan bij de plotie zelf kan bepalen of aangifte op zijn plaats is en dat gaf ik ook aan: (citaat uit mijn antwoord:  Ik kan mij zelfs voorstellen dat u hierover een melding doet bij de politie (geen aangifte, men bepaalt daar dan wel of dat aan de orde is'.

sira
door sira - Jan 6, 2023 om 17:54
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Zo snel mogelijk betalen, u bent met een commerciële instelling in zee gegaan.

Als u iets moet opzeggen, zoals NRC, ga dan gewoon naar de website van het NRC, maar typ nooit op internet "opzeggen NRC" in. Juist dan komt u bij dergelijke bedrijven uit.

Deemm
door Deemm Jan 24, 2023 om 19:43
1 Antwoorden / Vragen

Veel mensen doen dit dus wel en blijven de dupe..

sira
door sira Jan 27, 2023 om 12:07
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Dat klopt wat je zegt, maar het is volstrekt onlogisch. Als ik iets vsn een bedrijf wil weten, ga ik naar de site van dat bedrijf.

TBM
door TBM Mar 12, 2023 om 17:58
1 Antwoorden / Vragen

Wordt gewoon misbruik van gemaakt. Op die manier je geld verdienen is triest.

sira
door sira Mar 12, 2023 om 17:59
2380 Antwoorden / 24 Vragen

De kosten staan gewoon op dergelijke sites vermeld, het is dus een kwestie van lezen.

Bo
door Bobot - Jan 6, 2023 om 22:32
28 Antwoorden / 2 Vragen

Het is onnodig om abonnementen tegen betaling te laten opzeggen door een derde partij, maar nu u heeft daar 'per ongeluk' wel opdracht toe hebt gegeven zou ik maar betalen.

Ik zie nog niet dat er sprake is van wanprestatie; NRC stelt geen brief ontvangen te hebben van opzeggen.com, maar is die brief niet vanuit uw naam verstuurd? En mogelijk was de brief al wel verstuurd maar nog niet aangekomen of verwerkt toen u met NRC belde. Is in uw overeenkomst met opzeggen.com vastgelegd binnen welke termijn de brief verstuurd moest worden en was die al verstreken?

Ik zou niet aanraden te wachten met betalen omdat het bedrijf 'mogelijk' wanprestatie levert. De incassokosten zullen oplopen en die bent u verschuldigd als blijkt dat zij de dienst wel binnen de algemene voorwaarden uitgevoerd hebben. Het lijkt mij handiger nu gewoon te betalen - als er sprake blijkt van wanprestatie kunt u altijd nog reclameren.

marita5
door marita5 - Jan 7, 2023 om 13:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laout ,

Opzeggers.com valt onder : Rocketmen BV , adres is een kantoorgebouw .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=86081020&start=0&site=kvk2014

Vraag een kopie van de brief die Opzeggers.com heeft verstuurd .

Kan ik de brief inzien ?

Jazeker, stuur een mail naar support@opzeggers.nl en wij versturen u kosteloos een kopie van de opzegbrief.

Kan ik jullie bellen ?

Om klanten snel en goed te kunnen helpen hebben wij geen telefonische support. Je kan ons uiteraard wel een e-mail sturen die wij dan beantwoorden.

Als u bij opzeggen van Nrc via opzeggers.com niet heeft aangevinkt dat u afziet van het herrroepingsrecht , heeft u 14 dagen bedenktijd .

De voorwaarden : zie ook Art 9

Artikel 6 – Geen bedenktijd

Nu de levering c.q. uitvoering van de Dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke Bedenktijd is uitgevoegd, heeft de Consument geen recht op Bedenktijd. De Consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de Dienst voorafgaand aan het verstrijken van de Bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze Bedenktijd.

https://opzeggers.com/algemene-voorwaarden/

rj
door rjw - Jan 7, 2023 om 13:28
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Gaan er geen alarmbellen rinkelen als je je IBAN moet invoeren om een abonnement op te zeggen? En als er voordat je op "Versturen" klikt ziet staan dat het 30 euro kost?

Ke
door Kelgreetje27 - Jan 19, 2023 om 11:10
1 Antwoorden / Vragen

Maak nooit gebruik van deze website!

EX partner heeft mijn gegevens opgegeven om op te zeggen, ik wist hier echter niks vanaf en kreeg tot mijn verbazing in een keer een betaal linkje.
Ik heb direct hierop gereageerd en contact opgenomen met de klantenservice, deze is trouwens zeer slecht bereikbaar.
Aangegeven dat ik dit niet ben geweest en of dit geanuleerd kan worden, uiteraard geen reactie maar wel betalingsherrinderingen blijven sturen.
Vandaag op 19/1/23 na 5 keer proberen zowaar iemand aan de telefoon gekregen, nogmaals de situatie uitgelegd en er wordt gezegd u moet gewoon betalen.
Geen enkele sympathie voor het verhaal, heb de medewerker nogmaals uitgelegd dat ik het niet ben geweest.
Meneer aan de andere kan ging lachen en gaf aan niet mij probleem, dan doet u maar aangifte en dan zien we wel weer verder.
Nogmaals doe nooit iets via dit bedrijf!

ne
door neodutchio Jan 19, 2023 om 11:45
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat uw ex schijnbaar uw mailadres gebruikt staat los van de dienstverlening van dit bedrijf. Uw naam word misbruikt en dat wil zeggen aangifte doen tegen de veroorzaker. Anders kan iedereen dat verhaal gebruiken als ze een keer een fout maken.

De enige andere kans die u zou hebben is dat er een opzegging is gedaan voor een overeenkomst die niet op uw naam stond en niet op uw adres geregistreerd is. Dan is het namelijk onlogisch als daar uw mailadres voor gebruikt word.

rj
door rjw Jan 20, 2023 om 13:05
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Die meneer had helemaal gelijk dat het niet zijn probleem is. Als ik op jouw naam iets bij pak m beet Wehkamp bestel, moet Wehkamp het dan oplossen?

Deemm
door Deemm - Jan 24, 2023 om 15:47
1 Antwoorden / Vragen

Yup... ik ben er vrijwel zeker van dat deze website 100% onbetrouwbaar is!
Ook wij hebben met dit bedrijf een heel gedoe..

Wij dachten dat wij via onze aanbieder zelf het contract gingen opzeggen, maar het bleek dat wij dit via Opzeggers.com lieten doen.
Ze werken heel slim en sluw zodat iedereen er wel in kan trappen.. Maar goed, wij hebben die 29,95 euro betaald en die zijn we ook kwijt.
Ik raad het jou ook zeker aan om te betalen, om verdere onkosten te vermijden.
Als je dat niet doet dreigen ze met aanmaningen/deurwaarders en kan het bedrag belachelijk oplopen. Ze weten het wel slim te doen ja!

Na contact gehad te hebben met onze contract aanbieder, blijkt al snel dat het contract gewoon door liep omdat er nooit een opzegbrief is ontvangen/verstuurd.
Bij die contact heb ik zelf maar het contract GRATIS stopgezet en niet door Opzeggers. Weg geld dus!
Na contactformulieren en e-mails te hebben verstuurd naar Opzeggers kreeg ik een antwoord terug van
''We hebben wel degelijk uw opzegbrief verstuurd via Post NL, maar we kunnen alsnog een nieuwe opsturen geheel kosteloos''
Mijn antwoord hierop was of ik hiervan een bewijs mocht krijgen van het versturen van de opzegbrief, maar daar kreeg ik als verwacht nooit antwoord op.
Via telefoon zijn ze 3d per week open van 09.00-12.00.
Je staat 5 min in de wacht totdat er een medewerker beschikbaar is, wanneer je wordt doorverbonden dan wordt de lijn automatisch verbroken!

Na dit gedoe ga je vanalles opzoeken over dit bedrijf... Zo ben ik erachter gekomen dat de oprichter van Opzeggers.com ook het bedrijf van Opzeggenbij.nl heeft en op Google ook nog beweerd van niet. Grappig dat je zo kan liegen terwijl je gewoon bloot op internet staat!

Het kan toch niet dat zulke bedrijven mogen bestaan? Ik ga hier in ieder geval wel verder mee!

mahadma
door mahadma Jan 24, 2023 om 16:02
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Wat vooral belangrijk is heden ten dage met internet is o.a. dat "men" niet (meer)(goed) leest voordat men iets invult of op de verzenden/enter toets drukt.

Deemm
door Deemm Jan 24, 2023 om 19:31
1 Antwoorden / Vragen

Zeker heel belangrijk, maar mag ik je erop attenderen dat deze topic gaat over een bedrijf die service verkoopt die uiteindelijk NIET gedaan worden!
Dat is zowel bij mij als bij Laout gebeurd, dus ik begrijp je reactie niet en vooral niet dat je het opneemt voor dit bedrijf!

Daarbij staat dit niet op hun website, hoe verklaar je dat?

Ga
door Gaby Stijnen Feb 17, 2023 om 11:49
2 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik ben evenals u gedupeerd door deze kloojo's! Mag ik vragen wat u aan verdere stappen hebt ondernomen? Ik heb dit namelijk gemeld bij meerdere instanties die dit gaan uitzoeken. Ik krijg wel steeds weer ( wekelijks) een betalingsherinnering. Daar hebben ze wel de tijd voor, maar een telefoon opnemen kunnen ze niet. Ik wil het onderste uit de kan halen bij dit bedrijf. Ik ben hier nog niet klaar mee.

TBM
door TBM Mar 12, 2023 om 17:50
1 Antwoorden / Vragen

Gaby, niet bang worden van die brieven hoor. Ze proberen het gewoon en hopen dat er mensen bang worden en toch maar gaan betalen. Zij zitten volledig fout, en stiekem weten ze dat.

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2023 om 21:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Er zou eigenlijk een Internetrijbewijs/cursus moeten komen, dan is het een stuk veiliger.

Ga
door Gaby Stijnen - Feb 4, 2023 om 18:19
2 Antwoorden / Vragen

Hier bij mij hetzelfde gebeurd. Ik tik in op google; VriendenLoterij opzeggen, dan kom ik dan blijkbaar uit bij opzeggers.com ( naar mijn idee zat ik op een officiële site van VriendenLoterij).
Ik heb alle gegevens ingevuld ( onder het idee dat ik de VriendenLoterij aan het opzeggen was) en heb akkoord geklikt ( heb zeker niet alle kleine letters gelezen).1 week later krijg ik een mail van opzeggers.com of ik 29.95 wil overmaken. Ja dus niet!! Ik heb gebeld, krijg niemand aan de telefoon. Gemaild, dan krijg ik het antwoord dat ik mij aan mijn herroepingsrecht moet houden.
Ik heb contact opgenomen met vrienden loterij via telefoon, daar kreeg ik te horen dat mijn abbonement helemaal niet was opgezegd. Pppfffff. In en in triest dat je zo erin geluisd word. Ik ga dit iig NIET betalen!

TBM
door TBM Mar 12, 2023 om 17:47
1 Antwoorden / Vragen

Niet betalen, of 0,01 cent met een boodschap. Ze zijn namelijk nergens meer te bereiken.

sira
door sira Mar 12, 2023 om 18:36
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Slecht advies TBM, er komt een moment dat u een brief ontvangt waarin de kosten zijn verhoogd met wettelijke incassokosten (€ 40,-).
Maar als je die gok wilt wagen, prima, gelukkig hoef ik het niet te betalen.

Analoog
door Analoog - Feb 4, 2023 om 18:40
139 Antwoorden / Vragen

Ga het er nu niet verder op aan laten komen en betaal maar, voordat de rekening nog hoger gaat worden, gaat alleen maar vervelender worden.
Volgende keer bij evt opzegging naar de site van de instantie gaan en daar kijken, chat of bellen, neem nu je verlies......

