An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 17:15
Geldzaken & recht

Paysafe account geblokkeerd

hallo,

mijn paysafe account en MasterCard zijn geblokkeerd.

Samen staat er nog zo'n 7000€ op.
Nu wist ik niet dat je de kaarten alleen zelf mag kopen en dus niet gekregen mag hebben .Ik heb de kaarten veelal gekregen voor een dienst die ik online verleend heb.

Paysafe vraagt om betaalbewijzen op deze betaalbewijzen moet de e-mail en de naam zichtbaar zijn van mij en een overzicht van het afschrift. ( deze heb ik niet want ik heb de kaarten niet zelf gekocht dus).  De paysafe kaarten zijn wel legaal verkregen.

Mijn account zal niet meer gedeblokkeerd worden door paysafe aangezien ik de Paysafecard niet zelf heb gekocht. Maar ik wil wel heel graag mijn geld terug want het gaat zich niet om een klein bedrag.

Moet paysafe mijn geld terug geven als dat ik geen betaalbewijzen heb ? Of wat zijn mijn rechten?

8899 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 19, 2020 om 17:24
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, bankoverschrijvingen zijn herleidbaar en cash geld niet overal meer in te leveren. Daar spelen bedrijven op in. En gelukkig is het geen vrijstaat waarin alles gedaan wordt, inclusief het grijze en zwarte circuit.
Geen idee wat voor online diensten u aanbiedt, maar schijnbaar mag u niet getraceerd worden. En juist daar wordt een stokje voor gestoken. Er zijn teveel gevallen bekend waarin fraude gepleegd wordt. En juist door het anonieme karakter is de fraudeur niet op te sporen. Dus dat er regels aan verbonden zijn is te begrijpen.

Heel zuur voor u, maar u gebruikt de card voor andere zaken dan waar het voor bedoeld is. Je kan een kaart kopen en daar online games mee kopen of andere online zaken. Iemand betalen voor online diensten met een card is niet de bedoeling.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 17:29
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben mij daar nu bewust van. Maar toch wordt het veel op deze manier gebruikt. Door camgirls etc als betaald methode. Ik geloof dat Paysafe daar genoeg aan verdiend en daar stiekem ook wel bewust van is. Maar de hamvraag die ik wil weten is toch echt hoe ik mijn geld terug krijg.

ne
door neodutchio Jun 19, 2020 om 20:19
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dat gaat u niet lukken. De card is gebruikt voor andere zaken dan overeengekomen is. En ja, het wordt veel gebruikt door camgirls en daar zit het gevaar in. Vele camgirls blijken mannen te zijn die niet te traceren zijn en gaan lopen met het geld.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 21:32
Antwoorden / 1 Vragen

Zucht...Weer een waardeloze reactie.
Had wel wat meer verwacht van dit forum.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 21:52
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog altijd recht op het geld ondanks het verkrijgen ervan op deze manier niet toegestaan is.

Paysafe weet net zo goed dat er genoeg mensen zijn die codes krijgen en dus niet zelf kopen. Ze hadden dan allang eerder aan de bel kunnen trekken. Maar Paysafe is ook gericht op winst maken. Ik ben heus niet de enige die codes niet zelf gekocht heeft het enige verschil is dat bij mij het bedrag op mijn account wellicht hoger is dan de gemiddelde gebruiker.

Paysafe kan alle kaarten natrekken en zien dat er voor betaald is.
Als ik had opgelicht was er allang contact opgenomen met paysafe over een specifieke code en die zou dan gelinkt zijn aan mijn account.

Beide is niet het geval dus het blijft mijn geld waar ik een dienst voor geleverd heb. Maar ik merk dat weinig mensen op dit forum verstand hebben helaas. Want de meeste reacties kunnen gelijk de prullenbak in.

ne
door neodutchio Jun 19, 2020 om 22:25
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het geld is niet op de juiste wijze verkregen. Mocht er al iets met het geld gaat gebeuren gaat het naar diegene die het betaald heeft. U hebt een dienst verleend en daarvoor wilt u betaald hebben. Dat recht heeft u inderdaad. Maar de wijze van ontvangen nu is tegen de regels.

