tj
door tj.daems Feb 1, 2013 om 13:35
Geldzaken & recht

Pensioenen

We hebben een laffe overheid, die de zwakken en gepensioneerden in de samenleving onevenredig mee laten opdraaiën met de bezuinigingen. Is dat de dank voor jarenlang arbeid, betaalde premies en je bijdrage aan de Nederlandse economie? Als de overheid nu eens de jarenlange achterstallige infatie van de pensioenen nu eens compenseren, dan scheelt dat aanmerkelijk op de tekorten vanwege de bezuinigingen. Maar nee, dat zal de overheid wel niet doen, want dat kost geld. Maar wel zorgen, dat hun eigen straatje schoongeveegd blijft. Laf hoor! Thanks a lot!!!!

1392 20 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 1, 2013 om 19:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U kijkt alleen maar wat u uzelf in moet leveren, maar dat is u niet alleen. Maar zolang u nog gewoon door kan gaan met rond te komen heeft u gelukkig al leen maar de ergenis. Als ik in mijn straatje kijk, en dat is echt niet lux dan kijk ik dan maar naar die het noch slechter hebben. Dat heb ik al lang geleden geleerd. Natuurlijk is het niet leuk. Maar wat is dan oplossing die haalbaar is, wat u ook bedenkt er zijn altijd verliezers, hoe dan ook.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie moet die compensatie van de pensioenen dan betalen? De werkenden?

moeder56
door moeder56 - Feb 1, 2013 om 21:05
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:59]En wie moet die compensatie van de pensioenen dan betalen? De werkenden?

Dat gaat dus ook niet. Het toekomstige pensioen van mijn man is nu al € 400,00 minder dan uitgerekend in 2009. Werkt nu 44 jaar. Kan niet stoppen zoals het nu gaat. Want we moeten ook nog 9 maanden AOW-gat bij elkaar sparen.

tj
door tj.daems - Feb 2, 2013 om 11:48
13 Antwoorden / 27 Vragen

Voor tijger1: De compensatie dient de overheid te betalen en dat kunnen ze best als ze nu eens stoppen met als maar geld te sturen naar failliete landen en te stoppen met het toelaten van asielzoekers (de meesten zijn gelukzoekers), die geen bijdrage leveren aan onze economie. Ook weigert de overheid de "graaiërs aan te pakken, zoals bankdirecteuren met een salaris van een half miljoen of meer. En wat te denken van de peperdure JSF, die alleen maar duurder wordt? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Neen, de overheid pakt de zwaksten, die geen weerwoord hebben, aan.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2013 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De overheid geeft nu juist een half miljoen aan een nieuwe bankdirecteur in dienst van de overheid.

jo
door jorisw - Feb 2, 2013 om 14:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 2 feb 2013, 12:29]De overheid geeft nu juist een half miljoen aan een nieuwe bankdirecteur in dienst van de overheid.

Hij is in dienst van de SNSbank, niet van de overheid (hij wordt niet betaald uit de algemene middelen zoals andere ambtenaren). Bovendien heeft dit punt niets met de discussie te maken: met dat half miljoen los je de pensioenproblemen niet op.

jo
door jorisw - Feb 2, 2013 om 14:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom weten ouderen niet wat "solidariteit" betekent en kunnen ze alleen maar aan zichzelf denken? Iedereen levert op 1 of andere manier in, maar de ouderen zeuren er het meeste over. En de ergste nog zijn de ouderen die klagen dat ze wat moeten inleveren terwijl ze in de VUT zitten. Wees blij dat je daar nog gebruik van kunt maken.

ri
door richard35 - Feb 2, 2013 om 16:59
204 Antwoorden / 37 Vragen

@Jorisw: zou dat misschien zo kunnen zijn omdat zij de afgelopen jaren het meest geplukt zijn?? Zou het niet kunnen zijn omdat zij het land opgebouwd hebben tot een welvarend land?? Zou het niet kunnen zijn dat zij jarenlang zich tot op het bot gewerkt hebben en nu van ze afgepakt wordt?
Misschien moet u eens verder kijken dan u kapitale woning, duur huis en eens die blauwe VVD ooglappen afzetten

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2013 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=richard35 schreef op zaterdag 2 feb 2013, 16:59]@Jorisw: zou dat misschien zo kunnen zijn omdat zij de afgelopen jaren het meest geplukt zijn?? Zou het niet kunnen zijn omdat zij het land opgebouwd hebben tot een welvarend land?? Zou het niet kunnen zijn dat zij jarenlang zich tot op het bot gewerkt hebben en nu van ze afgepakt wordt?
Misschien moet u eens verder kijken dan u kapitale woning, duur huis en eens die blauwe VVD ooglappen afzetten

Ik vind die heiligverklaring van 65 plussers zo overtrokken. Net alsof elke 65 plusser zo hard gewerkt heeft en het land opgebouwd.heeft. Als ze hard werkten, deden ze dat voor zichzelf en eventueel voor hun gezin. Dat het "land" daarvan meeprofiteerde was echt niet de opzet. Net zo goed als er lapzwansen zijn van 65 minners, zijn er lapzwansen van 65 plussers.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2013 om 03:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=richard35 schreef op zaterdag 2 feb 2013, 16:59]@Jorisw: zou dat misschien zo kunnen zijn omdat zij de afgelopen jaren het meest geplukt zijn?? Zou het niet kunnen zijn omdat zij het land opgebouwd hebben tot een welvarend land?? Zou het niet kunnen zijn dat zij jarenlang zich tot op het bot gewerkt hebben en nu van ze afgepakt wordt?

Degenen die het land opgebouwd hebben (althans volgens jou), dat zijn dan alleen de 80-plussers. De 70-plussers lagen nog in de luiers of liepen in kinderschoenen.

En hoezo het land opgebouwd hebben (de 80+ dan)?? Mensen waren vlg mij blij dat ze weer aan het werk konden en een paar centen konden verdienen! Ik krijg altijd kotsneigingen als ik kreten lees als 'het land opgebouwd'.

ri
door richard35 - Feb 3, 2013 om 10:19
204 Antwoorden / 37 Vragen

@ Carola: jij dacht dat het land zoals het nu is gelijk na de tweede wereld oorlog er al zo was?? Dat alle platgegooide gebouwen in 1 minuut weer opnieuw gebouwd waren?? Dat de dijken met 1 knip in de vingers er weer lagen???
Misschien kun je beter eens kotsen om die onzin die je hier ten toon spreidt.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2013 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@richard35

En iedereen die daar toen aan werkte, deed dat voor zichzelf en heus niet "om het land op te bouwen voor een ander".

Die uitdrukking is zeker om misselijk van te worden.

Ook toe waren er verschillen in beloning. En nu die mensen 65 plus zijn, zijn ze ineens allemaal ziek, zielig en nooddruftig. Nou echt niet.

Nu vindt men maar dat goedverdienende 65 minners eigenlijk zouden moeten inleveren, maar die 65 plusser moet gespaard.

Men vindt altijd dat de ander maar moet inleveren. Kijk eens in de spiegel.

ri
door richard35 - Feb 3, 2013 om 12:38
204 Antwoorden / 37 Vragen

Ah kijk eens aan ons VVD'ertje is ook weer eens aanwezig.....dacht je nu echt dat die mensen het vlak na de oorlog alleen voor henzelf deden?? Nee die bouwden het land op voor elkaar en voor de generaties na hen.
En dat alle 65 plussers opeens allemaal zwak ziek en misselijk zijn is klinkklare onzin en iedereen over dezelfde kam halen.
Je zult ze er ongetwijfeld tussen hebben zitten maar er zijn er ook zat die dat niet zijn. Figuren die steeds ziek zwak en misselijk zijn vind je in alle doelgroepen terug. Zijn nl ook zat jongeren, alloctonen etc die zich te beroerd voelen om een stapje extra in te zetten maar wel vooraan staan met klagen als ze gekort worden.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2013 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vergeet nooddruftig. Ook dat zijn ze niet allemaal. En vele rijke bejaarden staan ook vooraan om te klagen.

En natuurlijk deden ze het alleen voor zichzelf en eventueel voor degenen waar ze voor verantwoordelijk waren, of die van hen afhankelijk waren, zoals hun kinderen.

Uw wilt mij toch niet wijsmaken dat u extra hard werkt voor de bewoner van drie straten verder of een Truus of Piet in een ander dorp?

Nee, u werkt voor uzelf, dat u het goed hebt en wellicht uw echtgenote en eventuele kinderen. En uw welvaart wordt afgeroomd door de staat voor anderen die dat niet kunnen, of soms niet willen. 65 Plussers en 65 minners.

Zo ging het na de oorlog en zo gaat het nu nog steeds.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2013 om 23:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=richard35 schreef op zondag 3 feb 2013, 10:19]@ Carola: jij dacht dat het land zoals het nu is gelijk na de tweede wereld oorlog er al zo was?? Dat alle platgegooide gebouwen in 1 minuut weer opnieuw gebouwd waren?? Dat de dijken met 1 knip in de vingers er weer lagen??? Misschien kun je beter eens kotsen om die onzin die je hier ten toon spreidt.

Vlg mij schrijf ik nergens die onzin die jij hier schrijft en mij in mijn schoenen schuift! Gelukkig voor Jan met de pet dat de wederopbouw jaren heeft geduurd, heeft ze nl. werk en inkomen opgeleverd.

......dacht je nu echt dat die mensen het vlak na de oorlog alleen voor henzelf deden?? Nee die bouwden het land op voor elkaar en voor de generaties na hen......

Ja hoor, het waren allemaal heiligen. Doe ff normaal zeg!

ik
door ikje - Feb 10, 2013 om 08:24
10 Antwoorden / 0 Vragen

"Als de overheid nu eens de jarenlange achterstallige infatie van de pensioenen nu eens compenseren, dan scheelt dat aanmerkelijk op de tekorten vanwege de bezuinigingen."

Waarom zou de overheid moeten betalen als de pensioenfondsen niet hebben geïndexeerd? Da's een beetje omgekeerde wereld. Dan stel ik voor dat we ook de loonstijgingen maar op nul zetten en dat door de overheid laten betalen.

av
door averzijl - Feb 10, 2013 om 10:45
22 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben op zestien jarige leeftijd gaan werken ik werk nu 40.jaar
zonder mijn hand opgehouden heb mag ik dan ook even genieten
van mijn pensioen ik werk gemiddeld 50.uur per week dus hoef geen dank u wel
te zeggen denk ik die het goed praten zijn zelf goed bij kas de v.v.d is geen
partij voor een werk man ook p.v.d.a niet meer ik probeer zelf wat opzij
te zetten om rond te komen dan al word het je wel moeilijk gemaakt
zet het niet op de bank hou het thuis dan kunnen ze dat niet afpakken

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2013 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@averzijl

Let dan wel op bij brand en inbraken.

moeder56
door moeder56 - Feb 10, 2013 om 11:37
483 Antwoorden / 2 Vragen

richard35
zondag 3 feb 2013, 12:38

Ah kijk eens aan ons VVD'ertje is ook weer eens aanwezig...
-------------------------------------------------------
Ik heb ook mijn hele leven VVD gestemd. Ben gewoon een arbeiderskind, ben zelf schoonmaakster,dus niet echt een VVD profiel.
Buiten dat ik niet zo nodig op deze manier bij de EU hoef, vind ik dat iedereen voor zichzelf moet zorgen en als je dat ECHT NIET kunt, doen wij dat met zijn allen.
Daarom dus beslist GEEN PvdA of partij die gek is op subsidies voor de ``zwakkeren`` in de samenleving.
Heb overigens voor het eerst in de bijna 40 jaar dat ik mag stemmen afgelopen keer anders gestemd. Op de PVV, met de gedachte dat als we eerst maar eens uit de EU zijn, we ons eigen beleid weer kunnen gaan voeren.
Want het is niet het geld dat wij aan Brussel betalen dat het grootste probleem is, maar alles wat daar aan vast zit. Ziekenzorg voor half Europa, inmiddels vele AOW, bijstandsuitkeringen, kinderbijslag enz. Kosten voor alle bijkomende ellende, door woninginbraken, drugs enz. enz. Ja en er zijn ook Nederlanders die dat doen , maar in verhouding...........precies.

av
door averzijl - Feb 10, 2013 om 13:19
22 Antwoorden / 2 Vragen

beste tijger 1 dat zou jammer zijn maar anders ben ik het ook kwijt
aan graaiers dus liever dat als graaiers van overheden en banken
en ik heb wel goed nagedacht waar het is niet thuis maar in het buiten land
waar ik vele malen per jaar heen gaat dus heb ik altijd over zicht