no
door nora Nov 17, 2003 om 12:44
Geldzaken & recht

Primeline...

Kenne jullie dat. Koop nu en betaal een jaar later!!! Pas op dit is van PRIMELINE en die stuurt je een kredietkaart. Let op want als je hem niet krijgt en een ander maakt gebruik van deze kaart dan ben je de klos. Bewijzen heeft PRIMELINE niet dat de kaart is aangekomen, maar toch sturen ze een incassobureau cq deurwaarder op je af. Dit is in mijn omgeveing twee keer gebeurd. Antwoord van PRIMELINE als je de kaart niet hebt ontvangen moet je maar aangifte doen bij de politie (zijn die blij??!! en hebben niets anders te doen!!!) Wie heeft zo iets ook mee gemaakt?????

1258 4 Rapporteer

fonzarelli
door fonzarelli - Apr 16, 2004 om 12:02
15 Antwoorden / 0 Vragen

Soortgelijke situaties ben ik wel eens tegengekomen. De bewijslast ligt in het voorkomende geval echter bij Primeline en als zij verzuimen een waardedocument aangetekend te versturen, hebben zíj een probleem. Niet laten imponeren door incassobureaus en gewoon op de rechter vertrouwen...

no
door nora - Apr 16, 2004 om 12:02
66 Antwoorden / 52 Vragen

Het laatste is vandaag gekomen. Via een incassobureau heeft primeline aangekondigd dat de pinopnames kwijt worden gescholden. Maar via een ingewikkelde (niet begrijpende) bereking moet nog wel de helft van de schuld betaald worden. Het komt er op neer dat de computer die in de eerste instantie gekocht werd met "koop nu en betaal volgend jaar" dus 2x betaald moet worden en dat er nog een kostenpost van 1100,= euro hierbovenop komt Terwijl er voor de zomer van 1997 door maandelijkse aflossing diverse bedragen automatisch overgemaakt zijn, en naar mijn mening en berekening alles voor wat betreft de computer voldaan is. Er wordt bovendien aan het eind van de brief wederom gedreigd met de rechter. IK WORDT HIER ECHT MOE VAN!!!!!

ma
door margit - Jan 9, 2005 om 15:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een ander probleem bij Primeline is, dat de mensen niet weten dat zij tweemaal geregistreerd worden bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Eenmaal als een doorlopend krediet met als limiet de prijs van het aangeschafte goed. En een tweede keer als een credit card die de klant dan wel of niet ontvangen heeft. Ook al maakt de klant geen gebruik van deze kaart, toch zal deze worden geregistreerd bij BKR. Let dus op, dat als u zo'n kaart ontvangt en er geen gebruik van wens te maken, niet zomaar weggooien maar eerst schriftelijk opheffen bij Primeline met het verzoek van afmelding bij BKR. Deze onwetenheid bij de klant kan een probleem veroorzaken bij een aanvraag voor een hypotheek of krediet.

no
door nora - Apr 9, 2007 om 16:33
66 Antwoorden / 52 Vragen

Eindelijk..we zijn van Primeline af.Primeline kon bij de rechter niet bewijzen dat we een kaart hadden gekregen. Ook konden ze niet de lijst met schulden en betalingen overleggen. Wat wij wel konden. De rechter heeft, nadat hij aangaf dat hij de handel en wandel van primeline alleminst snapte (hij had het dossier aan veel collegas laten zien) ons in het gelijk gesteld. met een schadevergoeding en bevel tot verwijdering bij de BKR zijn we er na 5 jaar af. PFFFFFF