he
door henk s Apr 13, 2018 om 15:56
Geldzaken & recht

Prijs staatsloterij

Ik heb een staatslot gekocht en daar is 20 euro op gevallen. Toen ik die wilde innen bleek er een minieme beschadiging te zijn doordat het lot een vouwtje had. Hierdoor kon de qr-code niet gelezen worden. Mij is door twee verschillende staatslotverkopers duidelijk gemaakt dat de prijs dan niet kan worden uitgekeerd, ik moet het met de loterij in Rijswijk regelen. De klantenservice daar gebeld (070 - 550 08 52) en daar werd bevestigd dat een lot met een duidelijk leesbaar nummer alleen kan worden verzilverd via die code, ik moet het nu opsturen naar Rijswijk, naam, adresgegevens, rekeningnummer, kopie legitimatie bijvoegen en dan wordt het prijzengeld gestort, over de termijn wordt niets gezegd. Er wordt ook geopperd het versturen aangetekend te doen waarmee mijn minieme winst zo ongeveer vervlogen zou zijn. Toch kon ik een staatslot ook uitbetaald krijgen toen er nog geen qr codes bestonden. Zou dit een poging zijn om mensen te ontmoedigen ? Bespottelijk toch ?

Henk Sijbrandij

8658 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2018 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo bespottelijk vind ik dat niet. Als die code niet gelezen kan worden, houdt het op. U houdt nog ruim de helft over na opsturen. Maak voor uzelf ook een kopie.

ma
door maarten heest - Apr 13, 2018 om 16:01
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen de procedure volgen. En als u een gokje neemt en het niet aangetekend opstuurt scheelt dat weer geld.

hans57
door hans57 - Apr 13, 2018 om 16:12
16 Antwoorden / 0 Vragen

Bij beschadiging het moeten opsturen is niet zo raar Gewoon opsturen en niet aangetekend zonde van het geld gezien de kleine prijs van 20 euro Gewoon weer een gokje de eerste heeft u al gewonnen

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2018 om 16:13
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Leg het anders nog eens uit via dit formulier. Of is het lotnummer ook niet te zien?
https://www.nederlandseloterij.nl/contact

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2018 om 16:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, voor dat laatste ben ik niet bang: ontmoedigen!

he
door henk s - Apr 13, 2018 om 17:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals : staatsloten konden toch ook verzilverd worden voor die codes bestonden ?

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar nu zijn er codes en kan het niet meer zonder code.

Cookies
door Cookies Apr 13, 2018 om 17:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, vroeger kon je ook met dubbeltjes betalen, kan ook niet meer.

diumenge
door diumenge - Apr 13, 2018 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja dit is overduidelijk een poging om mensen te ontmoedigen. QR-codes, automatisering, etc., da's allemaal bedacht om de mensen te ontmoedigen. Want liever verkoopt de Staatsloterij helemaal geen loten...

Toen er geen QR codes bestonden werd er o.b.v. de trekkingsuitslag uitbetaald, een handmatige en foutgevoelige controle waar ook misbruik van is gemaakt.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2018 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach ja .... modernisering en codes... Of het allemaal beter is ....
Inderdaad: bespottelijk!

audb
door audb - Apr 13, 2018 om 17:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is geen QR code maar helaas een "normale" barcode.

Maar op het lot is een onzichtbare inkt aangebracht om te voorkomen dat deze wordt vervalst is mij ooit verteld.

Zelf speel ik liever online scheeld weer naar de winkel te moeten :)

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2018 om 18:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik win elke maand door niet mee te doen. Heb ik ook geen last van streepjescodes.

er
door ernie eduard - Apr 13, 2018 om 18:52
21 Antwoorden / 0 Vragen

Tenminste als jij dat een goed doel vindt, anders steunen ze organisaties waar je het beetje mee eens bent of helemaal niet mee eens ben. En van die 60% gaat weer 50% op aan salarissen en vaste en variabele kosten van de goede doelen. Dus conclusie als je met deze lotterij mee doet dan betaal je indirect een hoop onzinnige hoge salarissen aan personen die vaak naast hun schoen zijn te vinden, met een hoop poeha.

er
door ernie eduard - Apr 13, 2018 om 18:52
21 Antwoorden / 0 Vragen

Stop toch met die loterijen, de enigste die altijd prijs heb is de directie. En je steunt vaak via deze loterijen goede doelen die je eigelijk helemaal niet wil steunen. Ze betalen maar 30% uit van wat er binnen komt aan geld (de kans op een leuke prijs van een ton of meer is 0,0000000001%), +/- 10% is voor de organisatie zelf waanvan 4% voor de directie en de andere 60% +/- gaat naar goede doelen.

diumenge
door diumenge Apr 14, 2018 om 12:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je dit onderbouwen met feiten of roep je maar wat in het wilde weg? Het jaarverslag van de Nederlandse Loterij zegt namelijk iets anders.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2018 om 13:24
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Beste Henk  S@ de hedendaagse lotverkopers hebben scanners die de code moeten lezen en bij beschadiging van die code kan dat niet.

Is het een tipo om, als u vaker deelneemt, uw loten via incasso bij de staatsloterij zelf te regelen. U krijgt dan een e-mail en ontvangt ook automatisch uw uitkering als er een prijs op uw lot valt. NADEEL: u kunt niet zelf een eincijfer kiezen.