TBM
door TBM Mar 12, 2023 om 17:46
1 Antwoorden / Vragen

Precies wat ze willen. Dus NIET doen! Die brieven zijn bangmakers. En jij bent iemand die in zijn broek zou schijten en betalen.

sira
door sira Mar 12, 2023 om 18:37
2380 Antwoorden / 24 Vragen

@TBM hou op met die slechte adviezen, u komt er ook vanzelf achter. Succes.

th
door thieu - Feb 17, 2023 om 13:34
148 Antwoorden / 0 Vragen

U wordt onder druk gezet door een stelletje oplichters.
U heeft duidelijk aangegeven dat zij volgens u in gebreke zijn gebleven (en waarom) en daar wordt totaal niet op gereageerd. Echt iets voor dat soort oplichters. Een normaal bedrijf zou daar wél serieus op in gaan.

De volgende stap van hun is dreigen met incasso en deurwaarder.
Die betalingsherinnering komt waarschijnlijk per mail binnen. In een antwoord daarop een mail sturen dat u ze in gebreke stelt en ze nog een week de tijd geeft om inhoudelijk te reageren. En dat u daarna de komst van een deurwaarder met vertrouwen tegemoet ziet.
Aangezien het een werkend e-mailadres is kunnen ze ook niet zeggen dat ze de mail niet ontvangen hebben.

NB. Vooral dreigen met een deurwaarder is polulair bij die oplichters. Maar dat is (gelukking) helemaal zo simpel niet.
https://www.sociaalverhaal.com/regels-deurwaarders/

Ohja, en opbellen is óók een dingetje. Vaak wordt daar een duur betaalnummer neergezet zodat ze iemand ook daarmee geld afhandig kunnen maken. Gewoon een antwoordmail sturen dus, en het daarrbij houden.

TBM
door TBM - Mar 12, 2023 om 17:44
1 Antwoorden / Vragen

Nee hoor, niet betalen!
Mensen, laat je niet gek maken. Retourneer de post of verscheur het. Adres wat op de brief staat is niet juist en bezwaar zal niet aankomen bij ze. Baloose heb je geen zaken mee gedaan (staat op de betaalherinnering) dus mag je negeren. Laar ze barsten. Ik heb tijdig geannuleerd en toch maken ze nog jacht op die paar centen. Ik zie ze wel in de rechtbank met mijn mails die nooit aankwamen omdat het mailadres niet eens werkte. Ze zijn handig bezig geweest en bestaan niet meer.Dus doe geen moeite. Ze zijn nog geen 0,01 cent waard, maar die stuur ik ze wel met een boodschap. Wie volgt?

va
door vanlotjegetikt - Mar 13, 2023 om 08:24
809 Antwoorden / Vragen

Vraag en Antwoord is geen FaceBook waar je ongezouten je mening kan neerpennen.
Er komen antwoorden/adviezen op een vraag. Dat deze antwoorden niet altijd naar de zin zijn van de vragensteller is vers twee.
Opmerkingen als oplichters zijn geen antwoord. Het antwoord moet wel(juridisch) onderbouwend zijn.
Maar zoals gewoonlijk moet zeker bij deze vraag worden meegenomen het woordje GRATIS en dan gaat een flink deel in de fout.
Voor niks gaat de zon op.

1paul
door 1paul - Mar 13, 2023 om 11:56
3188 Antwoorden / 0 Vragen

als u een dienst neemt zoals deze heeft u ook 14 dagen opzegtermijn, als u dus binnen deze 14 dagen alsnog van de dienst afziet, annuleert dus, mag u de rekening weggooien en hoeft u niet te betalen!

er moet duidelijk aangegeven worden dat de dienst direct ingaat, doet men dit niet dan heeft u gewoon dus de 14 dagen, dit mag dus niet weggestopt staan ergens in de voorwaarden maar moet duidelijk gecommuniceerd worden!

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd