fokker48
door fokker48 Mar 8, 2013 om 19:01
Geldzaken & recht

Paypal beschermt wel de koper, verkoper kan fluiten .....

VERKOPEN VIA PAYPAL, ....DOE HET NIET !!!!
Paypal geeft de koper zijn gelijk, inmiddels is het bewijsmateriaal vernietigd door de koper, want dat was een opdracht van Paypal om zijn geld terug te krijgen en naar verkoper wordt niets gecommuniceerd. Ik begrijp nu dat je bij PAYPAL als verkoper helemaal geen rechten hebt !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik krijg het idee dat je heel gemakkelijk een artikel kan bestellen via Paypal, je geeft na een paar dagen aan dat iets niet in orde is , kapot of vals en als koper krijg je zomaar je geld teruggestort, zonder dat er enig bericht is met de verkoper. Als verkoper ga je achter je spullen aan en blijkt door de koper te zijn vernietigd, dat moest van Paypal????De koper zegt dat hij een bewijs moet leveren aan PP dat hij i.d.d. het artikel heeft laten vernietigen, maar dat kan toch iedereen laten uitvoeren en op papier zetten. Ik denk dat ik genaaid ben door de koper en door Paypal, ben benieuwd naar de reakties en .
KOPEN VIA PAYPAL DOE HET NIET !!!!! de crimi dekt de crimi!

2005 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 8, 2013 om 19:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je hebt pay pay helemaal niet nodig,ik heb ook wel wat verkocht maar altijd is geld binnen, geen pay pay maar om bankrekening en leveren niet mee eens komhet maar met contante betaling, dan kan u er altijd nog van af als dat het niet deugelijk is.

fokker48
door fokker48 - Mar 8, 2013 om 19:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik helemaal mee eens, maar het geeft als eerlijke verkoper naar de koper een "veilig" idee. Maar hier snijdt het mes aan twee kanten. Paypal is verleden tijd en kopers uit buitenland doen we geen zaken meer mee!

ca
door casuarisvogel - Mar 27, 2013 om 12:43
50 Antwoorden / 4 Vragen

Paypal bescherming is een wassen neus.

De enige die gebruik kunnen maken van Paypal bescherming, dat zijn oplichters die de Paypal regels misbruiken om na betaling niet te hoeven leveren, want de koper mag niet meer dan 1% van de aankopen claimen bij niet ontvangen.

Paypal beschermt de eerlijke koper niet en de eerlijke verkoper ook niet.

Binnen Europa heb je Paypal ook niet nodig:
Een gewone bankoverschrijving binnen de EU kost niks extra.

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 17:17
8 Antwoorden / 1 Vragen

@casuarisvogel;
Bij Ebay kun je in veel gevallen alleen maar met Paypal (met of zonder creditcard) betalen.

Bovendien is het niet zo dat je 1-2-3 kunt roepen dat je belazerd bent, daar moet dan wel
eerst bewijs van zijn. Onterechte claims kunnen lijden tot permanente uitsluiting van zowel Ebay als Paypal.

Ik ben zeker geen fan van Paypal, maar mijn ervaringen zijn overwegend positief
en ik heb nu al meer dan 200 Paypal transacties gedaan.

Neemt niet weg dat Paypal betalingen duurder zijn dan bankoverschrijvingen (binnen de EU).
Buiten de EU is Paypal/creditcard veel sneller en goedkoper (bankoverschrijving kost zo 10 euro en duurt soms 14 dagen)

Sinds 2006 heb ik 3x een beroep gedaan op de kopersbescherming, omdat de verkoper niet leverde.