mjklugt
door mjklugt Sep 15, 2011 om 13:01
Geldzaken & recht

Pasfoto zelf betalen

Toch geld aftroggelen, bij een abonnement van bv. de dierentuin krijg je een kaart waar direct een digitale foto wordt genomen en heb je meteen je kaart zo simpel is dat.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan.
Ook vind ik dat als Brussel een automatisch meld systeem in auto's wil dat zij daar voor de kosten moet opdraaien en niet de burger of een auto bedrijf, want wij vragen er niet om.

532 9 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - Sep 15, 2011 om 13:36
229 Antwoorden / 15 Vragen

wat is de vraag?

harrie
door harrie - Sep 15, 2011 om 13:50
765 Antwoorden / 36 Vragen

De burger is de eindverbruiker die dus alles betaalt, ook Brussel. De belasting op de winst van bedrijven wordt ook door de burger betaald etc.etc.
De staat heeft niets en al zijn geld komt uiteindelijk van de burger en dat zijn wij allemaal.....
Dus links-om of rechts-om alle rekeningen komen op ons aller bordje.

Ex-Haagsche Harrie

rj
door rjw - Sep 15, 2011 om 13:58
3298 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mjklugt schreef op donderdag 15 sep 2011, 13:01]Toch geld aftroggelen, bij een abonnement van bv. de dierentuin krijg je een kaart waar direct een digitale foto wordt genomen en heb je meteen je kaart zo simpel is dat.

En jij denkt dat die foto gratis is? Sommige mensen hebben toch wel een erg vereenvoudige voorstelling van de werkelijkheid....

marcel75
door marcel75 - Sep 15, 2011 om 16:36
5124 Antwoorden / 4 Vragen

En het is dus de schuld van de fotograaf dat hij kosten in rekening brengt?

ro
door ron530 - Sep 15, 2011 om 18:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uh sorry hoor maar de Belgen hebben toch gelijk. De ID kaart is gratis voor zolang het duurt, de pasfoto echter weer niet. Die koop je per 4 of 5 ondanks dat je er maar 1 nodig hebt, de andere pasfoto's splitst de fotograaf je in je maag. Met die pasfoto's mag je van alles doen dus voegen iets toe. Laatst in het nieuws " Frietketen geeft gratis patat vanwege jubileum " Het regende klachten omdat de saus niet gratis was. Hoe knieperig kun je zijn.

Maar toch gemeentes lopen nu miljoenen aan inkomsten mis en links of rechtsom haalt die het bij de burger weer terug. Bij deze wil ik iedereen die nu versneld een id kaart haalt bedanken voor de verhoging van de gemeentebelasting in het nieuwe jaar, en van die verhoging kun je heel veel pasfoto's kopen.

Wat Brussel aangaat is het dom denken want enkel nieuwe auto's gaan voorzien worden van dit meld systeem. Ook dat voegt iets toe, lig je na een ongeval tenminste niet dood te gaan in een donkere sloot naast de snelweg omdat niemand je opmerkt.

Ik hoop dat vraagsteller hier iets mee kan.

stacey
door stacey - Sep 15, 2011 om 18:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vind dat je de reiskosten naar het stadhuis om het gratis ding op te halen ook vergoed zou moeten krijgen...............

Tjonge jonge wat een onzin allemaal.

Je hoeft geen Leges ( =bedrag dat betaald moet worden aan de overheid (of aan een bevoegd gezag) voor het gebruik van hun diensten of producten) meer te betalen, daar hebben pasfotokosten dus al nooit iets mee te maken gehad.
Pasfoto hoort daar niet bij dus logisch dat je die gewoon betaald net als altijd en ook voor op je rijbewijs en paspoort...........

birdies
door birdies - Sep 15, 2011 om 18:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

klugt: Er zijn nu eenmaal mensen die nooit tevreden zijn, daar ben jij er duidelijk één van. Atijd het onderste uit de kan willen hebben, altijd wat te zeuren hebben, pfff.

stacey
door stacey - Sep 15, 2011 om 19:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien kunnen we pasfoto mailen en dat gemeente het dan per post toestuurd,
dan is het helemaal gratis ;-)

En alleen belastingverhoging voor iedereen die hem nu hardrennend gratis haalt aub ......

valerius-2
door valerius-2 - Sep 15, 2011 om 19:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja vroeger noemde we dat kruideniers mentiliteit.HEt is wel in een samenleving zo dat men voor het ene betaald en voor hetv andere dus er geen gebruik van maakt maar het toch in de belastingen is verekend. En daar is nu eenmaal niet uit te splitsen.