theus
door theus May 29, 2005 om 23:54
Geldzaken & recht

Postbank wil niet terugboeken

Zonder dat ik enig bericht had gekregen dat de kosten van de Postbank met ruim 20% werden verhoogd, werd het bedrag daarvoor automatisch van mijn Postbankrekening afgeschreven. Op mijn verzoek binnen 30 dagen, om het bedrag terug te boeken, kreeg ik als antwoord dat men dat niet deed bij een dergelijke betaling. Op deze manier toont Postbank zich wel erg onbetrouwbaar door met 2 maten te meten. Wanneer ik een mededeling van deze (zoveelste) prijsverhoging had gekregen, zou ik met die prijsverhoging niet accoord zijn gegaan, met als gevolg: geen pasje en dus de rekening opzeggen na ruim 50 jaar gebruik. Voor de bandieten van de Postbank betekent een klant kennelijk NIETS!


Wie heeft een idee wat ik hier nog aan kan doen?

318 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

johandv
door johandv - May 30, 2005 om 10:20
94 Antwoorden / 4 Vragen
0

om wat voor betaling/kosten gaat het precies? Ik heb 2 giropassen en betaal voor ééntje de toeslag voor geldopnemen bij andere dan postbankautomaten. Voor de 2e heb ik dat niet. Verder betaal geen kosten aan de Postbank. nGraag meer gegevens, dan kan ik misschien helpen!

marijke77
door marijke77 - May 30, 2005 om 19:28
159 Antwoorden / 3 Vragen
0

De postbank is nog het goedkoopste, andere banken zijn duurder met de kosten voor een bankpasje.

user123
door user123 - May 30, 2005 om 21:37
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik denk dat de vraagsteller bedoelt dat de Postbank niet de regels toepast met betrekking tot een machtiging. (terugboeking binnen 30 dagen) De reden is feitelijk: wij zijn niet gek! wij zijn de begunstigde.

Helaas denk ik dat de bank bij het openen van uw rekening deze afspraak met u heeft gemaakt. Ongeveer als volgt : De bank is gerechtigd alle kosten met betrekking tot deze rekening van deze rekening af te schrijven.

Terugboeken kan dan niet.

be
door bestevaer - May 31, 2005 om 22:25
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Maar het blijft onredelijk !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer