de
door delorijn Nov 1, 2003 om 19:08
Geldzaken & recht

Provisie overboekingen Europa

De Postbank rekend sinds enkele weken weer een provisie van Euro 5.= voor een overboeking binnen europa, ook al is keurig de BIC en IBAN-code op het juiste formulier vermeld.
Dit in strijd met europesche regelgeving.
Bellen leverd wel op dat men toegeeft dat het fout is, maar er volgt geen creditering.
Collectieve aangifte zinvol?

678 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mrcableguy
door mrcableguy - Apr 16, 2004 om 11:50
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat zou zinvol kunnen zijn, daar het simpelweg in strijd is met regengeving zou er gesproken kunnen worden van diefstal. Maar ja, wie gaat er voor 5 euro zoiets op trouw zetten? Die banken komen daar gewoon altijd mee weg. Ik zou het op een briefje naar je lokale bank houden met het verzoek het geld terug te storten en indien dit niet gebeurt je aangifte zal overwegen daar het in strijd is met regelgeving. Wellicht zet dat zoden aan de dijk.

pa
door paulb - Apr 16, 2004 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet echt een antwoord maar een aanvulling.
Sinds het van kracht worden van de nieuwe wetgeving heeft de postbank voordurend kosten in rekening gebracht. Echter niet consequent. In eerste instantie werd dit geweten aan foutieve software en in een brief gedateerd 06-08-2003 wordt gemeld dat het probleem is verholpen.
Dus niet. Sindsdien zijn er in mijn geval zeker al weer 8 keer kosten in rekening gebracht, ongeveer in 1 op de 5 gevallen.
BELANGRIJK: Het heeft wel degelijk zin om een correctie te vragen. Bel met het nummer van internationale betalingen (te vinden in het overschrijvingsboekje) geef het transactienummer door en na ongeveer anderhalve week wordt de betaling weer gecorrigeerd.
Het lijkt erop dat de Postbank gokt op onoplettend bij haar klanten. Het niet ondersteunen van IBAN betalingen via Girotel is ook niet echt klantvriendelijk.

vi
door vissp - Apr 16, 2004 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn ervaringen met de overboekingen binnen Europa van de Postbank zijn ook zeer slecht. Van de 7 internationale betalingen die ik tot nu toe heb uitgevoerd leverden er drie onterechte kosten van 5 euro op, dus bijna de helft gaat fout! IBAN en BIC zijn correct ingevuld, ik ben zelfs naar het postkantoor geweest met een ingevulde overschrijvingskaart om het te laten controleren. Bel ik dan de klantenservice, word ik wel netjes te woord gestaan, maar het geld is tot nu toe niet teruggstort (1e keer gebeld op 27 februari, dus bijna een maand terug!!) Van de week ging het weer twee keer mis!! Item voor de uitzending?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer