er
door erikvandergraaf Dec 15, 2010 om 00:08
Geldzaken & recht

Overname Fortisbank naar ABN AMRO

Joepie wat een feest, de tijd van Fortis is geweest.
ja wel de ABN AMRO kwam er aan em het is nog nooit zo snel bergafwaards gegaan.

nee hoor U zult niks van de overgang merken en alles gaat een op een over. alleen de naam verandert.

nou mijn ervaring is inmiddels wel anders.

hier een zijn een aantal voorbeelden die mij zijn overkomen.
ben ik nou de enige?

* dit is misschien persoonlijk maar de website vind ik erg onoverzichtenlijk. bij het internetbankieren het draait naar mijn mening te veel on andere zaken en niet om het internerbankieren als ik inlog.

*de pas van mijn vrouw was ineens geblokkeerd.

* ik ben dagen een geld bedrag kwijt geweest waanvan ze niet wisten waar het was gebleven.

* ik heb een automatische maandelijkse overboeking verwijdert, en in eens is hij er weer.

*ik heb een spaarrekening waar ik geld op kan storten maar nooit meer er af kan halen omdat de ABN de benaming heeft overgenomen van de rekening van fortis maar niet de rekeninghouder.

* ik heb via de webside van ABN een verzoek in gediend voor de vrijval van het spaarloon. heb hier voor een bevestigingsmail gehad van de ABN maar het geld is tot heden nog niet vrijgekomen.duur nu al 2 maanden.
heb hier voor onlangs gebeld en werd afgescheept dat ik waarschijnlijk een verkeerd E-mail adres had ingevuld!! hoe kan ik dan een bevestiging krijgen als het adres niet klopt.

nou tot slot. ik ga naar een andere bank.

870 2 Rapporteer

door 3210 - Dec 15, 2010 om 15:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als oud FORTIS-klant herken ik deze problemen niet, althans niet allemaal.
Het is inderdaad zo dat de site voor internetbankieren 'anders' is, ik zou haast zeggen niet zo handig, als die van FORTIS voorheen.
Maar wellicht dat dit laatste wennen is.
Verder gaat alles nog goed, hoop zo dat dit ook blijft en wens je bij 'n andere bank veel succes.
Let wel, overal is het iets.
Zat tot voor kort oook bij de RABO-bank maar ben hier weg en daar heb ik nog steeds geen spijt van !

er
door erikvandergraaf - Dec 16, 2010 om 00:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

nog even ter verduidelijking.

uit het hele verhaal heb ik vervolgens de vogende Conclusie kunnen trekken,.

door al het mail en bel verkeer tussen mij en de abn komt het er steeds weer op neer dat het mijn eigen schuld is dat de Fortis abn is geworden aldus het hele abn bel en mail team.

als je dan vervolgens bij de abn persoonlijk langs gaat en je rekeningen opheft kan alles wel gewoon geregeld worden.

dus als tip bel ze nooit (dat kost je alleen maar onnodig geld en fustraties) en mail ze ook nooit want dit helpt totaal niet. je krijgt hier gewoon een standaard mail met:

Hebt u nog vragen? Stel deze dan eenvoudig via www.abnamro.nl. Typ uw
vraag rechtsboven in het zoekvenster in en bekijk de gegeven
resultaten. Vindt u uw antwoord hier niet? Mail ons dan of bel 0900 -
00 24 (EUR 0,10 per minuut). Vanuit het buitenland belt u: +31 10 241
17 20 (normaal tarief).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.

vervolgens beland je in een virtueele circel

deze afdelingen kunnen ze van mij part dus best sluiten.