di
door diakenvisser Nov 3, 2015 om 20:07
Geldzaken & recht

Oude VVV-bonnen

Is een VVV-bon in guldens met verloopdatum 21-12-2001 nog iets waard?
Is een VVV-bon in guldens zonder verloopdatum nog iets waard?

9850 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo diakenvisser,

Helaas, pindakaas.
Misschien iets voor een verzamelaar van curieus oud papier? ;-)
Wat info over geldigheid cadeaubonnen: klik hier.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Nov 3, 2015 om 20:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen de guldenbonnen van De Nederlandse Bank zijn nog om te wisselen in Euro's.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aanvulling op bovenstaande:
Je kunt de meeste guldenbiljetten nog inwisselen tot 1 januari 2032.
Welke biljetten dat zijn? Kijk daarvoor op dit overzicht.

mahadma
door mahadma - Nov 3, 2015 om 20:38
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER = bron

Hoelang is de VVV cadeaubon geldig?
De VVV cadeaubon is onbeperkt geldig, behalve bonnen waar nog een gulden teken op staat zijn helaas niet meer geldig. Let wel op, het euroteken en de waarde van de bon moeten te zien zijn. Als je een bon hebt met een gulden teken én een euro teken, dan is de cadeaubon gewoon geldig

valerius-2
door valerius-2 - Nov 3, 2015 om 23:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien voor een verzamelaar van dit soort zaken.

vvvnl
door vvvnl - Nov 4, 2015 om 08:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste diakenvisser,

Geen van de antwoorden hierboven zijn juist. De
VVV Cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig. Wel is het zo dat de VVV Cadeaubon waar alleen guldentekens op staan, niet meer geaccepteerd worden door deelnemende winkeliers, zo'n 24.000 winkels in Nederland. De VVV Cadeaubon waar alleen guldentekens op staan, mag je opsturen naar VVV Nederland. Het bedrag van de coupure wordt dan naar je overgemaakt.

VVV Cadeaubonnen waar gulden- en euro tekens op staan, zijn nog wel in te wisselen bij acceptanten.

Vriendelijke groet,

VVV Nederland
www.vvvcadeaubonnen.nl

zoekster
door zoekster - Nov 4, 2015 om 09:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou kijk eens aan. Dat valt even mee...

Wat kunnen we hiervan leren? Vraag het eerst bij de betreffende instantie zelf na in plaats van meteen de vraag hier op het forum te stellen.

Hopelijk heeft u ze gisteravond niet weggegooid, na de antwoorden hier ;-)

mahadma
door mahadma - Nov 4, 2015 om 10:39
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@VVV,

op uw site staat: klik HIER, dat uw bonnen oneindig geldig zijn, elders staat "Klik HIER = bron

Hoelang is de VVV cadeaubon geldig?
De VVV cadeaubon is onbeperkt geldig, behalve bonnen waar nog een gulden teken op staat zijn helaas niet meer geldig. Let wel op, het euroteken en de waarde van de bon moeten te zien zijn. Als je een bon hebt met een gulden teken én een euro teken, dan is de cadeaubon gewoon geldig"

Dan komt u vertellen, wat fijn is voor de vraagsteller dat dat fout is, ideetje, zet de goede informatie op het internet.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2015 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vvvnl, @diakenvisser,

....de VVV Cadeaubon waar alleen guldentekens op staan, niet meer geaccepteerd worden door deelnemende winkeliers......
Dat je die bonnen wél bij de VVV kan inleveren was mij niet bekend.

Heb dus verkeerd geantwoord, waarvoor mijn excuus.

Met vr.gr.

jo
door jorisw - Nov 4, 2015 om 12:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 4 nov 2015, 10:39]@VVV,

op uw site staat: klik HIER, dat uw bonnen oneindig geldig zijn, elders staat "Klik HIER = bron

Hoelang is de VVV cadeaubon geldig?
De VVV cadeaubon is onbeperkt geldig, behalve bonnen waar nog een gulden teken op staat zijn helaas niet meer geldig. Let wel op, het euroteken en de waarde van de bon moeten te zien zijn. Als je een bon hebt met een gulden teken én een euro teken, dan is de cadeaubon gewoon geldig"

Dan komt u vertellen, wat fijn is voor de vraagsteller dat dat fout is, ideetje, zet de goede informatie op het internet.

Het is niet fout wat er staat. Hoogstens niet volledig.

di
door diakenvisser - Nov 4, 2015 om 13:19
1 Antwoorden / 2 Vragen

Met name omdat de antwoorden niet eensluidend waren, heb ik ze niet meteen weggegooid.
Ik ben uiteraard blij met het antwoord van VVVNL dat waarde van verlopen bonnen alsnog wordt vergoed.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2015 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diakenvisser,

.....Met name omdat de antwoorden niet eensluidend waren, heb ik ze niet meteen weggegooid. ....
Gelukkig maar. Kan ik weer rustig slapen. ;-)

lenyenfred
door lenyenfred - Nov 5, 2015 om 09:42
93 Antwoorden / 8 Vragen

GEWELDIG VVV
Snoopy

costnix
door costnix - Nov 13, 2015 om 14:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nog de andere aanbieders nog. Een goed voorbeeld zou den voelgen.