Do
door Doxy Jan 14, 2020 om 16:30
Geldzaken & recht
Pakketje door DHL in kliko gedumpt

Een pakketje, dat een dag te vroeg wordt geleverd zonder bericht, is in mijn compostkliko gedumpt.

Met een briefje in de gang, pakketje afgeleverd bij.... KLIKO!

Ik moest mijn pakketje uit de, net die ochtend geleegde, kliko halen. Alles onder de vieze drap en stinkt vreselijk.

Ik heb een afspraak moeten afzeggen om dat pakketje zosnel mogelijk schoon te maken. Vervolgens klacht bij DHL.
Die zegt de chaffeur aan te spreken en verder moet ik maar een klacht indienen bij de verzender. Dit is toch belachelijk!

Wat zijn mijn rechten hierin?

2418 9 Rapporteer

getty
door getty - Jan 14, 2020 om 16:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U bent geen opdrachtgever van de verzending. Inderdaad moet u bij de verkoper klagen zodat die actie naar DHL kan ondernemen.

ne
door neodutchio - Jan 14, 2020 om 17:54
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een afspraken met de verkoper op welke dag het bezorgd moet worden. Daar verzaakt de verkoper dus in. Dat de verkoper een bezorger in de arm neemt die zo met de bestelling om gaat is ook zijn probleem.
Het recht dat u heeft is bij de verkoper klagen dat hij te vroeg geleverd heeft en geen goede transporteur in de arm heeft genomen. Ook hebt u het recht om klikozakken te gebruiken of de kliko schoon te maken. Dit voorkomt nare geurtjes, troep en vliegen.

panter22
door panter22 Jan 14, 2020 om 18:01
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt schoonmakbedrijven die 1 keer per maand de kliko reinigen,

tenormin
door tenormin Jan 14, 2020 om 18:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, en dan heb je een contract afgesloten en komen die "bedrijven" niet. ;-))

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 18:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hier laat ik de groene kliko eens in de 4 weken legen en in de lege kliko doen we een speciale groene zak. Op jaarbasis is dit goedkoper dan het schoonmaken uitbesteden.
In de plastic kliko gaat gewoon een plastic klikozak. Beide kliko’s zijn net zo schoon als de ongebruikte grijze dit op het zoldertje in de schuur ligt stof te happen.

holstein
door holstein Jan 14, 2020 om 19:29
922 Antwoorden / 16 Vragen

Gaat het jullie nu om de schone kliko of het pakketje, het is waanzin dat een bezorger dit doet en daar heeft de verzender toch nooit invloed op, dan moet hij mee op de auto zeker....

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 19:35
5157 Antwoorden / 12 Vragen

De verzender heeft de opdracht gegeven aan DHL en is daarmee verantwoordelijk.

Do
door Doxy Jan 14, 2020 om 20:00
Antwoorden / 1 Vragen

Zoals gemeld is deze kliko net geleegd en kan dus nooit direct, door mij of welk bedrijf dan ook, worden schoongemaakt.  Al zou ik hebben gepland om mijn kliko op dinsdagmiddag schoon te maken, omdat zoals genoteerd in de mail mijn pakket op woensdag zou worden geleverd en wie weet gooien ze daar mijn pakketje wel in, dan had het nog geen zin want ze zijn een dag te vroeg!
En in het kader geen plastic verspillen heb ik er geen zak in.

En daarbij moet ik mijzelf nu verantwoorden voor het feit dat iemand geen zin heeft in zijn werk en denkt dat het normaal is om het dan maar zo te doen! Ik heb ook gewoon buren waar het afgegeven kan worden.
Daarbij ik bestel bijna nooit, dus het is ook niet zo dat ze hier elke week moeten zijn.  Het zou bij mij nooit opkomen om zo iets met de spullen van een ander te doen!

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 20:36
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar het advies om te gaan klagen bij de verkoper. Deze heeft verzaakt om op de juiste dag te leveren en deze heeft verzaakt het juist aan te bieden. Dat de verkoper aan Jantje, Pietje of Klaasje gevraagd heeft om het naar u te brengen wil niet zeggen dat de verkoper onder zijn verantwoording uit komt.

panter22
door panter22 - Jan 14, 2020 om 17:59
6599 Antwoorden / Vragen

De pakketbezorger hoort het pakket niet in de kliko te gooien. Staat de kliko dan naast de voordeur?
Maar een afspraak afzeggen om de plastic zak open te maken en weg te gooien lijkt mij wat overdreven.
De verzender is er verantwoordelijk voor dat het pakket goed aankomt. Daar moet je inderdaad klagen.

Do
door Doxy Jan 14, 2020 om 20:15
Antwoorden / 1 Vragen

De kliko staat in onze voortuin.
Ik heb geen foto van de achterkant van de zak getoont maar die zag er anders uit kan ik je zeggen. Er zaten gaatjes in de zak het was dus niet alleen een zak eraf halen.
En ik ben bezig geweest om uit te zoeken wat nu te doen, wat mijn rechten zijn en klachten indienen.
Al om al was de middag wel bederft en voorbij.

Maar ik heb nu idd de klacht bij DHL en verzender neergelegd.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 14, 2020 om 19:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Doxy,

Dit is echt te triest voor woorden....:-((((

Ik dacht,dat de bezorging niet slechter kon dan (in mijn geval) een aangetekend stuk in de brievenbus te bezorgen.....

Je moet inderdaad een klacht indienen bij de verzender.....

Maar ik hoop,dat de politiek ingrijpt bii deze neoliberale bedrijven, waar alleen het geld telt en de klant niet belangrijk is....:-((((

Schande DHL.....

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 19:36
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel jaar komen er al aangetekende stukken door uw brievenbus?

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 19:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Het is gelukkig maar 1x voorgekomen....;-)))

Maar als ik de DHL bezorger zou betrappen met het gooien van mijn pakket in een kliko,dan leg ik het smerige pakket op zijn motorkap en roep ik zijn chef erbij.....
Na eventuele foto's ervan te maken....

Echt asociaal......:-((((

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 20:37
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als het maar 1 keer is voorgekomen, waarom roept u al topics lang dat het gebeurt?

aurora1
door aurora1 Jan 15, 2020 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat doet M zo graag, gelijk een kapotte grammofoon. En alleen commentaar op anderen geven, zelf geeft hij geen antwoord op vragen.

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Erg flauw Aurora.....

Ik geef wel degelijk antwoord op de vraag....;-)))

Gr
door Grunn1 - Jan 14, 2020 om 19:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Helaas zoals al meerdere keren gemeld u moet bij de verzender zijn.
Het wordt tijd dat de politiek gaat ingrijpen en de vervoerder aansprakelijk gaat stellen. Het is van de zotte dat door fouten van postnl, dhl en welke andere bezorgclub dan ook de verzender voor de kosten moet blijven opdraaien. Het is niet de verzender die fouten maakt maar de door de verzender betaalde vervoerder waar toch vaak een schriftelijke overeenkomst voor bezorging mee wordt afgesproken.

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 19:36
5157 Antwoorden / 12 Vragen

De verzender kan er ook voor kiezen om het aangetekend of verzekerd te versturen.

Gr
door Grunn1 Jan 14, 2020 om 23:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En ook dat garandeert niet dat een pakket aankomt en bij een aangetekende verzending  die niet aankomt is de verzender nog meer geld kwijt.

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

De marktwerking bij de Post is gewoon mislukt....

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2020 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo te zien zit dat pakje in plastic verpakt, dus zo rampzalig zal het niet zijn.

Wij vragen vaak of de bezorger het pakje in de kliko doet als er niemand thuis is, maar dan de kliko voor papier of plastic.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 19:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Welja Tijger,

Waarom vraag je niet of de bezorger jouw pakje aan een boom hangt naast je woning ?

Echt belachelijk .....:-((((

Do
door Doxy Jan 14, 2020 om 19:50
Antwoorden / 1 Vragen

In dit zakje zitten gaatjes en geloof mij, het is er doorheen gegaan.

Het feit dat mensen dit niet rampzalig vinden vind ik al raar.
Bij mij zou het niet eens in mij opkomen om zo met de spullen van een andere om te gaan.

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@doxy

Dan maar terugsturen.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 19:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Doxy,

Neodutchio verdedigt altijd de postbezorgers en Tijger 1 geeft soms vreemde antwoorden.....:-)))

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En Magnum is altijd alleen maar commentaar aan het leveren op anderen. Op een nuttige reactie kan men hem niet betrappen.

De grootste ramp die hem is overkomen,is dat een aangetekende brief zomaar in de brievenbus is gestopt. Het moet toch niet gekker worden. Daar teert hij de rest van zijn leven op.

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 20:40
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wonderlijke redenatie Magnum. Zeggen dat je bij de afzender moet klagen omdat hij zijn belofte niet waarmaakt is hetzelfde als een postbezorger verdedigen?

Ik weet het goed met u gemaakt. Ik stuur u een envelop met €1,- er in. Deze belofte doe ik u nu. Dus we hebben een overeenkomst. Nu krijgt u een lege envelop thuis. Wie is dan zijn belofte niet na gekomen?
Met uw redenatie betaal ik vanaf nu al mijn rekeningen contant per post. Als er een lege envelop aankomt heb ik dus wel betaald volgens u, want de bezorger moet aangesproken worden.

aurora1
door aurora1 Jan 15, 2020 om 00:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als @m007 al werkt of heeft gewerkt, het zal vast niet een baan als postbezorger of vergelijkbaar zijn: te hard moeten werken voor te weinig geld en onder veel te hoge werkdruk.

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Ik ben een weekje bromfietskoerier geweest,bijna verongelukt......:-(((((

Sindsdien ambtenaar....:-))))-

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2020 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al een paar keer is gezegd: u moet bij de verkoper klagen. Niets belachelijks aan.

Een afspraak moeten afzeggen om dat pakje schoon te maken? Dat komt me wat overdreven voor, geloof ik eigenlijk niet, leuk om daarmee uw klacht en verontwaardiging kracht mee te geven. En hier met iedereen blijven discussiëren is zinloos. Het is ook geen discussieforum. Gewoon uw beklag doen bij waar u besteld heeft en die actie moet ondernemen en klaar (dat zijn uw rechten daarin). In de Kliko doen komt vaak voor omdat mensen dat dan graag willen. Misschien heeft de bezorger ook niet direct gezien of kunnen zien dat de Kliko smerig was? De groene plastic zakken voor die kliko's zijn milieuvriendelijk trouwens.

Hier hebben we nooit problemen met bezorgers.
Voortaan dan maar bij een afhaalpunt laten bezorgen?
En verder doorleven, het is tenslotte geen halszaak. U heeft hier uitvoerig kunnen klagen, aandacht van velen gekregen, dus u bent nu toch wel opgelucht, uw ei kwijt?

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Jij kunt deze kwestie "bagatelliseren",maar het is geen incident meer.

De marktwerking in de Post is mislukt.

Het wordt tijd,dat de overheid ingrijpt.

ne
door neodutchio Jan 15, 2020 om 20:35
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad Magnum, vooral niet bagatelliseren. Van de 11.000.000 pakjes die per dag verwerkt worden gaat er wel eens iets mis, Ik denk dat uw werkgever blij zou zijn met een foutmarge van rond de 1%. Maar ja, u kijkt liever naar aantallen en dan is het ineens een heleboel wat geen incident meer te noemen is.

Ik werk voor een van de grootste klanten van DHL. Een bezorger waar ook veel over geklaagd wordt. Meer dan 98% van de bestellingen leveren wij de volgende dag. Die minder dan 2% die fout gaat is gedeeltelijk onze schuld (voorraad of planning)m maar ook door DHL. Ik kan u verzekeren dat elke klacht besproken wordt. Er worden zelfs chauffeurs ontslagen als ze hun werk niet goed doen.
In elk bedrijf werken mensen die goed hun best doen en die de kantjes er af lopen. Niet alleen in de commerciele sector, ook bij overheidsbedrijven. Dat de laatste persoon in de keten de boel verzaakt is geen reden om de martkwerking de schuld te geven of de overheid op in te laten grijpen. Ieder persoon behoort zijn werk gewoon goed uit te voeren.

aurora1
door aurora1 Jan 16, 2020 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welja, @m003, laten we Poetin optrommelen om dat voor eens en vooral goed te regelen. Dat zal die labswanzen van die bezorgdiensten wel wat leren. Zijn ze nu helemaal betoeterd?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2020 om 20:16
16868 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft hier aantoonbaar bewijs dat de verantwoordelijkheid bij DHL ligt. In dat geval kunt u dus zeer dringend verlangen dat men bij DHL hiervan een melding doet aan de verzender. De vraag is uiteraard wel aan de orde of de inhoud van het pakket beschadigd is of dergelijk en dan is het inderdaad toch wel zo dat de verzender u dan de eventuele schade aan u dient te vergoeden maar dan wel bij de transporteur kan proberen dit te 'verhalen'. U dient dus als al meermaals gemeld wel de verzender te informeren (en daar vergoeding te vragen voor eventuele aanwijsbare schade.)

sira
door sira - Jan 16, 2020 om 08:50
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Als dit mij was overkomen, had ik het volgende gedaan:
1) Pakketje uit de kliko halen en in een plastic (vuilnis)zak stoppen en dichtbinden.
2) Naar afspraak gaan.
3) Verkoper bellen en uitleggen wat er is gebeurd en dat je het vieze pakketje wilt retourneren en tevens ruilen voor een nieuwe schone.
4) Het vieze pakketje in de (vuilnis)zak terugsturen naar de verkopende partij.

Opgelost.