eeneigenhok
door eeneigenhok Nov 21, 2008 om 12:43
Geldzaken & recht

Pakket bij de buren

Wij bestellen (zakelijk) nogal eens wat via internet.
Met bezorging op het huisadres, omdat we vandaaruit werken. Nu is het al een aantal keer voorgekomen dat een pakket bij de buren afgeleverd was. Nu was dit elke keer toevallig bij de buur waar we wel goed contact mee hebben. Maar nu is er een pakketje bezorgt bij buren waar wij niet goed mee overweg kunnen (zacht gezegt).

Op de site van TNT staat dat TNT bij afwezigheid in eerste plaats het pakket bij de buren aan bied. Voor de postbezorger misschien wel handig en er zullen best mensen zijn die het prettig vinden, maar ik ben er dus niet blij mee dat mijn pakket nu bij de buren ligt!
Op hun site geven ze aan dat als je niet wilt dat een pakket bij de buren bezorgt wordt, je dit kenbaar moet maken op het pakket.
Maar dat ligt wel bij de afzender en er is niet altijd de mogelijkheid om aan te laten geven dat het pakket alleen op het bezorgadres bezorgt mag worden.
Is het niet in de eerste plaatst de taak van TNT om de post bij de geadresseerde af te leveren en bij afwezigheid 's avonds terug te komen?! Kan ik van TNT eisen dat het pakket door de bezorger opgehaald wordt bij de buren en bij mij, de gedresseerde, af te geven? Het is een pakket voor de stichting die wij draaien en privacy gevoelig.

Moet ik nu maar een standaard briefje op de deur plakken dat pakketten niet op dat nummer of bij buren bezorgt mag worden?
Ze behoren hun taak goed uit te voeren, dus post bezorgen bij de geadresseerde!

1166 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 21, 2008 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

TNT dient dit pakketje gewoon bij de geadresseerde af te leveren.
Is dit niet mogelijk dan gooien ze maar een briefje in de bus dat je dit pakket kan afhalen bij het postkantoor.

Mensen zijn moeilijker op te voeden dan beesten hé!
Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Nov 21, 2008 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag eeneigenhok,

Quote:...bij de geadresseerde af te leveren en bij afwezigheid 's avonds terug te komen?!
Nee, dat kunt u niet eisen tenzij er door u extra voor zou worden betaald. TNT noch verzender kunnen er toch iets aan doen dat u niet thuis bent?

O.k. een briefje door de bus dat het aangeboden is en dat u het op door TNT bepaalde tijden af kunt halen is redelijk.

raag in het vervolg aan de verzender duidelijk te vermelden dat het NIET bij de buren afgegeven mag worden.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2008 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet ik nu maar een standaard briefje op de deur plakken dat pakketten niet op dat nummer of bij buren bezorgt mag worden?

Ja.

Ze behoren hun taak goed uit te voeren, dus post bezorgen bij de geadresseerde!

Leuk misverstand: Pakketpost is een apart gedeelte van TNT, net als Post.

Deze twee bedrijfsonderdelen hebben tegenwoordig niets meer met elkaar te maken. Zelfs al voeren ze beide dezelfde vlag.

De regeling om pakketten bij geen gehoor bij de buren af te geven heeft ook niets met gemakzucht te maken maar met geld.

Zeker aangezien TNT een bedrijf is (lees winst maken), is besloten tot deze aflevervoorwaarde.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2008 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit komt uit de voorwaarden voor afleveren van pakketten door de oranje busjes van TNT,

Bezorging pakketten

Niet thuis?
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag t/m vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden.

Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat bij welk postkantoor u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Geen bezorging bij de buren
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden.

Aangetekende pakketten en 'Verzekerd Vervoer' boven € 450,- worden slechts één keer aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht in de brievenbus. Daarop staat bij welk postkantoor u de zending kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Tja, volgens bovenstaande tekst had u het beter moeten regelen met de afzender. Vinden zij van TNT dus.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Feb 16, 2009 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een pakket besteld en u aangeeft dat het verzekerd moet worden ( kost € 8.61 ) mag het pakket niet bij de buren worden afgegeven, er moet voor getekend worden en is het pakket verzekerd voor € 500.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2009 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, tja, 'eeneigenhok' u maakt het u zelf wel erg moeilijk, en erg kortzichtig, om zo te denken. (eeneigenhok ;-) zeg dat wel....

Op de eerste plaats kunt u ten alle tijde verzoeken, aan de afzender, om in geen geval een bestelling af te laten leveren bij de buren, vervolgens komt dat in een systeem te staan: bij de afzender weliswaar. Telknes als u dan wat besteld, wordt dit ook keurig netjes zo gedaan! (Heb hier zelf in de praktijk hele goede ervaring mee!)

En u gaat wel heel erg ver met uw stelling "Kan ik van TNT eisen dat het pakket door de bezorger opgehaald wordt bij de buren en bij mij, de geadresseerde, af te geven?" Neen, natuurlijk niet! Bent u de koningin soms??

En ja, natuurlijk kunt u bij afwezigheid een standaard briefje op de deur plakken, met verzoek om niets af te leveren bij afwezigheid. Ophalen op postkantoor of depot is dan aan u....

En ja, ze voeren hun taak wel degelijk goed uit: post (en pakketjes) bezorgen!

u kunt het zo moelijk maken als u zelf wilt, uiteindelijk bent u de ontvanger, u verwacht post(pakket) kleine moeite (lijkt mij) om ervoor zorg te dragen, dat u uw zaakjes dan ook goed regelt, net zoals TNT dat doet, zelf vindt ik het nog eens een goede service, als de tnt de moeite neemt, om het post(pakketje) eventueel bij de buren af te WILLEN geven, heeft u dan helemaal geen vertrouwen in uw buren, dan wordt het tijd, dat u een postbusnummer neemt, mogelijkheden genoeg, informeer er naar, op het postkantoor.

Succes met uw al dan niet zakelijke post, en uw goed zakelijk inzicht.

zacht gezegt,

Groeten, Henri