Problemen met ING over TAN code
Binnenkort verdwijnt de TAN code bij de ING, maar zij willen er niet voor zorgen dat er voor mensen met een beperkimng (net mijn vrouw) een passende oplossing komt. Zij zeggen gewoon dat jij dan maar bij Fysio het maar zelf moet gaan regelen voor een oplossing. Nu is mijn vraag, kunt u iets voor mijn vrouw betekenen, want ik (haar man), vind dat een bank toch met een oplossing moet komen? Ik hoor graag van u.
Hallo Frans,
Gewoon een overschrijvingsboekje aanvragen.
En de overschrijvingen dan 'ouderwets' dan per post verzenden (hopelijk is er dan een brievenbus in de buurt) of afleveren bij een kantoor (dat dan ook in de buurt is)? :-)
Ze zijn toch met een oplossing gekomen in de vorm van een scanner? Ik begrijp dat u internet bankiert, anders geen TAN code; dus dit kan gewoon nu via de scanner geregeld worden. Niet dat de scanner het gemakkelijker heeft gemaakt, maar u hoeft niet terug naar het stenen tijdperk. (Overschrijvingsboekjes aanvragen, een brievenbus zoeken etc.).
Ha,ha, twee zielen één ged........ !? ;-))
Dacht echt dat ik de enige was @mein33, dan werkt het kastje gelijk dan weer niet; dacht dat het aan mij lag. Pokke ding. ;-))
U bedoeld te zeggen "ik ben er niet blij mee" ! ;-))
Justum. Soms aanzetten en krijgt men: "toets code in", soms zie ik Good Bye. Dus weer van voren af aan.☻
@tenormin,
heb je iets aan deze link?
https://www.ing.nl/zakelijk/internetbankieren/internetbankieren/scanner-werkt-niet/index.html
Dank je wel shoppie, maar deze problemen heb ik niet. Zal ze, weer, moeten bellen. Had 1 bedrag overgemaakt, lukte niet, nog een keer: maar "geen transactie". Zie ik later dat er twee keer het bedrag af is. Ik word er stapelmesjogge van. Nooit een probleem met de TAN code. Maar daar kan jij niets aan doen hoor. ;-)
Tenormin, de tweede betaling storneren zal wel lukken.
Nee, is niet gelukt, heb het uiteraard geprobeerd. De ontvanger heeft nu "December" als betaald aangevinkt. Dank je wel hoor.
Uiteraard kan men een eigen betaling/overmaking niet storneren.
ik heb die scanner niet, maar misschien is het verstandig een tijdje te wachten voordat men het opnieuw probeert, als men denkt dat een betaling niet gelukt is. Dus eerst de rekening controleren.
ja tijger1, en blijven inloggen wat vaak niet meer lukt, wachten en weer....hetzelfde probleem tegenkomen. Toen ik de scanner had: geen probleem. Maar ze schijnen er weer iets aan veranderd te hebben (kan het natuurlijk niet bewijzen) maar als ik een betaling doe zie ik: geen transactie plaatsgevonden.
geef het op, volgende dag nog eens proberen en.... dan zie ik 4 betalingen aan 4 adressen, wat een moest zijn, dus 3 canselen. Dan pas lukt het. Klantvriendelijk? Ik dacht eerst van wel maar nu... waardeloos. Men kan het eigenlijk vergelijken met deze site. En dat is echt erg voor een bank. ;-((
U hebt toch ook een tablet? Installeer daar de app op en u bent klaar.
Voor de huidige tan-code komt er (binnenkort) een scanner beschikbaar (die de code geeft) en daarmee kunt u uw bankzaken op dezelfde manier regelen zoals u dat nu doet.
En echt, die scanner werkt heel eenvoudig, geen enkele reden om tegen het gebruik van de scanner op zien.
Goedemiddag!
Jammer om te lezen dat jullie het gevoel hebben dat er voor mensen met een beperking geen mogelijkheid meer is tot het Online Bankieren. Dit is zeer zeker niet aan de orde, ook mensen met een beperking kunnen blijven Bankieren.
De TAN-code gaat inderdaad verdwijnen. Als alternatief daarvoor kan de partner gebruik gaan maken van de Mobiel Bankieren App óf de ING Scanner, die keuze mag zij helemaal zelf maken.
Ik stuur je even een link mee met meer informatie: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/bevestigen-is-veranderd/index.html
Mochten jullie er niet uitkomen, neem dan vooral even contact op met onze Klantenservice via 0031 20 22 888 88, start een chat via Mijn ING óf stel je vraag via Social Media! We helpen jullie graag verder!
Groet,
Lysanne
ING Webcare
NIet iedereen is digitaal
Bvd
@ING Webcare,
Een paar weken geleden kwam ik er met de scanner niet uit. Hij (de scanner) gaf geen code dus ik kon niet door. Het bekende nummer ingetoetst en kreeg een, wel voor het eerst, zeer onwelwillende medewerker die er helemaal geen zin in had me te helpen en zuchtend en steunend me bleef noemen: "maar mevrouwtje, het moet zo goed gaan. Ging niet goed. De scanner gaf niet aan wanneer ik codenummer in kon vullen, het zei telkens: Good bye! En dan toch als achterlijke Bartje toegesproken te worden is niet fijn, kan ik u verzekeren. Ook zoals u het hier neerzet: "Bankieren App (heb geen mobiele telefoon) of ING Scanner: die keuze mag zij helemaal zelf maken". Leest voor mij denigrerend.Die verdraaide scanner werkt niet naar behoren, d.w.z. de ene keer wel, de andere keer helemaal niet.
@tenormin
U hebt natuurlijk wel een mobiele telefoon, maar wilt de app niet gebruiken. En dan moet het met de scanner.
Ik had een mobiele telefoon, maakte er zo weinig gebruik van, app inderdaad, wil ik niet en ook niet meer nodig. Ben altijd (helaas nu) thuis, dus mijn telefoon is voldoende. En die scanner, zie mijn laatste aan je gerichte bericht (morgen) die scanner hebben ze in de ING ietwat veranderd kennelijk. Kan niet meer rechtstreeks iets betalen, ergo: gaat niet eens als je alle orders opvolgt. Conclusie: ING had de scanner gebruiker moeten informeren dat er meer veranderd is dan ze hebben verteld. Ik zit stock met een gewone overschrijving. Er zijn natuurlijk betalingen te doen die niet automatisch kunnen; neem de glazenwasser (die komt om half 7) daar sta ik echt niet voor op, de peducure die op onregelmatige data komt e.v.a. zaken. Met de TAN - geen probleem - met de scanner - een groot probleem -.
Hallo Tenormin,
Jij kunt beter weer het "ouderwetse" overschrijvingsboekje gebruiken.
Dit is gewoon het veiligste.;-)
Dan doemt het volgende probleem weer op: brievenbussen.;-) Ik loop nog maar 100 meter en telkens aan buuf vragen is zo niet fijn.
Hallo Tenormin,
Heb je wel eens gedacht aan een scootmobiel via de gemeente?;-)
Uiteraard wel aan gedacht @magnum007. Ach, je stelt allemaal voorstellen voor die hier, helaas niet mogelijk zijn. Deuren in de kelder daar kan geen scootmobiel door, in de hal mogen ze niet staan en in de flat zelf komen is ook onmogelijk: te smal allemaal. Plus, waar zou ik in de flat zo'n ding moeten laten? Maar aardig dat je meedenkt hoor. Heel erg bedankt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer