ja
door jandoe Aug 10, 2016 om 20:33
Geldzaken & recht

Pakket

Ik heb iets besteld bij een webshop. Drie paar ondergoed. Voor ontvangst van de zending moest ik tekenen. Na openen van het pakket blijkt dat er maar twee paar ondergoed in zit. Dit heb ik gemeld bij de webshop, maar die zeggen dat het gewicht van het pakket toen het bij hun wegging overeenkomst met de bestelde drie paar ondergoed. Ze hebben een intern onderzoek gedaan en geven aan dat het pakket compleet was en dat ik verantwoordelijk ben omdat ik getekend heb voor ontvangst. Nu heb ik aangegeven de koop te willen ontbinden, maar hier krijg ik geen reactie op. Enkele reactie die ik krijg is dat ze een incassoprocedure willen starten. Sta ik in mijn recht als ik niet betaal omdat ik niet alles heb ontvangen, ook al heb ik getekend voor ontvangst?

1455 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2016 om 20:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeveel weegt ondergoed nou? Ja, een paar minder zal iets minder wegen maar het lijkt mij geen sluitend bewijs. Ook ligt het niet in de lijn der verwachting dat één paar gestolen wordt. Lastig verhaal zo. Helemaal niet betalen is uiteraard geen optie, betalen voor twee stuks ondergoed misschien wel.

ja
door jandoe - Aug 10, 2016 om 20:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Tja Diumenge, dank je voor jouw snelle reactie. Het gaat om drie paar met elk vijf boxershorts. Dat is dus wel te wegen. Maar het pakketje was niet beschadigd toen ik het in ontvangst nam. Anders had ik niet zomaar getekend zonder het open te maken.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2016 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan kunt u het toch zelf nawegen? Volgens mij staat op het pakket het gewicht.

ja
door jandoe - Aug 10, 2016 om 21:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

De doos en pakbon heb ik helaas niet meer Tijger1. De webshop zegt dat de verantwoordelijkheid voor het pakket overging op mij toen ik tekende en zij dus terecht betaling van het hele bedrag eisen.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 10, 2016 om 21:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

In ieder geval staat op de track en trace het gewicht, dus het is na te wegen als u de verpakking nog heeft. Dat u heeft getekend voor ontvangst zegt helemaal niets. Dat zegt niets over de inhoud. Wilt u de rest wel houden? Betaal daar dan wel voor. Is het een bekende webshop? Ik ken bijna geen webshops waar je moet tekenen voor ontvangst tenzij het om iets duurs bijv. een laptop oid gaat.

O u heeft inmiddels gemeld dat u de verpakking niet meer heeft. Wel vreemd dat u die zo snel heeft weggedaan, dat zou ik nooit doen als de bestelling niet klopte.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Aug 10, 2016 om 21:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens gaat het risico van het product over op de consument na aflevering, maar daarmee wordt bedoeld, het kapot gaan van het product. Niet dat u verantwoordelijk bent voor de hoeveelheid die in het pakket zit.  In feite is hier gewoon te weinig geleverd en zitten jullie nu in een welles nietes verhaal. Dan komt het erop aan wiens verhaal het meest aannemelijk is.

Is deze webshop bij een keurmerk aangesloten?

ja
door jandoe - Aug 10, 2016 om 21:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie, ik zal toch proberen om wederom in overleg met de webshop eruit te komen en aanbieden het geleverde gedeelte te betalen. Touwtrekken heb ik geen zin in en ik hoop zij ook niet.

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2016 om 22:27
7382 Antwoorden / 14 Vragen

U tekent alleen voor ontvangst van het pakket, waarmee aangegeven wordt dat u het pakket heeft ontvangen. U tekent dus niet voor de inhoud van het pakket zoals de verzender beweerd. Snap alleen niet dat u de verpakking en pakbon weg doet als u constateert dat de zending niet klopt.

uwjurist
door uwjurist - Aug 11, 2016 om 08:58
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
U moet niet aanbieden, dus wachten met, het geleverde te betalen, u kunt dat deel veel beter direct betalen. Dan neemt u ze de wind uit de zeilen en toont u betalingsbereidheid.
Verder sluit ik me aan bij wat al is aangegeven. Nawegen en nooit meer zo snel een verpakking weggooien.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik