an
door andhoo Mar 17, 2011 om 19:45
Geldzaken & recht

Pinnen bij een buitenlandse geldautomaat

In Brazilië is tijdens het pinnen bij een geldautomaat de automaat in storing gaan. Op mijn bankafschrift zie ik dat er geld afgeboekt en een dag later weer terug geboekt is. Echter wel met een verschil in mijn nadeel. Mijn vraag is, mag een bank het risico (2x conversie plus koers risico) van een falende automaat bij de klant neerleggen? De bank heeft immers geen dienst geleverd aan mij.

1964 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 17, 2011 om 19:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Zij vinden van wel omdat ze er dus administratie hier voor moeten doen Service is een woord wat niet gebruikt wordt voor deze fouten die gebeurd zijn.

de motormuis
door de motormuis - Mar 17, 2011 om 20:18
598 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ik zou zeggen leg dit voor bij Uw eigen bank en kijk dan hoe zij op Uw uitleg en toelichting reageren.Valt die reactie uit in Uw nadeel kunt U nog altijd aangeven dat U het daar niet mee eens bent en aangeven dat U verdere stappen zult gaan ondernemen.Misschien dat het dan wel meevalt en zij U tegemoet komen met een bevredigende oplossing.

ma
door marineke - Mar 18, 2011 om 15:36
5 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het advies van motormuis is prima,
Via mijn bank heb ik ook eens het geld teruggekregen dat verdween bij een storing in een buitenlandse geldautomaat (in dit geval Canada).

besseldekker
door besseldekker - Mar 18, 2011 om 18:02
123 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad zou ik het advies van Motormuis volgen. Mij is zoiets weleens in Indonesië overkomen, overigens zonder kosten: ik kreeg alleen mijn geld niet, het werd af- en weer bijgeschreven.
Misschien is het goed om ervan uit te gaan dat al deze handelingen automatisch geschied zijn, de kosten dus ook automatisch in rekening gebracht. Geen mens bij de bank die daar dan bewust weet van heeft. Als u daarvoor begrip toont in uw reactie tegenover de bank, zal de communicatie des te gemakkelijker verlopen. Succes!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer