Ya
door Yazz Apr 8, 2017 om 02:20
Geldzaken & recht

Premiumkiosk oplichterij?

Mijn vader is laatst gebeld door een persoon die beweerde dat mijn vader een reis had gewonnen . Allemaal leuk en aardig. uiteindelijk een pas van premiumkiosk zelf gekregen en een reischeque erbij gekregen. Leest hij overal dat het oplichterij is. Een automatische incasso waarbij 75 eur er van af is gehaald vind hij nog geen probleem. Maar nu is hij bang dat de reis ook al niet klopt. Aangezien hij Jisells ( de reisbureau ) al heeft gecontacteerd. Zijn er mensen met ervaring of mensen die klant zijn van premiumkiosk die hierover veel meer weten ??

4176 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2017 om 07:23
7201 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt u een eerdere vraag over premiumkiosk bestuderen:
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/premium-kiosk

ne
door neodutchio - Apr 8, 2017 om 07:38
5159 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt wel hier een profiel aanmaken, maar lezen wat er in de tig andere vragen over Premiumkiosk lukt u niet? Gelukkig heeft Sjoppie u al een beetje op weg geholpen.

Ya
door Yazz Apr 8, 2017 om 10:34
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het gelezen. Alleen bieden zij wel echt een pas aan met kortingen bij bepaalde restaurants. Dat klopt dus weer wel nu is mijn vraag of de reis naar het buitenland ook klopt .

ne
door neodutchio Apr 8, 2017 om 12:53
5159 Antwoorden / 12 Vragen

Als u alle reakties had gelezen over Premiumkiosk had u de vraag van de reis niet meer gesteld. Een reis winnen (en bijbetalen) terwijl nergens aan mee gedaan is en betalen om korting te mogen ontvangen. En u blijft serieus vragen of de reis wel doorgaat?

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2017 om 09:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een prijs WINNEN als hij nergens aan meegedaan heeft? En daar dan ook nog € 75 voor betalen? Maar dat vindt hij geen probleem? Zet even zijn bankrekening nummer neer dan kan hij bij mij ook wat WINNEN, daar incasseer ik dan maar € 50 voor.

En u vraagt zich nog af of dit oplichterij is?

marita5
door marita5 - Apr 8, 2017 om 09:21
11525 Antwoorden / 15 Vragen

edit , antwoord stond al bij @sjoppie .

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2017 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou vader dan maar eens ernstig toespreken dat-ie niet zo goedgelovig moet zijn en NOOIT moet ingaan op telefonische aanbiedingen of geleur aan de deur.
En 'zomaar' een reis winnen.... Tja.

hutch
door hutch - Apr 8, 2017 om 10:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als iemand u telefonisch (of op straat) benaderd om u iets aan te smeren (verkopen) verdient hij/zij er dus aan (provisie/bonus), dat is zijn/haar werk. Als die persoon alles en de volle waarheid vertelt, zullen velen afhaken, dus niets kopen/aangaan.
Dus zal een (telefonische/straat) verkoper zo goed als nooit (99%) alles aan u duidelijk vertellen/uitleggen, want dan krijgt hij/zij minder provisie.

Dientengevolge moet u nooit (!) ingaan op zogenaamde 'aanbiedingen' per telefoon of op straat e.d. U wordt dan (99%) per definitie (!) belazerd.

Wees assertief en durf direct al 'nee' te zeggen, 'geen interesse' en dan de verbinding verbreken. Op straat lachen en..... doorlopen.

Ook dit clubje, welke uw vader benaderd heeft, gebruikt leugens en zal nooit de volle waarheid vertellen. Het is inderdaad een malafide, onbetrouwbaar clubje.

En nee, zoals u nu wel begrepen zult hebben, zal ik nooit in dergelijke wanpraktijken van die leugenachtige 'verkopers' trappen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2017 om 12:04
7201 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn ook klachten over het door u genoemde reisbureau:
https://www.klacht.nl/jisells/klacht/reis-afzegging/

fa
door familyman - Apr 8, 2017 om 12:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Blokkeer het rekeningnummer van deze lieden. Dat kan via "mijn naam bank" anders blijven ze geld trekken.

An
door Annerieke-HIA - Aug 13, 2017 om 12:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

Deze gegevens waren heel nuttig! Juist omdat ik steeds door een nieuw bedrijf werd lastig gevallen wist ik dus niet wat ik moest doen. we werden er naar van.

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/gratis-reis-van-baden-consultancy-en-hotel-piccolo

I
edereen zegt nu: niet betalen. Niet betalen aan Premium Kiosk, PiccoloCard, Baden Consultancy, Premium Kaart, Premium Card, Schoonheidscheque en hoe ze zich ook allemaal noemen.

Gelukkig heeft ook de politiek vragen gesteld:

https://drimble.nl/politiek/44942002/het-zwakke-optreden-van-de-autoriteit-consument-en-markt-acm.html

Nu maar hopen dat er wat gebeurd.