Fr
door Frans Claessens Nov 28, 2019 om 13:22
Geldzaken & recht

Problemen met ING over TAN code

Binnenkort verdwijnt de TAN code bij de ING, maar zij willen er niet voor zorgen dat er voor mensen met een beperkimng (net mijn vrouw) een passende oplossing komt. Zij zeggen gewoon dat jij dan maar bij Fysio het maar zelf moet gaan regelen voor een oplossing. Nu is mijn vraag, kunt u iets voor mijn vrouw betekenen, want ik (haar man), vind dat een bank toch met een oplossing moet komen? Ik hoor graag van u.

2119 8 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Nov 28, 2019 om 13:24
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Frans,

Gewoon een overschrijvingsboekje aanvragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 28, 2019 om 17:00
16876 Antwoorden / 202 Vragen

En de overschrijvingen dan 'ouderwets' dan per post verzenden (hopelijk is er dan een brievenbus in de buurt) of afleveren bij een kantoor (dat dan ook in de buurt is)? :-)

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2019 om 13:31
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ze zijn toch met een oplossing gekomen in de vorm van een scanner? Ik begrijp dat u internet bankiert, anders geen TAN code; dus dit kan gewoon nu via de scanner geregeld worden. Niet dat de scanner het gemakkelijker heeft gemaakt, maar u hoeft niet terug naar het stenen tijdperk. (Overschrijvingsboekjes aanvragen, een brievenbus zoeken etc.).

me
door mein33 Nov 28, 2019 om 13:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ha,ha, twee zielen één ged........  !?   ;-))

tenormin
door tenormin Nov 28, 2019 om 13:52
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dacht echt dat ik de enige was @mein33, dan werkt het kastje gelijk dan weer niet; dacht dat het aan mij lag. Pokke ding. ;-))

me
door mein33 Nov 28, 2019 om 14:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U bedoeld te zeggen "ik ben er niet blij mee" !  ;-))

tenormin
door tenormin Nov 28, 2019 om 14:26
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Justum. Soms aanzetten en krijgt men: "toets code in", soms zie ik Good Bye. Dus weer van voren af aan.☻

sjjoppy
door sjjoppy Nov 28, 2019 om 16:00
7200 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Nov 28, 2019 om 16:53
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel shoppie, maar deze problemen heb ik niet. Zal ze, weer, moeten bellen. Had 1 bedrag overgemaakt, lukte niet, nog een keer: maar "geen transactie". Zie ik later dat er twee keer het bedrag af is. Ik word er stapelmesjogge van. Nooit een probleem met de TAN code. Maar daar kan jij niets aan doen hoor. ;-)

sjjoppy
door sjjoppy Nov 28, 2019 om 17:03
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin, de tweede betaling storneren zal wel lukken.

tenormin
door tenormin Nov 28, 2019 om 17:47
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, is niet gelukt, heb het uiteraard geprobeerd. De ontvanger heeft nu "December" als betaald aangevinkt. Dank je wel hoor.

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2019 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard kan men een eigen betaling/overmaking niet storneren.

ik heb die scanner niet, maar misschien is het verstandig een tijdje te wachten voordat men het opnieuw probeert, als men denkt dat een betaling niet gelukt is. Dus eerst de rekening controleren.

tenormin
door tenormin Nov 29, 2019 om 00:23
16840 Antwoorden / 108 Vragen

ja tijger1, en blijven inloggen wat vaak niet meer lukt, wachten en weer....hetzelfde probleem tegenkomen. Toen ik de scanner had: geen probleem. Maar ze schijnen er weer iets aan veranderd te hebben (kan het natuurlijk niet bewijzen) maar als ik een betaling doe zie ik: geen transactie plaatsgevonden.
geef het op, volgende dag nog eens proberen en.... dan zie ik 4 betalingen aan 4 adressen, wat een moest zijn, dus 3 canselen. Dan pas lukt het. Klantvriendelijk? Ik dacht eerst van wel maar nu... waardeloos. Men kan het eigenlijk vergelijken met deze site.  En dat is echt erg voor een bank. ;-((

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2019 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch ook een tablet? Installeer daar de app op en u bent klaar.

me
door mein33 - Nov 28, 2019 om 13:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor de huidige tan-code komt er (binnenkort) een scanner beschikbaar (die de code geeft) en daarmee kunt u uw bankzaken op dezelfde manier regelen zoals u dat nu doet.
En echt, die scanner werkt heel eenvoudig, geen enkele reden om tegen het gebruik van de scanner op zien.

ingwebcare
door ingwebcare - Nov 28, 2019 om 14:14
73 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag!

Jammer om te lezen dat jullie het gevoel hebben dat er voor mensen met een beperking geen mogelijkheid meer is tot het Online Bankieren. Dit is zeer zeker niet aan de orde, ook mensen met een beperking kunnen blijven Bankieren.

De TAN-code gaat inderdaad verdwijnen. Als alternatief daarvoor kan de partner gebruik gaan maken van de Mobiel Bankieren App óf de ING Scanner, die keuze mag zij helemaal zelf maken.
Ik stuur je even een link mee met meer informatie: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/bevestigen-is-veranderd/index.html

Mochten jullie er niet uitkomen, neem dan vooral even contact op met onze Klantenservice via 0031 20 22 888 88, start een chat via Mijn ING óf stel je vraag via Social Media! We helpen jullie graag verder!

Groet,

Lysanne

ING Webcare

va
door vanlotjegetikt Nov 28, 2019 om 16:40
809 Antwoorden / Vragen

NIet iedereen is digitaal
Bvd

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2019 om 14:58
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@ING Webcare,
Een paar weken geleden kwam ik er met de scanner niet uit. Hij (de scanner) gaf geen code dus ik kon niet door. Het bekende nummer ingetoetst en kreeg een, wel voor het eerst, zeer onwelwillende medewerker die er helemaal geen zin in had me te helpen en zuchtend en steunend me bleef noemen: "maar mevrouwtje, het moet zo goed gaan. Ging niet goed. De scanner gaf niet aan wanneer ik codenummer in kon vullen, het zei telkens: Good bye! En dan toch als achterlijke Bartje toegesproken te worden is niet fijn, kan ik u verzekeren. Ook zoals u het hier neerzet: "Bankieren App (heb geen mobiele telefoon) of ING Scanner: die keuze mag zij helemaal zelf maken". Leest voor mij denigrerend.Die verdraaide scanner werkt niet naar behoren, d.w.z. de ene keer wel, de andere keer helemaal niet.

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2019 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

U hebt natuurlijk wel een mobiele telefoon, maar wilt de app niet gebruiken. En dan moet het met de scanner.

tenormin
door tenormin Nov 29, 2019 om 00:36
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik had een mobiele telefoon, maakte er zo weinig gebruik van, app inderdaad, wil ik niet en ook niet meer nodig. Ben altijd (helaas nu) thuis, dus mijn telefoon is voldoende. En die scanner, zie mijn laatste aan je gerichte bericht (morgen) die scanner hebben ze in de ING ietwat veranderd kennelijk. Kan niet meer rechtstreeks iets betalen, ergo: gaat niet eens als je alle orders opvolgt. Conclusie: ING had de scanner gebruiker moeten informeren dat er meer veranderd is dan ze hebben verteld. Ik zit stock met een gewone overschrijving. Er zijn natuurlijk betalingen te doen die niet automatisch kunnen; neem de glazenwasser (die komt om half 7) daar sta ik echt niet voor op, de peducure die op onregelmatige data komt e.v.a. zaken. Met de TAN - geen probleem - met de scanner - een groot probleem -.

Magnum007
door Magnum007 Nov 30, 2019 om 12:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Jij kunt beter weer het "ouderwetse" overschrijvingsboekje gebruiken.
Dit is gewoon het veiligste.;-)

tenormin
door tenormin Nov 30, 2019 om 13:31
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dan doemt het volgende probleem weer op: brievenbussen.;-) Ik loop nog maar 100 meter en telkens aan buuf vragen is zo niet fijn.

Magnum007
door Magnum007 Dec 2, 2019 om 20:54
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Heb je wel eens gedacht aan een scootmobiel via de gemeente?;-)

tenormin
door tenormin Dec 2, 2019 om 21:44
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Uiteraard wel aan gedacht @magnum007. Ach, je stelt allemaal voorstellen voor die hier, helaas niet mogelijk zijn. Deuren in de kelder daar kan geen scootmobiel door, in de hal mogen ze niet staan en in de flat zelf komen is ook onmogelijk: te smal allemaal. Plus, waar zou ik in de flat zo'n ding moeten laten? Maar aardig dat je meedenkt hoor. Heel erg bedankt.