bett##weter
door bett##weter Mar 30, 2012 om 09:45
Geldzaken & recht

Paraplu aan Vluchtelingen Geven als de Zon schijnt! En terugnemen als het gaat regenen!

Als mensen hier al jaren lang wonen volledig aan integratie doen de kinderen gewoon nederlands spreken de ouders hun best doen een plek te krijgen in de gemeentelijke maatschappij en zo verder willen., kan je ze niet meer naar een wit geschilderde zee container verbannen in ter apel , dat is niet juist en zeker niet in dit land.

Wat denkt U ervan?

(i]
Casus;
De Iraakse familie Obaidy kan rekenen op de steun en aandacht van de voltallige gemeenteraad.

Dat bleek gisteravond tijdens de drukbezochte gemeenteraadsvergadering. Deze stond voor een groot deel in het teken van de familie die ruim vier jaar aan de in *** woonde.

Amer, Zahra en hun drie kinderen Ibrahim, Mohammed en Hisham zitten inmiddels tien dagen in het asielzoekerscentrum in Ter Apel waar zij hun hoger beroep afwachten.

De GroenLinksfractie diende een motie in waarin zij het college opriep de vinger aan de pols te houden, zich betrokken te tonen en de familie Al Obaidy niet uit het oog te verliezen. Alle partijen, inclusief de VVD-fractie stemden voor de motie.

GroenLinks zwakte de motie deels af om alle partijen achter zich te krijgen. Het gedeelte waarin stond dat het gezin na het verstrijken van de wettelijke termijn van drie maanden terug naar Heemstede gehaald moet worden, werd vervangen door de passage dat de gemeente ’in dient te springen’ zodra het gezin langer dan drie maanden in Ter Apel verblijft of als de landelijke overheid haar beleid niet correct uitvoert.

VVD-wethouder zei geraakt te zijn door de berichtgeving over de Obaidy’s. ,,Het is een situatie die wij in *** niet vaak tegenkomen. Gelukkig niet. Het veroorzaakt stevige emotie, ook bij mij.’’ **overtuigde met succes alle raadsleden ervan dat hij tot dusver alles gedaan heeft wat hij kon. ,,Het hoger beroep kan uiteindelijk alleen maar door de rechter worden beoordeeld. Wij kunnen dat niet en wij mogen dat niet.’’

GroenLinks is blij met de uitleg van de wethouder. ,,De motie dient nu ter ondersteuning van het werk dat is gedaan en gedaan wordt. En als signaal naar de inwoners van **’’, aldus fractielid***

Buurtbewoners, in groten getale aanwezig, waren zichtbaar opgelucht met het resultaat. Vriendin van de familie *** is tevreden: ,,Geweldig. Het ging ons er vooral om dat ** en de kinderen niet zouden worden vergeten. Nu blijft **** ze volgen.’’

Gerelateerde artikelen in het Haarlems dagblad (zoekbalk)()
28-03-12Politiek*** worstelt met Al Obaidy's
26-03-12**** kan Obaidy’s helpen, maar wethouder wil niet.
..

Na Amsterdam, Rotterdam en Utrecht heeft ook Den Haag zich achter de oproep voor een kinderpardon geschaard. De gemeenteraad stemde vanavond in met een oproep van de PvdA en GroenLinks fracties en van de ChristenUnie en de PvdA hiertoe.

Den Haag gaat er, net als de drie andere grote steden, bij het kabinet-Rutte op aandringen dat minderjarige vreemdelingen die al jaren in Nederland wonen en hier zijn geworteld in Nederland mogen blijven. Al meer dan 145 Nederlandse gemeenten hebben zich inmiddels achter de stelling gezet, meer dan 25.000 nederlanders hebben de petitie getekend die in de tweede kamer nu moet worden behandeld..!

306 2 Rapporteer

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Mar 30, 2012 om 13:51
149 Antwoorden / 12 Vragen

Een gemeenteraad of B&W dienen zich verre te houden van de landelijke politiek.

Redacteur
door Redacteur - Mar 30, 2012 om 15:50
1075 Antwoorden / 62 Vragen

Dit is geen consumentenkwestie. De discussie wordt daarom gesloten.