U mag het een waardeloze reactie vinden, maar liever waardeloos in uw ogen dan meepraten en valse hoop geven.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 22:32
Antwoorden / 1 Vragen

Jij weet helemaal niet waar je over praat.
Blijkt uit een eerdere reactie dus ga aub met de blokken spelen...

ne
door neodutchio Jun 19, 2020 om 22:56
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Zegt iemand die niet weet waar ze mee betaald wordt. Als u meepraters zoekt zit u hier niet goed. U bent ondernemer (hoop ik), dan weet u ook waar aan u moet voldoen. Ik ga er nog steeds van uit dat u het geld op legale wijze hebt verkregen, echter is dat op een manier gebeurd die niet toegestaan is. En dan het vaker gebeurd wil nog steeds niet zeggen dat het mag. Niet iedereen die door rood rijdt krijgt een boete, maar dat wil niet zeggen dat het niet strafbaar is.

lo
door lovewinnie Jun 19, 2020 om 23:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U moet aantonen dat u het geld op legale manier verkregen heeft. Er wordt steekproef gewijs controle uitgevoerd. Veel komen er mee weg maar paar % wordt er uit gevist ..en opzich geen probleem maar ze zijn verplicht hier een stokje voor te steken als ze verdenken dat er iets niet klopt . En aan u is het nu aan te tonen dat u het geld op legale manier verkregen hebt en voor welke diensten . Dit lijkt op geld wit wassen of illegale praktijken omdat het geld niet op de "normale" manier overgemaakt is. Belasting onderduiken kan ook nog.
Ze staan volledig in hun recht

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2020 om 17:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft het bewijzen moeten leveren te maken met witwassen voorkomen? Kopen anderen kaarten voor u en zetten ze daar dan geld voor u op? En wat voor MasterCard betreft het? Al contact met uw bank daarover opgenomen? Kunt u zich niet ervoor legitimeren?
Enfin, zulke maatregelen zullen ook zijn om witwassen en fraude te voorkomen.
Gelukkig, maar want dat kan niet streng genoeg gebeuren. Ik vraag me ook af over wat voor diensten u het heeft. Legale, illegale?
Heeft het bijv. met handel in drugs te maken? https://drugsforum.nl/members/anoniempje30.33980/#latest-activity

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 17:33
Antwoorden / 1 Vragen

Alles is van paysafe je hebt een paysafe account en een paysafe MasterCard het geld op je account kun je overzetten op je " prepaid MasterCard".

De reden van de blokkade weet ik niet kan al gebeurd zijn door een bepaalde transactie of het inloggen op een andere browser dat wat ik ook gedaan heb helaas. Waardoor mijn account onder de loep kwam te liggen.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 17:36
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat zich natuurlijk om legale diensten. Daarom is / voelt het ook als mijn geld alleen daar kan ik dus nu helaas niet meer aan ..

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 17:40
Antwoorden / 1 Vragen

Heb al gebeld met paysafe maar kreeg een vrouw aan de lijn die gebrekkig Nederlands sprak.. Die zei dat Paysafecard het geld nooit zal houden.

Maar het werd me niet helemaal
duidelijk want ze zei wel dat bewijsstukken aangeleverd moesten worden en anders het beoordeeld werd op een andere afdeling.

Hoop dat iemand hier het verlossende antwoord heeft want het zit me niet helemaal lekker omdat het best veel geld is.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 17:43
Antwoorden / 1 Vragen

( Ik ben een vrouw) Drugs nee... zoals ik aangaf in de tekst is het geld op een legale manier verkegen.

Gr
door Grunn1 Jun 19, 2020 om 19:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou lever dan die bewijsstukken aan en betaal belasting zoals ieder ander moet.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 19:33
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ontvang natuurlijk ook veel geld op mijn bank rekening.. Ik betaal netjes belasting meer dan de gemiddelde Nederlander. Heb alleen verschillende betaal opties waarvan een dus niet toegestaan is. Sowieso als je niets nuttigs te zeggen hebt reageer dan aub gewoon niet. Want dit begint wel een beetje triest te worden die vooroordelen waar ik niet verder mee kom.

Gr
door Grunn1 Jun 19, 2020 om 19:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het zijn geen vooroordelen maar zolang als je zelf niets kan bewijzen en duidelijk bent hoe je aan je geld komt dan krijg je dit.

