ja
door jaysiea Nov 25, 2006 om 19:48
Geldzaken & recht

Probleem met de woningbouw

ik woon sinds medio 2003 in een starters appartementje in rotterdam, nu de volgende problemen..

1.) ongedierte betreft oven en zilvervisjes deze zitten in elke woning en door het hele complex en eigenlijk op elke plek van de woning dit is gewoon ronduit smerig en ik ben hier  vanaf het moment dat ik hier ben gaan wonen mee bezig, dit word nog steeds niet opgelost, zouden zelf voor de kosten moet opdraaien en de woningbouw wil zelfs nix doen, als argument van dat niet iedere bewoner mee wil werken.

2.)dusdanige geluids overlast van een bewoner bij ons in het complesx sinds medio augustus 2006, meerdere malen politie gebelt, dit loopt al in de 25x maar telkens als ze komen is het niet hard genoeg of erg genoeg, ook meerder malen de wijkagent gesproken en ook het hoofd van sociaal beheer van de woningbouw

het volgende speelt ook mee dat de woningbouw woningen verhuurt aan de gemeente rotterdam en die verhuurt ze weer aan klinieken of psychiatrische instellingen, de overlastgevende bewoner betreft dus een expsychiatrische patient die dus continu overlast geeft.

3.)ik heb aantal x waterschade gehad, dit is op een hele goedkope manier opgelost. wat is hier aan te doen?

4.)in combinatie met (2.) de appartementen zijn dusdanige gehorig dat je alles dus hoort zelfs als praat je normaal of zacht in je slaapkamer is dat te horen op de galerij(slaapkamer grenst aan de galerij)

5.)wij krijgen dus een wekelijkse schoonmaak van de portiek en galerij, dit word gewoon ronduit slecht uitgevoerd en te erge alg aanslag en zijn al bijna "ongelukken" gebeurd de woningbouw meerder malen op de hoogte gesteld, krijg dus als reactie moeten eerst ongelukken gebeuren tot er wat aan gedaan word.

ik heb dus ook een aangetekende brief verzonden(medio september)met alle klachten verzonden en heb hier nog steeds geen reactie op.

is het handig om de bouw en woningtoezicht in schakelen of advocaat of zou aanspraak kunnen maken op een andere woning via de woningbouw??

elke zinvolle reactie is welkom

en reacties van bellen of schrijven naar de woningbouw die kunnen achterwegen gelaten worden

2345 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jaysiea,

Als ik je bericht zo lees bekruipt me het gevoel dat je een topje van een ijsberg beschrijft. Ik voorspel je dat je jaren bezig bent met het oplossen van deze klachten (als die al opgelost zouden kunnen worden).  Is het dan niet beter om je tijd te steken in het zoeken naar een andere geschikte woning???

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer met meerdere huurders een front te maken, en bij grote tekortkomingen kunt u een deel van de huur achterhouden totdat deze zijn opgelost.
Wanneer u als klager alleen staat heeft u niet veel mogelijkheden.
Wel kan u verwachten dat u dat de verhuurder er voor zorgdraagd dat u rustig en tevreden kan wonen zonder overlast van uw buren.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had al een reactie geplaats dacht ik maar dat werd een vraag

maar het probleem zit hem in dat de meeste huurder dr wel overlast van ondervinden maar dus niet durven of willen klagen..

ik en nog een ander stelletje zijn momenteel de enigste die klagen..

ik ben me aan het beraden en aan het kijken of ik evt gerechtelijk wat kan ondernemen door dus minder of geen huur te betalen

en zou graag wat reacties hebben van mensen die verstand hebben van recht en dergelijke acties, zou je kunnen aansturen op dat de woningbouw met een aanbieding komt van andere woonruimte, want ik heb indertussen wel begrepen dat het bijna onmogelijk is om de betreffende huurder het huis uit te laten zetten en als het mogelijk is dan duurt het jaren en het is eigenlijk een samenloop van alle omstandigheden en dr speelt eigenlijk nog veel meer maar dat is te lang om hier zo ff te beschrijven

want het loopt momenteel helemaal uit de hand en dr is totaal geen sprake meer van "woongenot"

en ik ben idd bezig met een andere woonruimte maar jah zie dat maar eens te vinden in rotterdam e.o

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag jaysiea,

Wellicht heb je nog wat (ten dele) aan deze verwijzing:

overlast

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

thnx raed maar jah dat weet ik allemaal al.. maar iig tog bedankt maar jah dit is echt een hopeloos geval...

ben ook druk bezig met andere woonruimte maar tog bedankt

groetjes johan

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je al besluit om huur achter te houden ( wat niet verstandig is) zet dit dan op een aparte rekening zodat je als je toch besluit weer te gaan betalen je de achterstand in 1x kunt betalen.

Wat wel verstandig is om nog 1 x een aangetekend schrijven met je klachten ( desnoods met meerdere hurders te gelijk) naar de corporatie te sturen. Hierin geef je aan dat je binnen 6 weken een oplossing voor de problemen wil hebben.

Komt deze oplossing niet dan kun je naar de huurcommissie gaan, deze bekijken of je klachten gegrond zijn. Als dat zo is dan kunnen zij de verhuurder niet dwingen de klachten op te lossen, maar zij kunnen wel de huur verlagen totdat de klacht is opgelost. Dit houdt ook in dat je de huur die is verlaagt niet meer hoeft te betalen ook niet als de klacht is opgelost.

Alleen als je de brief van medio september al hebt verstuurt als zijnde aangetekend, kun je gelijk naar de huurcommissie stappen. Je kunt met meerdere mensen naar de huurcommissie gaan.

veel suc6

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb maar 1 zinnig advies voor je: verhuizen!!!

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je als sociaal mens in een burenoverlastsituatie aan het kortste eind zult trekken (met of zonder advocaat dat doet er niet toe). Zelfs Nederlandse rechters beschermen criminelen, asocialen en corrupte/ arrogante bedrijven (lees: woningverenigingen). Hier spreek ik ook uit ervaring.

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 17, 2007 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met een vergelijkbaar probleem en overweeg ook om de huur achter te houden en apart te zetten.

In de regelementen van Vestia staat dat ik eerst per brief de klacht moet melden en ze een maand de tijd moet geven om het probleem op te lossen. Dit heb ik gedaan, ik heb een handtekening en stempel voor ontvangst op de brief gehad als bewijs.

Voor het eerst in een jaar tijd doen ze nu wel wat aan mijn klacht. Dit betreft lekkage op 1 muur, zo erg dat de schimmel op het behang groeide. Dat laatste gebeurde achter een schilderij en ontdekte we pas laat. Maar nog steeds komen ze afspraken niet geheel na. Een oplossing is er nog steeds niet, want het laatste wat ze geprobeerd hebben blijkt nu ook niet te werken.

Schimmel is ongezond, ik heb een partner met astma, en een kind van 2.5 rondlopen, die heeft al een verhoogd risico dus, en met schimmel verdubbeld het risico op astma ontwikkeling. En hij is erg vaak verkouden.

Ik wil naar de dokter gaan voor een doktersverklaring, deze wil ik dan bij de brief stoppen die ik wil gaan sturen, nadat de maand om is ( dat is bijna ) dat ik de huur achterhou (wel apart zet dus) totdat het probleem is opgelost.

Ik vraag me af of ik in mijn recht sta om een andere woning te eisen, met dekking van de verhuiskosten, als dit probleem niet heel snel is opgelost wordt. En eerlijk gezegd hebben ze daar een jaar de tijd voor gehad en ze kunnen niet zeggen dat ze het niet wisten, want er zijn vaak genoeg mensen hier geweest, van verschillende bedrijven. Vanwege de ongezonde leefomgeving dus.

Is het wijsheid om toch de geschillencommissie te schrijven, ondanks dat ze er wel mee bezig zijn.