ch
door chrisantonis Jul 13, 2012 om 13:55
Geldzaken & recht

Postnl

Heeft er iemand al ooit een proces tegen PostNL gevoerd over verdwenen zendingen? het volgende is gebeurd, ik heb vorig jaar (in Juli) twee paketten aangetekend verzonden naar Turkeye, deze zijn in Turkeye aangekomen, maar door de douane onderschept met de mededeling dat deze niet ingevoerd mochten worden, hier is een tijd overheengegaan en er is mij advies gevraagd, ik heb gezegd, laat maar terugsturen, waarna aan de douane in turkeye de opdracht is gegeven het maar terug te sturen. Let wel, al deze tijd zijn de zendingen niet te volgen met track-trace, zendingen onbekend!! Nu heb ik in mei de trackinggegevens uit turkeye ontvangen met een terugkoppeling van de post daar, dat de zendingen op 25-11-2011 terugontvangen zijn in nederland, hierop heb een onderzoeksnavraag gedaan bij Postnl en heb bericht teruggekregen dat er geen onderzoek gedaan word, omdat de termijn van 6 maanden na verzending zijn verstreken!!! Ik ben hier echter van mening dat, omdat de zending naar nederland teruggestuurd is en omdat voor mij niet te zien was waar mijn zending verbleef (niet werkende track) en ik reclameerde binnen 6 maanden nadat de zending in nederland terugkwam, men zich er niet zomaar vanaf kan maken met deze mededeling (6 maanden) Het betreft hier twee zendingen met een waarde van een paar duizend euro, en postnl heeft zelf gemeld dat de zendingen in nederland zijn aangekomen!!!! Wie heeft hier advies???

2105 11 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2012 om 14:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Begin met doorlezen van de voorwaarden die horen bij aangetekend verzenden van pakketten.

Mogelijk gaat PostNL uit van datum verzenden door u naar Turkije, terwijl u uitgaat van datum van aankomst vanuit Turkije naar Nederland ( als ik u goed begrijp).

Meldt dit bij Consuwijzer. Deze kunnen u ook van advies dienen of het zin heeft om een rechtzaak te beginnen.

Ik zou aangifte doen van de "vermissing" van deze pakketten in Nederland.

ch
door chrisantonis - Jul 13, 2012 om 14:40
63 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, ik ga bij deze uit van de datum dat het terug in nederland is aangekomen.
Het is dus niet verkeerd bezorgd of verdwenen, PostNL heeft zelf een terugkoppeling gegeven dat het terugontvangen is in het internationaal verzendcentrum (amsterdam) en doet nu net of hun neus bloed. Het moet nu dus daar liggen, het zou eventueel kunnen zijn dat de afzender niet te lezen is, door beschadiging of zo, en men niet weet wat men ermee moet doen. Maar er is dus totaal geen welwillendheid om dit uit te zoeken omdat de termijn van 6 maanden verstreken is. Ik wil ondanks alles dat deze termijn gehanteerd vanaf het moment dat het in nederland teruggekomen is. Ik kan er namelijk niets aan doen dat deze zendingen niet te traceren zijn, alhoewel ik wel voor deze dienst heb betaald!!!!
Zij zijn dus in beginsel hun eigen voorwaarden niet nagekomen, ik heb betaald voor aangetekend met trackingnummer, het kan uiteraard voorkomen dat de zendingen niet in alle landen zichtbaar zijn, maar deze zendingen waren dus ook niet in nederland zichtbaar!!!!
Ook advocaten die hier een zaak in zien mogen zich melden!!!

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2012 om 14:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik kan er namelijk niets aan doen dat deze zendingen niet te traceren zijn, alhoewel ik wel voor deze dienst heb betaald!!!!

M.i. heeft u betaald voor het zenden van de pakketten naar Turkije.
Of heeft u nogmaals betaald voor het terugzenden van de pakketten naar Nederland?

Dit naast het feit dat ik het volkomen met u eens bent dat als u melding krijgt dat de pakketten terug zijn in Nederland, Post NL zou moeten nagaan hoe deze miraculeuze vermissing heeft kunnen plaats vinden nadat de pakketten weer op Nederlandse bodem waren.

ch
door chrisantonis - Jul 13, 2012 om 14:59
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 13 jul 2012, 14:44]Ik kan er namelijk niets aan doen dat deze zendingen niet te traceren zijn, alhoewel ik wel voor deze dienst heb betaald!!!!

M.i. heeft u betaald voor het zenden van de pakketten naar Turkije.
Of heeft u nogmaals betaald voor het terugzenden van de pakketten naar Nederland?

Dit naast het feit dat ik het volkomen met u eens bent dat als u melding krijgt dat de pakketten terug zijn in Nederland, Post NL zou moeten nagaan hoe deze miraculeuze vermissing heeft kunnen plaats vinden nadat de pakketten weer op Nederlandse bodem waren.

Ik heb niet "nogmaals" betaald voor verzending naar nederland, zending is gewoon retour afzender gegaan.
Van het begin af aan kreeg ik de melding bij allebei de pakketten, zending niet gevonden, vreemd genoeg is het normaal ook nog eens zo, dat wanneer je dan belt met postnl, dat zijzelf wel kunnen zien waar de zending is. In dit geval echter heeft postnl mij nooit kunnen vertellen waar de zending zich bevind, ik heb hierover al vaker gebeld, kreeg dan de mededeling dat het wel langer kon duren voordat een zending terug in nederland zou zijn, moest mij maar geen zorgen maken. Achteraf lijkt het wel of men bedoelde, je moet maar wachten tot de 6 maanden verstreken zijn, met reclameren!!

ba
door badaboem - Jul 14, 2012 om 09:47
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je niet een probleem hebt met de Nederlandse post, maar met de Turkse douane en de Turkse postdienst.

Had je er ook op aangedrongen om je pakketten verzekerd terug te sturen en dat je tracking codes wilde ontvangen? Dat is wat ik zou doen bij pakketten die zo veel waard waren: er bovenop zitten.

Kijk de volgende keer goed na wat er in Turkije mag worden ingevoerd, alvorens een pakket te sturen.

ba
door badaboem - Jul 14, 2012 om 09:50
13 Antwoorden / 0 Vragen

O ja, het is handig om een bewijs te hebben van de datum van terugzending, en een bewijs van de datum waarop je de tracking codes hebt ontvangen. Brieven of e-mails van de Turkse postdienst.

Alleen op die manier kan je bewijzen dat je de tracking codes te laat zou hebben ontvangen.

abarth
door abarth - Jul 14, 2012 om 10:21
845 Antwoorden / 19 Vragen

Een zending met een waarde van een paar duizend euro met de post sturen? Gebruik liever een koerierbedrijf als DHL of UPS.

En ik ben heel benieuwd wat er in het pakket heeft gezeten als het Turkije niet in mag.
Ik denk eerder dat er een probleem was met de betaling van BTW of invoerrechten

abarth
door abarth - Jul 14, 2012 om 10:22
845 Antwoorden / 19 Vragen

En als je vind dat je in je recht staat voer je toch zelf een proces?

ch
door chrisantonis - Jul 14, 2012 om 16:43
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=badaboem schreef op zaterdag 14 jul 2012, 09:47]Ik denk dat je niet een probleem hebt met de Nederlandse post, maar met de Turkse douane en de Turkse postdienst.

Had je er ook op aangedrongen om je pakketten verzekerd terug te sturen en dat je tracking codes wilde ontvangen? Dat is wat ik zou doen bij pakketten die zo veel waard waren: er bovenop zitten.

Nee, ik heb problemen met de nederlandse post, het lijkt wel of u bij postnl werkt, zo reageren zij ook!!!
Zoals te lezen was had ik er geen flauw idee van wwar de zendingen waren, omdat de door mij betaalde! track trace geen zendingen kon vinden!
De zendingen zijn geretourneerd met dezelfde track-trace nummers en bevestigd door dezelfde!! postnl als terugontvangen in nederland en bij diverse telefoongesprekken met postnl bevestigd als niet gevonden nummers!!!!
Oftewel, ik zát er bovenop en wel daar waar de paketten nu liggen, bij postnl!!

ch
door chrisantonis - Jul 14, 2012 om 16:46
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=badaboem schreef op zaterdag 14 jul 2012, 09:50]O ja, het is handig om een bewijs te hebben van de datum van terugzending, en een bewijs van de datum waarop je de tracking codes hebt ontvangen. Brieven of e-mails van de Turkse postdienst.

Alleen op die manier kan je bewijzen dat je de tracking codes te laat zou hebben ontvangen.[quote=badaboem schreef op zaterdag 14 jul 2012, 09:50]O ja, het is handig om een bewijs te hebben van de datum van terugzending, en een bewijs van de datum waarop je de tracking codes hebt ontvangen. Brieven of e-mails van de Turkse postdienst.

Alleen op die manier kan je bewijzen dat je de tracking codes te laat zou hebben ontvangen.
Als u goed heeft gelezen, staat er dat ik in mei een uitreksel van de turkse post heb ontvangen, dezelfde tracking codes voor een retourzending!

ch
door chrisantonis - Jul 14, 2012 om 16:53
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=abarth schreef op zaterdag 14 jul 2012, 10:21]Een zending met een waarde van een paar duizend euro met de post sturen? Gebruik liever een koerierbedrijf als DHL of UPS.

En ik ben heel benieuwd wat er in het pakket heeft gezeten als het Turkije niet in mag.
Ik denk eerder dat er een probleem was met de betaling van BTW of invoerrechten
Met DHL gaat er ook heel veel mis, ik spreek uiteraard uit ervaring. Na een gesprek met UPS heeft de héél eerlijke verkoper mij laten weten dat er ook bij UPS héél veel verdwijnt cq gestolen word!!!
Heb 10 dagen geleden nog een zending gehad in duitsland die daar werd uitgevoerd door Hermes waar zelfs een advocaat aan te pas moest komen om de zending uit hun handen te krijgen!!
Overal waar gewerkt word worden fouten gemaakt, maar geef deze dan ook toe of probeer ze op te lossen, maar scherm niet met kleine lettertjes of domme regeltjes! De klant is al lang niet meer koning, maar slechts een klein radertje voor totstandkoming- en donateur voor bonussen vorr top en aandeelhouders, die zijn het belangrijkste!!