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 19:44
Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn het wel want jij gaat ergens vanuit, terwijl het topic daar niet eens over gaat. Als ik daar antwoord op had gewild dan had ik wel een topic gemaakt over belastingen...

aurora1
door aurora1 Jun 19, 2020 om 21:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@epcot: +10

An
door Anoniempje30 Jun 19, 2020 om 21:33
Antwoorden / 1 Vragen

Wat een rot leven moeten jullie toch hebben???? bijna zielig .. +10

aurora1
door aurora1 Jun 20, 2020 om 16:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe normaal en doe aan "diensten" via belastingen, normale betalingen en overboekingen. Stop met belasting ontduiken. En stop ook met die onfatsoenlijke en brutale reacties op terechte reacties. U wilt hier hulp vragen bij belastingontduiking en aanverwante zaken, maar dan zit u hier verkeerd.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 18:05
Antwoorden / 1 Vragen

1 woord KANSLOOS

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 18:13
Antwoorden / 1 Vragen

Van mij mag er een slot op dit topic toch alleen maar mensen die niet regeren op mijn vraag en vooroordelen hebben.
Ik heb er ondertussen wel genoeg van.

ma
door malty - Jun 19, 2020 om 19:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is uw geld niet weg.
Ik neem aan dat het paysafe MasterCard account op uw naam staat.
Kijk eens op onderstaande paysafe site voor informatie wat voor informatie u aan moet leveren om het geld van uw account naar uw bankrekening te laten storten.
U kunt ook eerst via een e-mail informatie vragen waarom uw account geblokkeerd is.
Waarom zou je het bedrag van gekregen kaarten niet op uw account mogen zetten.
Het is toch niet te zien wie de kaart gekocht heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 19, 2020 om 21:00
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@Malty, welke site, ik zie geen verwijzing. Kan het deze zijn of ook andere die ik zie met zoeknaam paysafe? https://www.paysafe.com/na-en/  (Omdat ik nieuwsgierig ben en echter ook denk dat degenen die al eerder reageerden gelijk hebben dat het erg lastrig zal ziojn indien er sprake is van op de een of andere wijze niet geheel rechtmatige hebben aangekocht.

ma
door malty Jun 19, 2020 om 22:14
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Heremietkreeft, helemaal vergeten.

https://www.paysafecard.com/nl-nl/

Het lijkt me dat de Ts voor haar Online werk paysafekaart codes ontvangt en het daaraan gekoppelde bedrag op haar account zet. Lijkt me eigenlijk hetzelfde als contant betaald worden.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 12:55
Antwoorden / 1 Vragen

het heeft niks te maken met iets te willen ontduiken.

Sommige klanten willen anoniem betalen ( omdat ze bijvoorbeeld getouwd zijn) dan is alleen een cadeaubon of paysafe een optie.

Ik heb het geld ook 100x liever op mijn bank dan in een vorm van een "tegoedkaart".

Paysafe heeft het inderdaad duidelijk in de voorwaarde staan dat je het alleen voor eigen gebruik is.Daarom begin ik niet meer aan.

Want al het recht wordt je ontnomen en je kan gaan vechten om je welverdiende geld en dat voelt gewoon niet goed.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 13:12
Antwoorden / 1 Vragen

Maar ik denk dat ik hier niet het verlossende antwoord ga krijgen. Wat echt gebaseerd is op feiten. Omdat de meeste reageerders in dit topic geen benul hebben waar ze over praten.

Super weer al die vooroordelen.

Jammer, het lijkt het Viva forum wel daar worden ook alleen maar vooroordelen en meningen geplaatst.

ne
door neodutchio Jun 20, 2020 om 13:30
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee waar u vooroordelen leest. Er wordt duidelijk gemaakt wat de regels zijn en waarom die regels er zijn. Dat kunt u niet fijn vinden, maar dat is de realiteit. U vindt dat u recht hebt op het geld en u vindt dat Paysafe niet goed bezig is. Maar feit blijft dat u paysafecards ontvangen hebt op een manier die niet toegestaan is.

ma
door malty Jun 20, 2020 om 13:30
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Mag je dan zelf geen safecard kopen en daarmee het saldo op je account ophogen? Misschien moet de Ts dan een Skrill account aanmaken.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 13:36
Antwoorden / 1 Vragen

Ik twijfel er ook aan hoe geliefd Paysafe nog is als echt kijkt naar de groep mensen die de kaart koopt voor eigen gebruik ik zie het nut er niet zo van in van dat zogenaamde "veilig betalen" iDeal is gewoon net zo makkelijk en ook veilig.

ma
door malty - Jun 19, 2020 om 22:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Anoniempje30,

Hier de ontbrekende link
https://www.paysafecard.com/nl-nl/

justmeagain
door justmeagain - Jun 20, 2020 om 00:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

U geeft aan volledige lkegale diensten te verlenen, maar heel bewust houdt u achter welke dat zijn. Als het allemaal zo zuiver is had u hier wel gemeld, ik ontwerp logo's of ik geef een cursus of wat dan ook.
Uw Paysafe geeft u niet op aan de belasting omdat u al veel belasting betaald.
Heel goed dat ze u even natrekken en om bewijzen vragen. Geen bewijs geen geld.

ne
door neodutchio Jun 20, 2020 om 07:20
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het zal wel om erotische diensten gaan. En ja, die dames willen natuurlijk niet getraceerd willen worden. Maar aan de andere kant, als het allemaal zo legaal zou zijn hadden er geen systemen verzonnen hoeven te worden om regels te overtreden om betaald te worden. Als TS is ingeschreven in de KVK zou er een bankrekening met naam van het bedrijf moeten zijn waarbij je bij meerdere online diensten dan je bedrijfsnaam zichtbaar hebt en niet je eigen naam. Tenzij je natuurlijk zo dom bent om je eigen naam te gaan gebruiken, maar dat doet nagenoeg niemand.

Even buiten het feit of TS wel netjes doet wat ze beloofd, dus online erotiek aanbiedt, maar het gebeurd te vaak dat er zaken aangeboden worden die via paysafe betaald moeten worden en dat de "verkoper" daarna niet meer reageert.

justmeagain
door justmeagain Jun 20, 2020 om 09:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Neidutchio.
Ik heb er geen problemen mee als ze dit aan zou bieden naar ze doet er nu geheimzinnig over, daar heb ik moeite mee.
Zo safe is Paysafe dus niet. :-)
BTW lekkere bijbaan met 7 ruggen zwart, wie wil dat nou niet?

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 13:05
Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou best kunnen maar zo'n code is als nog gelinkt aan je account dus dat lijkt me niet slim.

En ja oplichters heb je ook op Marktplaats etc. Dat is online makkelijker

Maar om daar gelijk van uit te gaan dat iedereen oplicht vind ik ook niet gepast

Ook als je blijft oplichten loop je je een keer tegen de lamp als je de verkeerde tegenkomt. Wat natuurlijk geheel terecht is. Uiteindelijk is zo’n paysafe code ook nog altijd gelinkt aan je account die gewoon onder je eigen naam staat. Tenzij je de codes gelijk besteed ? Maar waar aan dan ?

ne
door neodutchio Jun 20, 2020 om 13:33
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Niemand geeft aan dat iedereen een oplichter is. Er wordt aangegeven dat er opgelicht wordt middels paysafe en dat er daardoor controles zijn. Dit keer bent u aan de beurt geweest met een controle en blijkt dat u paysafe tegoed hebt die u zelf niet gekocht hebt. U had van te voren moeten nagaan of deze manier van betalen geschikt is voor uw werkzaamheden. U hebt zelf verzaakt de voorwaarden te lezen en daar is dit nu het resultaat van. Ook al hebt u alles legaal gekregen, het is niet toegestaan om paysafe tegoed over te dragen.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 13:39
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, dat is inmiddels wel duidelijk maar dat is de vraag niet.

In mijn ogen wil dat als nog niet zeggen dat Paysafe dan het geld zomaar mag houden het is als nog mijn geld.  Ze kunnen wel de toegang tot mijn account geblokkeerd laten maar dan moet het geld naar mijn rekening overgemaakt worden.

ne
door neodutchio Jun 20, 2020 om 14:59
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Als blijkt dat het geld onterecht verkregen is, dus tegen de voorwaarden die zij stellen, dat is het uw geld niet en zou het terug gestort moeten worden aan diegene die er voor betaald heeft. Naar u overmaken zal zeer lastig worden. U hebt namelijk dat tegoed niet zelf gekocht. Even weer verplaatsen in een oplichter. Die krijgt het geld en u denkt dat dat geld dan doorgestort wordt? Niet dat u die oplichtster bent, maar het resultaat is hetzelfde.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 15:16
Antwoorden / 1 Vragen

Het resultaat is zeker niet het zelfde.

Hoe zou dat überhaupt kunnen ?!  alleen mijn gegevens zijn bekend niet van de mensen die de kaart gekocht hebben. De enige optie is dus het geld naar mij storten. Het geld is van mij heb het niet zomaar ontvangen. Geloof me maar dat mensen je niks geven zonder dat ze er iets voor terug willen :

Of ga jij ook werken zonder dat je je ervoor betaald krijgt ? Ohja en je baas heeft recht op al het geld jij niet je werkt maar in loondienst geld is niet van jou.

ne
door neodutchio Jun 20, 2020 om 18:18
5154 Antwoorden / 12 Vragen

U begrijpt er echt niets van. Dat u recht op betaald te worden voor uw diensten is iets anders dan betaald worden via een syteem die niet bedoeld is om mensen te betalen.
U hebt paysafetegoed ontvangen op een manier die tegen hun regels in gaat. Dat staat los van de diensten u aan mannen levert. U had ook in drugs en vals geld betaald kunnen worden, gaat u dan ook roepen dat u daar recht op heeft? Wat u hebt er immers voor gewerkt. Zo werkt het dus niet.

aurora1
door aurora1 Jun 21, 2020 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ze begrijpt het heel goed, maar er wordt niet naar haar pijpen gedanst. Gelukkig is er nog hier en daar controle....

ma
door malty - Jun 20, 2020 om 13:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft misschien een Skril digital wallet account nodig.
Daar kunt u geld van een paysafe card op storten en geld versturen, ik neem aan, dan ook naar uw bankrekening.
U betaalt wel kosten en met een Skrill acoount kunt u uw huidige manier van betalingen gewoon voortzetten lijkt me.

Interessant genoeg om daar informatie over te vragen.

An
door Anoniempje30 Jun 20, 2020 om 18:29
Antwoorden / 1 Vragen

leuk dat je meedenkt :) Ik weet niet of het dan wel toegestaan is daar zou ik me dan even in moeten verdiepen.

Gr
door Grunn1 - Jun 20, 2020 om 15:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je zal het wel weer niet eens zijn met mijn antwoord en het zielig vinden maar lees de algemene voorwaarden van Paysafe eens goed door en daar dien je je aan te houden. Je hebt al geschreven dat je ze niet goed hebt gelezen dus daar zit het probleem en niet bij de reacties hier. Je bent alleen maar tevreden als de antwoorden in jouw straatje passen maar soms ligt het net iets anders en dan is het de schuld van een ander.

1 van de voorwaarden is

11.12. Indien u uw paysafecard niet conform deze Algemene Voorwaarden gebruikt of indien wij merken dat u uw paysafecard frauduleus gebruikt, behouden we ons het recht voor om alle kosten die we moeten maken om te verhinderen dat u de paysafecard verder gebruikt, aan u door te rekenen. Verder behouden we ons het recht voor om alle geldbedragen die wij ten gevolge van uw handelingen moeten bijeenbrengen, van u ter- ug te eisen.Indien U frauduleus gehandeld hebt of U een Kaart niet conform deze Algemene Voorwaarden gebruikt, zal U aansprakelijk zijn voor alle verliezen op de Kaart. Indien U handelt met de nodige voorzorg en dit veroorzaakt schade, kan U alsnog aansprakelijk zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 20, 2020 om 19:39
2065 Antwoorden / Vragen

Wat u doet heet zwartwerken en u loopt tegen de maatregelen tegen witwassen aan. Op zich twee verschillende dingen maar met een beetje pech ziet u nooit meer een cent van dat geld. Je mag geen zwartgeld witwassen en je mag niet zwartwerken.

justmeagain
door justmeagain Jun 20, 2020 om 23:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

Mogen we"zwartwerken" nog wel gebruiken.
Andersgekleurd werken?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 21, 2020 om 00:23
2065 Antwoorden / Vragen

Het duiden van werk middels kleuren heeft geen connotatie. Ook witte sneeuw en zwart roet zijn geen probleem, kleuren worden niet afgeschaft. Zolang je je niet bezig houdt met denigrerende uitspraken over bevolkingsgroepen, al dan niet met gebruik van kleuren, zit je wel goed.

aurora1
door aurora1 Jun 21, 2020 om 20:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat weten sommige mensen toch veel. De paus kan hier ook nog wat leren.