Re
door Remmerswaal Dec 30, 2022 om 14:38
Geldzaken & recht

Post nl

Kunnen jullie aandacht besteden aan postnl

3241 15 Rapporteer

Re
door Remmerswaal - Dec 30, 2022 om 14:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Postnl laat zeer regelmatig poststukken en brieven verdwijnen en niet alleen bij mij maar ik denk in geel de wijk zeker in onze straat  stukken betreft hypotheek en pensioen verdwijnen ook weekbladen zijn zoek en die komdan soms 3weken later tevoorschijn. En nergens kan je beklag doen en dat men daadwerkelijk er iets aan doen.

rj
door rjw Dec 30, 2022 om 15:08
3263 Antwoorden / 5 Vragen

Klagen bij de verzender. Die zijn verantwoordelijk.

Ho
door Hommer - Dec 30, 2022 om 14:43
30 Antwoorden / Vragen

Weet u zeker dat ze actief achter worden gehouden of zou het bij het sorteren mis kunnen gaan? Wel vervelend dat uw klacht niet serieus wordt genomen. Waar heeft u uw klachten reeds ingediend?

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2022 om 15:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

kijk hier  over een klachtenregeling.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 30, 2022 om 15:19
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Remmerswaal...

Er zullen zeker rotte appels tussen de postbestellers zitten die post later verdwijnen, maar over het algemeel gaat de postnbezorging best goed. Ik krijg ook wel een mijn post met vertraging, zeker in deze tijd, maar ik hou zeker in het achterhoofd dat die bestellers hun werk doen.

Overigens vind ik het nogal een uitspraak die je doet dat PostNL bewust stukken (m.u.v. eerder genoemde)nlaat verdwijnen. Eerlijk gezegd vind ik je een blaaskaak die ongefundeerde uitspraken c.q. beschuldigingen uit.

Aangaande je beklag doen? zoals @Gerbera zegt is die mogelijkheid er zeker wel. Klikop het rode woordje in haar reactie.

Tot slot:
Dit forum is voor en door consumenten. Wil je dat het programma Kassa hier aandacht aan besteedt dan moet je je ergernis ergens anders spuien.

sira
door sira Dec 30, 2022 om 16:32
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Ik woon vlakbij een (gier)pont en daar zeggen ze altijd: "overdrijven is ook een vak".

Thecla58
door Thecla58 Dec 30, 2022 om 16:48
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Sira

huh??

sira
door sira Dec 30, 2022 om 22:15
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat de vraagsteller lichtelijk overdrijft. Een gierpont is een pont die met een kabel is bevestigd aan een gier- en een ankerbootje.
Wijsheden tegeltje met spreuk over Vervoer: Overdrijven is een vak aldus de  kapitein... | bol.com

Franske1958
door Franske1958 - Dec 30, 2022 om 15:23
426 Antwoorden / 2 Vragen

Als U denkt dat er iemand post achterhoudt, maak dan eens een brievenbuspakketje met als inhoud een werkende GPS tracker en stuur naar iemand in die wijk. Op deze manier kunt U precies volgen waar dat pakketje blijft en zelf aan de weet komen wat er gebeurd met die poststukken.

atlas1302
door atlas1302 Dec 30, 2022 om 15:52
341 Antwoorden / 13 Vragen

Een heel erg goed idee, stuur maar naar mij ik hou je op de hoogte als ik het ontvang. Wel een beetje een goeie hé, zodat ik er ook wat aan hebt.

sira
door sira Dec 30, 2022 om 16:33
2341 Antwoorden / 24 Vragen

@Atlas1302. Dan zou ik liever voor de iPad gaan. Misschien kun je kiezen?

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2022 om 15:32
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dan zou dat ook over alle andere vervoerders moeten gaan .............

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2022 om 16:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt nergens uw beklag doen schrijft u, vreemd want ff op internet surfen en kom ook dit tegen. Vreemd dus dat ik het wel kan vinden.

wi
door wim koelewijn Dec 31, 2022 om 04:43
68 Antwoorden / Vragen

Ik zou zeggen Gerbera, probeer het uit...een brief sturen,komt dus wellicht niet aan....de chatbox kom je ook niet verder mee. Kortom ga aan de slag...

atlas1302
door atlas1302 Dec 31, 2022 om 10:00
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja Gerbera ga ff aan de slag, dat ff surfen op Internet is geen probleem en ook niet vreemd, alleen het oplossen van het probleem. Kortom regel het ff.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 31, 2022 om 11:12
16852 Antwoorden / 202 Vragen

(o.a) @WIMKOELEWIJN en @ATLAS1302: http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html m.b.t. wettelijke mogelijkheden en ik heb nog nooit meegemaat dat een door mij verzonden posstuk niet arriveerde waae het moest. Wel omgekeerd, zij het dan wel tijdens wonen in België: post van de Nederlandse Belastingdienst. (Bleek achteraf niet goed geadresseerd te zijn.

gerbera
door gerbera Dec 31, 2022 om 14:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat er weer selectief gelezen wordt, de TS kan nergens zijn beklag doen, schrijft deze, dus hier het adres waar dat wel kan. Er wordt nergens door de TS gevraagd of ik het even wil oplossen dus waar om zou ik het op jullie verzoek dan wel doen. En kom niet met, de brief komt niet aan want dat zal die heus wel doen en uit ervaring weet ik dat er gereageerd wordt. Maar dat weet ik inmiddels van @atlas ook, moet ook zo nodig reageren op mijn reacties. Ls, adres is te vinden in de link die ik gaf. PostNL
Antwoordnummer 60417
8900 KS Leeuwarden.

atlas1302
door atlas1302 Dec 31, 2022 om 15:41
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het is nu eenmaal een forum @gerbera en daar wordt gerageerd op elkaar, zoals u ook regelmatig op mij reageert en dan zelfs kwaad wordt en er klaar mee bent.
Iedereen weet Postnl te vinden, maar daar zijn de problemen niet ff op te lossen zoals @wim koelewijn ook schrijft. Die reageerde ook op uw reactie dus die mag u ook gerust aanspreken.
Niemand leest hier selectief, jammer dat u dat er nu weer van maakt.

Doe eens aardig, het nieuwe jaar moet nog beginnen.

De beste wensen en gezond uiteinde vanuit Cabo, de Everzwijnen hangen al in de grill.

gerbera
door gerbera Dec 31, 2022 om 15:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@atlas, Ik kan best wel aardig zijn maar de wijze waarop u reageert doet mij aan iets denken wat u eerder schreef. En dat onderwerp waar u op doelt was uit goede bedoelingen u op weg te helpen maar viel blijkbaar verkeerd. Er wordt hier van veronderstellingen uitgegaan vandaar dat ik ook schreef dat de brief best wel aan zal komen in tegenstelling wat @ wim schreef. Voor zover mogelijk probeer ik vraagstellers op weg te helpen en dat doe ik nog steeds met plezier en dat wil ik zo houden.
Even goede vrienden en de beste wensen voor 2023 en eet smakelijk☺

atlas1302
door atlas1302 Dec 31, 2022 om 18:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het maak mij verder helemaal niets uit, veronderstellingen genoeg. Wij zijn geen goede vrienden, ik ken u niet!  Dat u mij smakelijk eten toewenst dat dan weer wel en in goede orde ontvangen. De tent loopt vol en de muziek start om 20.00 uur lokaal.

Het is de populaire band van Corda do Sol van Santo Antão, wat onder leiding staat van een familielid van mijn vrouw. Het belooft een spectakel, het terrein is er groot genoeg voor, 1000 m2 met zwembad en al. De Heinken tap draait al op volle toeren, terwijl het feest nog moet beginnen.

Daarom sluit ik hier af, een heel voorspoedig nieuwjaar zonder ongelukken, en tot horens in anö 2023.

Boa festas, para todas as pessoas.

atlas1302
door atlas1302 Dec 31, 2022 om 18:42
341 Antwoorden / 13 Vragen

Cc Alex Sims - De Speld

newmikey
door newmikey - Dec 30, 2022 om 19:41
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk! Fijn bedrijf en altijd goede service.

Zo, tevreden? Graag gedaan

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 30, 2022 om 21:56
7192 Antwoorden / 3 Vragen
justmeagain
door justmeagain - Dec 30, 2022 om 22:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wees blij dat ze hypotheek stukken en pensioen mededelingen kwijt maken. Toch alleen maar slecht nieuws. Gelukkig bij mijn hypotheek en pensioen alles digitaal in te zien.

rj
door rjw Dec 31, 2022 om 17:13
3263 Antwoorden / 5 Vragen

Pensioen is tegenwoordig wel een feestje: het ene na het andere pensioenfonds kondigt forse stijgingen aan. Werkenden kunnen daar alleen maar van dromen.

justmeagain
door justmeagain Jan 1, 2023 om 01:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

@rjw, Oke die zit. Laat post nl dan belastingbrieven en hypotheek geneuzel niet bezorgen :-)

wi
door wim koelewijn - Dec 31, 2022 om 04:29
68 Antwoorden / Vragen

Post.nl is dusdanig te bereiken dat het eigenlijk op een fegeven moment opgeef..een robot staat je te woord..op een gegeven moment was ik zover dat de rayonmedewerker mij belde..hij sprak zijn tel.nummer in en na zo'n 10 pogingen nog niet bereikt..ik heb 10tallen foto's van verkeerde-uit de bus stekende post..enzovoort..EEN grote puinhoop..(heb al bewust geen kerstkaarten verstuurd doe alleen nog de noodzakelijke verzendingen..moet iedereen doen )

wi
door wim koelewijn - Dec 31, 2022 om 04:37
68 Antwoorden / Vragen

Onze postbezorgster komt van Sandd..is slecht van gezicht en analfabeet zo lijkt..een rayonmanager beweerde dat ze haar niet kunnen ontslaan en beweerde dat ze eigenlijk op de lijst staat voor de soc.werkvoorziening . . .feit is dat ik niets anders constateer dan dat ze volledig ongeschikt is..heb 10tallen foto's van haar "werkwijze"...( let op, de kreet soc.werkv.  is gebezigd door een manager en collega )

tenormin
door tenormin Dec 31, 2022 om 16:29
16830 Antwoorden / 108 Vragen

@wimkoelewijn, wat u nu schrijft, daat geloof ik niets van. Dat een rayonmanager naar u toe communiceert dat ze "eigenlijk"(hoe zo eigenlijk) op de lijst staat voor de sociale werkvoorziening. Als dit al waar zou zijn, nogmaals, dat geloof ik niet, dan gaar die man ver buiten zijn boekje. En een analfabeet (die kunnen dus niet lezen) post laten bezorgen? U gelooft het zelf?

rj
door rjw Dec 31, 2022 om 17:12
3263 Antwoorden / 5 Vragen

Met dat dat soort "argumenten" maak je jezelf niet geloofwaardiger.

wi
door wim koelewijn - Dec 31, 2022 om 04:44
68 Antwoorden / Vragen

Onze postbezorgster komt van Sandd..is slecht van gezicht en analfabeet zo lijkt..een rayonmanager beweerde dat ze haar niet kunnen ontslaan en beweerde dat ze eigenlijk op de lijst staat voor de soc.werkvoorziening . . .feit is dat ik niets anders constateer dan dat ze volledig ongeschikt is..heb 10tallen foto's van haar "werkwijze"...( let op, de kreet soc.werkv.  is gebezigd door een manager en collega )

tenormin
door tenormin Dec 31, 2022 om 16:30
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Nogmaals, ik geloof niets meer van uw verhaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 31, 2022 om 10:29
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is kennelijk bedoeld voor de redactie. kassa@bnnvara.nl  Aij zijn vrijwilligers die proberen op basis van eigen kennis en ervaring etc. vragen de beantwootden resp. adviezen te geven.

Daarnaast geeft u niet aan waarvoor er naar uw mening aandacht voor nodig is. Hoe dan ook is er wet- en regelgeving waarin is gesteld dat de verzender in principe verantwoordelijk is voor de juiste verzending en ook arriveren, goed arriiveren bij de geadresseerde. Als dat niet zo is dient de verzender dus worden aangeproken en de verzender kanb dan eventueel de door hem/haar ingediende post/besteldient aanspreken op het niet (goed) nakomen van de overeenkomst. .Zie eventueel ook deze m.b.t. een klacht    https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/postnl.-doet-niets-met-een-klacht-over-het-niet-bezorgen-van-een-aangetekend-stuk./details?complaintId=60695202-0a01-438f-a3f1-a2c5c243f979 en kunt u ook klachtenkompas   benutten

Aanvullend: kan het zo zijn dat de vraag al is geredigeerd omdat ik daarin uitsluitend één zin m.b.t. vraag om aandacht aanwezig is. Afgaande op al gegeven antwoorden lijkt er meer te zijn geweest. Of zijn dat reacties op daarna  op slechts deze ene zin geven reacties?

M.b.t. die reacties:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html

Vr
door Vrolijke Vinnie - Dec 31, 2022 om 17:51
4 Antwoorden / Vragen

Is wat mij betreft wel een groot item waard, de achteruitgang van onze postbezorging. Afgelopen maand was het helemaal bizar, met brieven en kaarten die ruim 3 weken na het posten pas bezorgd werden. Volgend jaar zal ik de kerstkaarten dan maar eind november sturen.

rj
door rjw Jan 1, 2023 om 18:35
3263 Antwoorden / 5 Vragen

N=1 is geen reden voor een groot onderwerp. Hoeveel procent van het totale aantal poststukken is te laat bezorgd?

atlas1302
door atlas1302 Jan 1, 2023 om 21:08
341 Antwoorden / 13 Vragen

Vraag 1, wat is te laat? DigiD belooft binnen 3 dagen een poststuk te bezorgen. Dan is 3 weken toch veel te laat! Het is niet zo... hoe meer Postnl verzend, hoe meer fouten ze mogen maken, wat is dat voor onzin. Postnl dient gewoon de werkzaamheden naar behoren uit te voeren, daar worden ze voor betaald.
Wat is dan de norm? Ik wacht al 2 maanden op een belangrijke brief van SVB. Die is absoluut verzonden zegt SVB, nou die liegen toch niet.

Het wordt niet te laat bezorgd, het komt helemaal niet aan.

Neen, neen Postnl is gewoon een slecht clubje aan het worden, en dan hebben we het nog niet eens over het track en trace gehad. Dat werkt al helemaal niet. Maar wie is dan beter?

Vr
door Vrolijke Vinnie Jan 2, 2023 om 16:12
4 Antwoorden / Vragen

RJW: 'Hoeveel procent van het totale aantal poststukken is te laat bezorgd?' Goede suggestie. Dat lijkt mij nou bij uitstek een belangrijke vraag voor dat item, hopelijk neemt de redactie dat mee.