Voxxie
door Voxxie Nov 3, 2021 om 09:53
Geldzaken & recht

Qr code verplichting sportschool.

Ik heb een 3 jarig contract bij een sportschool.
Vanaf 6 november kom je alleen nog de sportschool in met een QR code.

Als ongevaccineerde ben ik niet van plan om elke dag te gaan testen om de sportschool in te mogen, terwijl m'n gevaccineerde mede mens besmet en al gewoon door mag lopen omdat die persoon een QR code heeft.

Veranderen hiermee de voorwaarden van de sportschool?

Mag je vanwege deze opgelegde regeling je 3 jarig contract ontbinden?

Groet James

5093 15 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Nov 3, 2021 om 10:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat is geen reden om kosteloos je contract te ontbinden! Het is geen voorwaarde van de sportschool! Deze regel wordt opgelegd door de overheid, de sportschool kan dus niet anders dan de regel opvolgen.

Als jij geen zin hebt om je te laten testen, dan is dat jammer voor je maar kom je de sportschool niet in en is je abonnement weggegooid geld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 10:36
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tutje,

Ik ben het niet met u eens.

Alleen een jurist kan dit uitleggen.

Misschien kan het abonnement op pauze worden gezet?

ti
door tilpend Nov 3, 2021 om 12:57
132 Antwoorden / 0 Vragen

@GBA
Ik ben het niet met u eens dat alleen een jurist dit uit kan leggen. U geeft zo vaak advies aan vraagstellers terwijl u geen juridische achtergrond bent. Daarnaast kan iedereen zichzelf jurist noemen.

Wat betreft deze casus: het is een door de overheid opgelegde maatregelen en TS heeft genoeg mogelijkheden om toegang te krijgen, namelijk door zich te laten vaccineren of te testen. Dat TS daar geen zin in heeft, wil niet zeggen dat TS zomaar het abonnement kan opzeggen. Vragen om coulance  van de sportschool kan uiteraard maar dat is een gunst, geen recht.

sira
door sira - Nov 3, 2021 om 10:11
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Als ongevaccineerde ben ik niet van plan om elke dag te gaan testen om de sportschool in te mogen, Mag je vanwege deze opgelegde regeling je 3 jarig contract ontbinden?

Dat zult u met de sportschool moeten overleggen, ik ken de voorwaarden niet.

Als u niet wilt testen, is het sowieso beter dat u opzegt, ongeacht de voorwaarden, temeer omdat gevaccineerden nu ook weer regels opgelegd krijgen om te voorkomen dat ongevaccineerden op de IC terechtkomen. De reden dat u niet bent gevaccineerd, hoef ik niet te weten, het zou vanwege ondeliggende ziekte kunnen zijn.

Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee met al die regels. Vele gezinnen zullen opa en oma dit jaar weer niet kunnen uitnodigen om aan de kerstdis deel te nemen, misschien wel hun laatste jaar. Triest.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 10:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sira,

Dit kabinet is demissionair : zij rommelen maar wat aan.

Een vaccin is om jezelf te beschermen.

Misschien kan het abonnement op pauze worden gezet?

sira
door sira Nov 3, 2021 om 10:52
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, een vaccin is om jezelf te beschermen, maar niet alleen jezelf, je beschermt er ook anderen mee.

Er zal een groep ongevaccineerden zijn die niet gevaccineerd mogen worden en er zal een groep zijn die niet wil en het onzin vindt. Het is al een feit dat diegenen die nu op de IC's liggen ongevaccineerd zijn. Wie dat allemaal zijn en uit welk milieu ze komen, maakt mij niet uit.
Ik ben nooit ziek, toch heb ik mij laten vaccineren en niet alleen voor mijzelf, maar ook voor anderen.

Gevaccineerden krijgen nu ook weer allerlei regels opgelegd om te zorgen dat de IC's niet vollopen en hou er maar vast rekening mee dat de huidige regels toch weer aangescherpt zullen worden.

Ik zal mij aan de regels houden, maar ik ben er helemaal klaar mee. Vele mensen, waaronder ik, zullen dit jaar de Kerst en Oud en Nieuw weer alleen moeten doorbrengen. Voor mijzelf maakt het niet uit, ik vermaak mij wel, maar er zijn vele ouderen èn jongeren die al eenzaam zijn.

panter22
door panter22 Nov 3, 2021 om 11:19
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is nu juist het probleem, gevaccineerden kunnen evengoed corona krijgen.
Als je je niet erg ziek voelt, loop je er mee door en kun je een ander besmetten. Kom je in een winkel, dan hoor je altijd mensen hoesten of kuchelen. Die blijven niet thuis, zoals aanbevolen is.
Vorig jaar was iedereen ongevaccineerd. Maar er waren geen medicijnen. Dus je bleef thuis met wat paracetamol en als je het benauwd kreeg een puffer voor astmapatienten. Pas als dat niet meer hielp kwam je in het ziekenhuis terecht.
Nu is het anders. Er zijn medicijnen beschikbaar in het ziekenhuis. Dus blijf je nu niet wekenlang ziek thuis en wordt je sneller opgenomen in het ziekenhuis.

sira
door sira Nov 3, 2021 om 11:32
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is nu juist het probleem, gevaccineerden kunnen evengoed corona krijgen.
Maar die worden minder erg ziek dan niet gevaccineerden.

Als je je niet erg ziek voelt, loop je er mee door en kun je een ander besmetten.
Als ik me maar een beetje "ziek" (eerder niet lekker) zou voelen, blijf ik thuis.

marita5
door marita5 - Nov 3, 2021 om 10:13
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Voxxie ,

Lees hier eens , klik op de rode regel . ( lees de voorwaarden van uw sportschool )

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3983164/eerste-opzeggingen-bij-sportschool-al-binnen-nu-verplichte-coronapas-dreigt

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 3, 2021 om 10:21
2071 Antwoorden / Vragen

Ik denk het niet maar vragen staat vrij en wellicht willen je abonnement wel opschorten.

Gr
door Grunn1 - Nov 3, 2021 om 10:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is uw keuze om ongevaccineerd en niet getest te blijven rondlopen en niet die van de sportschool dus zie niet in waarom u onder het contract uit zou kunnen.
U schrijft wel heel mooi "terwijl m'n gevaccineerde mede mens besmet en al" gewoon naar binnen mogen maar de kans dat u als ongevaccineerde en niet getest besmet raakt en anderen besmet is vele malen groter net als al die ongevaccineerden die nu in de ziekenhuizen liggen en ervoor zorgen dat de zorg weer overbelast raakt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 10:39
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Grunn1,

Dit kabinet is demissionair en rommelt maar wat aan.

Misschien kan het abonnement op pauze worden gezet?

Gr
door Grunn1 Nov 3, 2021 om 11:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA, heeft niks met kabinet te maken maar met het snel stijgende aantal besmettingen en het wederom stilleggen van de reguliere zorg. Je bent zelf ook zo’n anti vaccinatie persoon en dat moet je zelf weten maar je hoeft niet onder elke reactie te reageren met hetzelfde antwoord. Wereldwijd is bewezen dat vaccineren helpt mits het percentage hoog genoeg is en juist de niet gevaccineerden zorgen nu voor de hoge besmettingsgraad wat ook bewezen is.

sira
door sira Nov 3, 2021 om 11:25
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Juist!

gerbera
door gerbera Nov 3, 2021 om 11:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@grunn1 volkomen gelijk.

tenormin
door tenormin Nov 3, 2021 om 12:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@grunn1, helemaal met u eens.

MisterrMix
door MisterrMix Nov 3, 2021 om 12:51
18 Antwoorden / Vragen

"de kans dat u als ongevaccineerde en niet getest besmet raakt en anderen besmet is vele malen groter"

Dat is complete kolder.

panter22
door panter22 Nov 3, 2021 om 16:13
6599 Antwoorden / Vragen

@misterrmix, dat ben ik met je eens.
Vandaag zijn er 9195 positieve besmettingen. Dat zou dus betekenen dat dit bijna allemaal gevaccineerden betreft. Want ongevaccineerden laten zich niet testen. Maar op een of andere manier wordt niet bijgehouden of het gaat om gevaccineerden of niet. Zou dat wel het geval zijn, dan kun je dit soort uitspraken doen. Nu is het maar raden.

Janzegt
door Janzegt Nov 3, 2021 om 17:21
127 Antwoorden / Vragen

Wat wel een feit is dat de IC's vol liggen met veelal ongevaccineerden en dat door de volle IC's geplande operaties uitgesteld worden. In mijn familie is iemand wiens stoma  operatie nu 2x is uitgesteld en waarschijnlijk straks voor de 3e keer uitgesteld gaat worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 21:20
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Janzegt,

Die cijfers zijn niet betrouwbaar vanwege de privacy regels.

In mijn omgeving ken ik 1 persoon, die een trombose arm kreeg na vaccinatie en 1 persoon heeft ernstige hartklachten gekregen......

Helaas wordt hier weinig tot geen aandacht aan gegeven bij de publieke omroep.

rj
door rjw Nov 3, 2021 om 22:49
3268 Antwoorden / 5 Vragen

@GA: die cijfers zijn hardstikke betrouwbaar. En privacy regels worden helemaal niet geschonden. Er wordt immers niet bekend gemaakt wie het betreft. Maar behandelaars moeten toch echt weten of iemand gevaccineerd is of niet. De medische achtergrond is immers heel belangrijk voor een goede behandeling.

En logisch dat er bij de publieke omroep niet al te veel aandacht wordt besteed aan incidenten. Als je dat gaat doen hebben we een 3 publieke tv zenders niet genoeg. Dan moet je immers ook gaan berichten over tante Miep die van de trap is gevallen, en ome Kees die zijn tong heeft verbrand aan te hete koffie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 23:34
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Dat QR gedoe is een vorm van dictatuur.

Dit kabinet is de weg kwijt: hoor net op het journaal, dat een QR code bij buitensport waarschijnlijk toch niet nodig is........

De bijwerkingen zijn zeker geen incidenten......

mahadma
door mahadma Nov 3, 2021 om 23:39
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Er was een dance event in (ik dacht 020) met uitsluitend qr personen en geteste personen, Er waren dus geen niet gevaccineerde personen. Het bezoekers aantal was over de 3 dagen iets van 300.000 personen.

Uit radio en tv berichten bleek dat er door dit event 1.027 besmettingen waren ontstaan/geconstateerd. Als ik dan bedenk dat de niet gevaccineerden er NIET waren, de andere groep per dag getest is, kunnen allen de qr bezoekers elkaar besmet hebben. Verklaar mij dan eens hoe de geteste personen en de niet gevaccineerden aan deze besmettingen schuldig kunnen zijn ........... ( benieuwd naar het antwoord ).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 23:41
1770 Antwoorden / 31 Vragen
panter22
door panter22 Nov 4, 2021 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Het is steeds het verhaal dat de ongevaccineerden de ziekenhuisbedden bezet houden ten koste van de gevaccineerden die een noodzakelijke behandeling moeten missen.
Nu wordt het verhaal anders, Het aantal gevaccineerden stijgt van 27 naar 44 procent met als reden:
Naarmate er meer mensen zijn ingeënt, zullen er naar verhouding ook meer gevaccineerden in het ziekenhuis belanden.
Zij hebben een onderliggend immuunprobleem waardoor het vaccin niet werkt, of ze zijn ouder en daardoor kwetsbaarder.
https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-gevaccineerden-in-ziekenhuis-neemt-toe-optelsom-van-factoren

Gr
door Grunn1 Nov 4, 2021 om 15:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA stop toch eens met al die onzin over vaccineren en hou je bij echte wetenschappelijke onderzoeken.
1. Heeft absoluut niks met dictatuur te maken, je weet zo te lezen zelfs niet eens wat dat betekent.
2. Bijwerkingen zijn er bij alle medicijnen echter de bijwerkingen van een vaccin wegen niet op tegen de gevolgen van Corona. Tevens zijn de bijwerkingen nihil zeker t.o.v. het totaal aantal gezette vaccinatie wereldwijd, inmiddels miljarden.

Oh en dat men niet bij amateurclubs wil controleren heeft niks te maken dat het niet nodig zal zijn maar puur om de uitvoering daarvan. Het is namelijk niet te doen om vrijwilligers in te zetten om zoveel mensen te controleren en men wil voorkomen dat wappies zoals jij de boel laten escaleren. Stop met het reageren onder mijn antwoord met die wappie reacties anders zal ik er melding van doen bij de redactie wegens het verspreiden van fake nieuws.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2021 om 19:48
1770 Antwoorden / 31 Vragen
Gr
door Grunn1 Nov 5, 2021 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA, totaal irrelevant en nogmaals stop met die onzin reacties

panter22
door panter22 - Nov 3, 2021 om 10:26
6599 Antwoorden / Vragen

Vanwege overheidsmaatregelen voldoe je niet meer aan de eisen om naar een sportschool te gaan.
Dat staat niet in de voorwaarden.
Dan moet je overleggen met de sportschool, wat te doen.
Je zult de enige niet zijn en de sportschool wordt gedwongen deze code te vragen of het nu nut heeft of niet.

ma
door malty - Nov 3, 2021 om 10:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het is, als ongevaccineerde, voor uw eigen gezondheid dat u de sportschool niet in mag.
Gevaccineerden die elkaar besmetten komen, wat ik lees, meestal niet op de IC die nu overbelast is.
Als u, als ongevaccineerde, door een gevaccineerde besmet wordt bestaat grote kans dat u wel op de IC terecht komt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 10:42
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Malty,

Dit kabinet is demissionair en rommelt maar wat aan.

Bij het Amsterdam Dance Event zijn meer dan 1000 besmettingen ontstaan ondanks een QR code.....

En hoe zit het met al die reizigers vanuit het buitenland?

sira
door sira Nov 3, 2021 om 11:01
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Bij het Amsterdam Dance Event zijn meer dan 1000 besmettingen ontstaan ondanks een QR code.....
Niet alle QR bezitters zijn gevaccineerd, omdat het systeem niet waterdicht is, er wordt nogal mee gerommeld, maar laten we zeggen dat ze wel allemaal werkelijk gevaccineerd zijn, liggen zij ook allen op de IC?

Om anti-stoffen op te bouwen, is het misschien helemaal niet verkeerd als gevaccineerden ook nog een keer besmet raken, ik ben geen arts, maar het lijkt mij een logisch gevolg.

En hoe zit het met al die reizigers vanuit het buitenland?
Daar zal goed op gecontroleerd worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 3, 2021 om 10:29
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Het is uw keuze om u niet te laten vaccineren en daarmee bent en blijft u risico voor anderen! Hoewel mijn echtgenote en ik 2 x gevaccineerd zijn blijkt zij toch besmet te zijn geraakt dat is dan toch ook door iemand anders aan haar opgelegd om uw term te benutten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 10:44
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Heremietkreeft,

Misschien kan het abonnement op pauze worden gezet?

Wij mogen niet vergeten, dat dit kabinet demissionair is en maar wat aanrommelt.

Bij het Amsterdam Dance Event zijn meer dan 1000 besmettingen ontstaan....ondanks een QR code........

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 3, 2021 om 11:02
16869 Antwoorden / 202 Vragen

@GEBORENAMSTERDAMMER: een kritische noot dit keer: het is niet het kabinet dat  demissionair maar wat aanrommelt. In de eerste plaats zijn zij ook gebonden aan het parlement en ligt de oorzaak naar mijn mening toch veel meer bij degenen die lak hebben aan de maatregelen die zijn en worden genomen en daarmee een gevaar zijn en blijven voor anderen. De QR code is niet besmettelijk. Een besmetting blijkt toch snel te kunnen worden opgelopen, al is iemand zelf gevaccineerd. De controle is ook niet waterdicht.

panter22
door panter22 Nov 3, 2021 om 14:40
6599 Antwoorden / Vragen

@Malty, Het gaat niet om de bescherming van ongevaccineerden, maar om de bezetting in de ziekenhuizen.
Net als toen er nog geen vaccin was, de bejaarden in de verzorgingshuizen opgehokt werden.
Ongevaccineerden beschermen? Een marketing verhaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 3, 2021 om 15:54
16869 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. is het toch echt aan ongevaccineerden omzich zelf te beschermen en te voorkomen dat zij anderen besmetten. En het gaat niet alleen over de bezetting in ziekenhuizen maar in iedere geval ook de bredere zorg en zo morgen zou blijken dat ik toch op de een of andere wijze besmet ben geraakt kan ik volgende week geen gastlessen geven op basisscholen zoals al wel een tijd geleden afgesproken. In dat geval dan wel degelijk ook 'dank' aan degene die mij (resp. mijn eega) dan toch besmet heeft.

panter22
door panter22 Nov 3, 2021 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

@Heremietkreeft, denk je dat als je een ongevaccineerde tegenkomt, dat die dan een wandelende coronabom is die anderen voortdurend aan het besmetten is? Degene die je vrouw besmet heeft, kan best een gevaccineerde zijn . Kom je in de supermarkt, bijna niemand maakt meer zijn kar schoon of ontsmet zijn handen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 21:27
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Er wordt gepraat over de opgenomen patiënten in het ziekenhuis, die niet gevaccineerd zouden zijn.

Maar zijn deze cijfers wel betrouwbaar?
Er zijn immers privacy regels......

In mijn omgeving heeft 1 persoon een trombose arm gekregen na vaccinatie en 1 persoon heeft ernstige hartklachten gekregen.

Helaas hoor je hier weinig over bij de publieke omroep.

rj
door rjw Nov 3, 2021 om 22:51
3268 Antwoorden / 5 Vragen

@GA: je valt in herhaling. Word je betaald door Willem Engel om deze onzin te verspreiden?

En als de cijfers niet betrouwbaar zouden zijn, wat zijn dan de werkelijke cijfers? En nee, ik ga niet zelf zoeken. Jij trekt het immers in twijfel, dus toon maar aan waar die twijfel op gebaseerd is. Als je die cijfers niet hebt, hou dan je mond.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 23:42
1770 Antwoorden / 31 Vragen
mahadma
door mahadma Nov 3, 2021 om 23:45
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Omdat de mensen met qr ten onrechte van "gezond" en "niet ziek" worden gezien omdat de qr code niet uitgeschakeld kan worden in geval van zieke qr personen is m.i. dit gammele product geen "veilig" en "gezond" verklaring. Nu er meer gebruik van de qr komt, worden de qr bezitters ook meer "samen gedreven" dus meer kans op besmetting en dus in mijn visie juist een tegenoovergesteld resultaat van de huidige acties. Het vaccin is na verloop van tijd 50% effectief .........

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 23:53
1770 Antwoorden / 31 Vragen

We worden in de maling genomen door dit kabinet en de premier gedraagt zich als een dictator, klik op de volgende link :

https://www.ad.nl/politiek/omtzigt-ontslag-mona-keijzer-door-rutte-in-strijd-met-reglement~af22a3f0/

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 4, 2021 om 10:01
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich frappant, mijn testuitslag is negatief. Mijn eega laat een nieuwe doen op een andere locatie.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 3, 2021 om 11:22
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag of uw abonnement op pauze gezet kan worden zoals @geborenamsterdammer voorstelt.

sira
door sira Nov 3, 2021 om 11:27
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Maar wie weet hoe lang? Dit kan nog héél lang duren.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 3, 2021 om 12:39
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Zal wel meevallen hoor, een ieder die nu besmet raakt kun je naar mijn mening met een gevaccineerde vergelijken. De R is ook verhoogd dus dat schiet lekker op.

Ja
door JannieBoe - Nov 3, 2021 om 13:17
124 Antwoorden / Vragen

De zin '[...] terwijl m'n gevaccineerde mede mens besmet en al gewoon door mag lopen omdat die persoon een QR code heeft.' is de werkelijkheid compleet anders voorstellen dan die is.
Feit is dat de kans dat een gevaccineerde corona oploopt vele malen kleiner dan een ongevaccineerde.
En de kans dat een ongevaccineerde er dan toch ernstig ziek van wordt is hooguit 5%.
De kans dat een gevaccineerde die toch corona oploopt iemand anders besmet is ook vele malen kleiner dan bij ongevaccineerden.
Zie RIVM.
Vaccineren werkt als een dolle dus.

Maar het hóeft natuurlijk niet. Maar dan moet je wel wat moeite doen middels testen.
Net zoals gevaccineerden die moeite gedaan hebben en uren in de weer zijn geweest voor hun vaccinatie(s).
Wel zo veilig voor de medesporters toch?

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 3, 2021 om 15:49
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, mijn eega, dubbel gevaccineerd is gisteren wel positief getest. Ik heb mij zojuist laten testen en ben benieuwd. Hoe dan hoop ik toch snel de derde 'prik'te kunnen krijgen maar dat zal wel december worden. Haar QR code is frappant wel geldig en dat roept uiteraard wel ???? op.

Ja
door JannieBoe Nov 3, 2021 om 16:35
124 Antwoorden / Vragen

Nou, dat is heel beroerd zoveel pech. Veel gezondheid gewenst en een vlot herstel in elk geval!
Er is altijd een kans dat je corona krijgt, ook al ben je ingeënt. Maar die kans is wel een heel stuk kleiner dan bij ongevaccineerden.

sw
door swat1500 Nov 3, 2021 om 18:23
3791 Antwoorden / 0 Vragen

De QR code blijft geldig omdat uw echtgenote volledig gevaccineerd is dan wel is herstelt van een Corona besmetting. Het geeft niet aan of u wel of niet besmet bent met Corona.
Een positieve test heeft dus geen invloed op de geldigheid van de QR code.
Dus ook met een geldige QR code moet men bij klachten thuis blijven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 21:36
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Dat hele QR gedoe is een vorm van dictatuur.

Bij de publiek omroep wordt heel weinig aandacht gegeven aan de bijwerkingen van de vaccins.

In mijn omgeving heeft 1 persoon een trombose arm gekregen en 1 persoon ernstige hartklachten.

Thecla58
door Thecla58 - Nov 3, 2021 om 13:26
857 Antwoorden / 3 Vragen

je kunt inderdaad niet onder dat abonnement uit.

Ik veroordeel je niet omdat je je niet hebt laten vaccineren, dat is echt je goed recht en heb je waarschijnlijk je reden voor, maar het is natuurlijk wel zo dat aan de keuze die je gemaakt hebt wel consequenties vastzitten. Namelijk... je kunt alleen sporten als je covid gehad hebt of ingeënt bent. Een oplossing kan zijn dat je, om je conditie en zo op peil te houden, niet elke dag maar bijvoorbeeld maar twee of drie dagen gaat sporten. Mijn intuïtie zegt dat je dat waarschijnlijk geen goed idee vindt omdat je denkt dat je nu buiten de samenleving geplaatst wordt. Mijns inziens heb jij jezelf - door je niet te willen laten testen of vaccineren - beetje buiten de samenleving gezet.

Overigens ben ik het niet eens met de polarisatie van onze maatschappij tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Ik ben altijd en ik blijf dat ook altijd vior een inclusieve samenleving. Maar ook van... wie zijn gatje verbrandt moet op de blaren zitten.

Tot slot: ik ben er vanuit gegaan dat je een medische reden hebt waarom je niet gevaccineerd bent.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 21:41
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thecla58,

Ik ben het niet met u eens :

Dat hele QR gedoe is een vorm van dictatuur.

Men spreekt over dat de meeste patiënten, die met Corona zijn opgenomen niet gevaccineerd zouden zijn, maar hoe betrouwbaar zijn die cijfers?
Er zijn immers privacy regels....

Bij de publieke omroep wordt weinig aandacht gegeven aan de bijwerkingen van vaccineren.

In mijn omgeving heeft 1 persoon een trombose arm gekregen en 1 persoon heeft ernstige hartklachten gekregen......

rj
door rjw Nov 3, 2021 om 22:53
3268 Antwoorden / 5 Vragen

@GA: de enige dictatuur die we hebben is dat van een zooitje ongevaccineerde wappies het voor de rest verzieken. Het idee van Ab Osterhaus vorige week is echt het beste: sluit alle ongevaccineerden op op een eiland. Dan kan de rest van het land weer normaal gaan leven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 3, 2021 om 23:45
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Het valt mij toch tegen, dat u zo kortzichtig denkt als IT-specialist.

Lees even de volgende link voor een genuanceerd beeld :

https://dvhn.nl/meningen/Opinie/Waarom-is-er-zo-weinig-aandacht-voor-de-bijwerkingen-27030600.html

Thecla58
door Thecla58 Nov 4, 2021 om 11:14
857 Antwoorden / 3 Vragen

Heren,

Gemakshalve neem ik aan dat jullie mannen zijn, graag deze discussie hier niet voeren. Ik vind dat niet de plaats om dat te doen. Dankjewel.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2021 om 13:39
3161 Antwoorden / 0 Vragen

nee, de sportschool is dit niet aan te rekenen, wel kun je verzoeken om je abbo op te schorten zolang deze maatregel van kracht is maar ook hier hoeven ze niet aan te voldoen!!!!

Re
door Reinier182 - Nov 4, 2021 om 10:57
163 Antwoorden / Vragen

Door een vaccinatie te nemen bescherm je hoogstens jezelf en absoluut geen andere mensen zoals ik dat hier mensen hoor zeggen. Al ben je gevaccineerd dan kan je gewoon andere mensen besmetten en kunnen in het ziekenhuis terecht komen. Dus vaccineren doe je helemaal niet voor iemand anders en is onzin? Verder niet gevaccineerd zijn betekent helemaal niet dat je bij Corona besmetting altijd in het ziekenhuis komt? Zelf Corona gehad en binnen vijf a zes dagen was ik gewoon beter? Je immuunsysteem bepaald of je in het ziekenhuis komt en hoe je geleefd hebt? Gezond of niet? Vaccineren van gezonde mensen en kinderen is juist slecht voor het immuunsysteem. De veiligheidsmaatregelen moeten toegepast worden niet ongevaccineerde mensen uitsluiten want dat is geen oplossing omdat gevaccineerde mensen ook het virus kunnen verspreiden? Er worden nu hokjes gemaakt en schuldigen aangewezen die zogenaamd de oorzaak zouden zijn wat niet klopt? De regering heeft jaren alles afgebroken en nog steeds worden er verkeerde besluiten genomen om Corona te verslaan? Vergeet niet de rijken verdienen heel goed aan de adviezen van de regering?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2021 om 11:14
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Reinier,

Ik geef u 100 % gelijk.

Als zelfs een goede staatssecretaris wordt ontslagen dan moet er toch een alarmbel bij mensen afgaan? :

https://www.ad.nl/politiek/omtzigt-ontslag-mona-keijzer-door-rutte-in-strijd-met-reglement~af22a3f0/

ti
door tilpend Nov 4, 2021 om 14:13
132 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar wil je een aantwoord op je vragen (aangezien er een ? achter elke zin staat)  en aangezien dit Vraag & Beantwoord is, hierbij mijn antwoord:
"Nee, er klopt niets van elke zin die je schrijft".

Wat Mona Keijzer betreft: goed dat ze onslagen is want een staatsecretaris die niet weten wat de spelregels zijn binnen het kabinet, heeft niets te zoeken in de regering.

panter22
door panter22 Nov 4, 2021 om 15:29
6599 Antwoorden / Vragen

De  boodschap die steeds gegeven wordt is vaccineren en nog eens vaccineren.
Doe je dat niet, dan ben je een gevaar voor de samenleving.
De ongevaccineerde wordt ernstig ziek van corona, besmet anderen en houdt onnodig ziekenhuisbedden bezet, waardoor er geen plaats is voor echte zieken.
Om dat doel te bereiken moet het ongevaccineerden zo moelijk mogelijk worden gemaakt. Pas als ze in het gareel lopen, dus laten vaccineren, dan mogen ze weer meedoen.
Het lijkt wel of ze het tegen kleine kinderen hebben. Niet tegen volwassenen die zelf kunnen nadenken en een eigen afweging kunnen maken. Want inderdaad, ook al ben je 2x gevaccineerd, dan nog kun je corona krijgen.
En wat er niet bij verteld wordt, dat je bijwerkingen kunt krijgen van het vaccin. Dat wordt afgedaan als mild.
Je kunt aan het vaccin overlijden, maar dan wordt het weggewuifd door het onderliggend lijden te noemen.
Nu zag ik net een artikel over vaccinatie van topsporters. Geadviseerd wordt om 5 dagen na de vaccinatie niet intensief te sporten.Het advies om in de vijf dagen na de vaccinatie geen zware lichamelijke inspanningen te leveren, geldt dus ook voor niet-sportieve inspaningen, zoals zwaar lichamelijke arbeid.
Daar hoor je niets van.
https://www.despecialist.eu/nl/nieuws/coronavirus-na-vaccinatie-vijf-dagen-niet-intensief-sporten-sportartsen.html.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2021 om 19:50
1770 Antwoorden / 31 Vragen
ti
door tilpend Nov 4, 2021 om 20:47
132 Antwoorden / 0 Vragen

@GBA
Zoals wel vaker bij jouw posts is het compleet ongerelateerde informatie

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 4, 2021 om 15:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het probleem met 3 jarige contract is dat je nooit zekerheid hebt of je het kunt gebruiken.

Als ik morgen in ziekenhuis kom  kan ik ook niet sporten  gedurende die tijd.

Maar ook als ik  3 maanden vakantie wil,  lopen die 3 jaren gewoon door!

De sportschool leverde dus U moet gewoon betalen.

En testen of prikken?

Na  een eerste en tweede prik zit nog enige tijd voor je  zonder testen naar binnen mag.

U heeft hiervoor zelf gekozen... zowel de 3 jaren contract als geen prik.

Ja
door JannieBoe - Nov 4, 2021 om 16:00
124 Antwoorden / Vragen

Ik had hartklachten na de vaccinaties.
Maar die had ik helaas voor die tijd ook al.

Ik ken niemand in mijn familie- of vroendenkring met bijwerkingen. Afgezien van een wat grieperig gevoel of wat pijn op de plek van de injectie.
Die mensen die ik ken, kennen ook geen mensen die bijwerkingen hadden.
Of die dan ook weer mensen kennen die mensen kennen die ook geen bijwerkingen hadden weet ik niet. Zou maar zo kunnen.

Niemand heeft wat aan de feiten uit mijn kennissenkring. Want het gaat om de grote getallen, onderzoek en statistiek.
En daar blijkt uit dat vaccins zeer doeltreffend zijn en de bijwerkingen heel erg gering zijn. Niet op basis van een van horen zeggen verhaal van mij of iemand anders maar op basis van honderden miljoenen gezette prikken.

Één bijwerking is gebleven, ik werd ontzettend vrolijk van die vaccinaties!

Dat ik dat voor mezelf maar vooral voor iedereen die me lief is heb kunnen doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2021 om 19:58
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jannieboe,

Gelukkig heeft u geen ernstige bijwerkingen opgelopen.

Ik ken echter iemand, die een trombose arm kreeg en iemand, die gezond was, moet nu voor onderzoek in het ziekenhuis wegens ernstige hartklachten......

Een ieder moet voor zichzelf beslissen om een vaccin te nemen, maar dring dit niet op aan anderen.

De QRcode gaat mij een stap te ver, zeker nu men het op de werkvloer wilt invoeren.

Dit is een schending van de privacy.

Wat is de volgende stap? : het inzien van je werkgever in je medisch dossier?

Gelukkig ziet het FNV ook gevaren, klik op de volgende link :

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/02/fnv-bezorgd-over-mogelijkheid-coronapas-op-werkvloer-a4064080

Ja
door JannieBoe Nov 5, 2021 om 11:17
124 Antwoorden / Vragen

Beste GEBOREN AMSTERDAMMER, we praten een beetje langs elkaar heen. Maar dat geeft niet want gezichtspunten uitwisselen is sowieso nooit verkeerd.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik helemaal geen bijwerkingen had na de vaccins. En ook niemand ken die er last van had. Die hartklachten had en heb ik helaas nog steeds maar daar is door de vaccins niks in veranderd. Wel in die zin dat ik ontzettend lang heb moeten wachten op een onderzoek in het ziekenhuis omdat met het druk heeft met de intensieve zorg. Volgende week is het na vele maanden wachten eindelijk zover.

Hopelijk is het met uw kennissen goed afgelopen.

U citeert boven ergens een artikel in het Dagblad van het Noorden 'Waarom er zo weinig aandacht voor de bijwerkingen van vaccinaties?'
Dat is een opniniestuk van een individu. Niet gebaseerd op onderzoek. Sowieso is het een retorische vraag want het is maar de vraag of er zo weinig aandacht is.
In dat artikel staat een toevoeging van de redactie over gegevens op de site van LAREB: 'Dagblad van het Noorden hecht eraan om te benadrukken dat het om 'meldingen' gaat en dat overlijden ná vaccinatie niet betekent dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden. Ook is het goed om het getal af te zetten tegen de 12.623.204 Nederlanders die zich inmiddels hebben laten vaccineren (cijfers van 5 september j.l., bron: RIVM).'

In diezelfde krant staat een artikel (achter de betaalmuur, april 2021) waarin wetenschappelijk onderzoek de kans berekent dat je tromose krijgt na vaccins van AstraZenica of Janssen: 'In het Verenigd Koninkrijk kregen inmiddels zo’n 20 miljoen mensen een vaccinatie met AstraZeneca, waarvan 79 mensen hierna te maken kregen met de zeldzame trombose. Op basis hiervan is de kans pakweg 1 op de 250.000. In Amerika werd het prikken met het Janssen-vaccin gestopt na zes meldingen op ruim 6,8 miljoen toegediende vaccins. Dat duidt op een kans van 1 op 1,15 miljoen'
'Daarmee is de kans vele malen groter dat je als fietser in Nederland omkomt in het verkeer: 1 op de 74.832. Ook maak je meer kans op een bedrag van een miljoen of hoger bij deelname aan de BankGiro Loterij dan dat je sinustrombose krijgt van het Janssen-vaccin: volgens de Consumentenbond 1 op 790.499.'

Die drang waar u het over heeft snap ik ook wel hoor. Daar heeft u gelijk in. Niemand hoeft voor mij iets.
Maar je moet toch wat om de gezondheid van mensen te waken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 5, 2021 om 21:06
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jannieboe,

Bovenstaande reactie toont voor mij, dat u intelligent bent

Elkaar uitmaken voor "wappie" vind ik een vorm van naïviteit.

Wij moeten waakzaam zijn, dat de overheid deze epidemie niet misbruikt om meer controle over haar burgers te krijgen :een verplichte QR code is zoiets.

panter22
door panter22 Nov 6, 2021 om 10:00
6599 Antwoorden / Vragen

@jannieboe
Kansberekening heb je niet zoveel aan.
Een vergelijking met fietsers of wat dan ook niet.
Je hebt het er over dat je hartklachten kreeg na de vaccinaties en noemt dat geen bijwerkingen, Als er dan niets aan de hand is, dan hoef je toch niet naar een cardioloog?
Wat versta je dan onder bijwerkingen?

Th
door Theawaalen Nov 6, 2021 om 13:45
113 Antwoorden / 5 Vragen

Panter22 hij zegt dat hij hartklachten heeft maar ook dat hij deze al had voordat hij de vaccinatie kreeg

panter22
door panter22 Nov 6, 2021 om 14:32
6599 Antwoorden / Vragen

Zij kreeg ergere hartklachten na de vaccinaties dan normaal. En dat is geen dan geen bijwerking? Dat is het lastige. Wat is dan een bijwerking? Als dit soort (hart)klachten niet mee tellen, dan hou je alleen wat lichte klachten over, zoals misselijkheid, hoofdpijn etc.

panter22
door panter22 Nov 6, 2021 om 14:41
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb nog maar even gezocht naar een definiie over bijwekingen.
"Iedere schadelijke, niet bedoelde werking van een geneesmiddel, dat in de gebruikelijke dosering wordt toegediend, bij het voorkomen, ontdekken of behandelen van ziekte"
https://www.efarma.nl/medisch/bijwerkingen