fv
door fvdbh Jul 5, 2010 om 17:43
Geldzaken & recht

Rabobank wil geld voor contante stortingen, ben ik de enige die daar erg op tegen is?

Graag wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende. Misschien ben ik de eerste maar misschien ook niet maar ik wil jullie even mee laten lezen met een email die ik heb verstuurd naar de Rabobank.

"Goedendag,

Tot mijn grote ongenoegen ben ik tot de conclusie gekomen dat op 01-07-2010 E ...... afgeschreven is.
Na telefonisch contact met Rabobank wist de telefoniste mij te vertellen dat dit kosten zijn die sinds 1 januari 2010 door jullie zijn doorgevoerd ivm contante stortingen.
Ik zou begin dit jaar een brief hierover hebben ontvangen die ik overigens niet heb gekregen.

Ik maak hier zeer zeer bezwaar tegen!

Sinds dit jaar mogen wij 6 keer per jaar gratis storten en daarna moeten wij geld (6.30 per keer!) gaan geven aan jullie, omdat wij ons geld naar jullie bank brengen? Dat lijkt mij toch juist uw doel? Of heeft u te veel klanten en zou u er graag van een groot deel af willen? Ik snap dit niet?

Mijn man krijgt wekelijks zijn salaris contant die hij keurig stort iedere week zodat wij iedere maand uit kunnen komen financieel. Daar betaald hij netjes zijn belasting over en dergelijke. En wat doen jullie? Wij worden gestraft omdat wij ons geld naar onze bank willen brengen? Per kwartaal betekend dat voor ons dat wij jullie 100,00 euro moeten geven?

Het is toch van de zotte. Het zal me wat worden als wij naar de supermarkt willen om boodschappen te halen en voordat wij naar binnen willen om ons geld daar uit te geven, we eerst 6,30 moeten betalen om uberhaupt binnen te mogen komen???

Dit is een klantvriendelijkheid op zijn kop! En dat in deze tijden waar mensen JUIST ieder dubbeltje om moeten draaien. Juist nu, nu het JUIST belangrijk is toch dat mensen hun geld naar de banken toe brengen ipv eraf gaan halen? Mijn zit sinds vorig jaar in de ww wegens de crisis en hebben dus iedere cent hard nodig om rekeningen te betalen en ons hoofd boven water te kunnen houden financieel.

Beschamend vind ik het en ben er ook erg boos over.
Graag zie ik op zeer korte termijn een reactie en ons geld weer terug gestort op onze rekening.

Mocht hier geen passende oplossing voor komen gaan wij met onze bankzaken en spaarrekening naar een andere bank over die WEL blij is dat zijn klanten geld stort. Tot die tijd denk ik dat wij toch maar over gaan op "de oude sok" onder ons matras en niet naar een bank.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw en Meneer ...

18402 13 Rapporteer

beorn
door beorn - Jul 5, 2010 om 18:07
66 Antwoorden / 1 Vragen

Fvdbh,

Op zich vind ik het niet gek dat de bank geld rekent voor het afstorten van geld.
Primair zijn automaten voor particulieren om geld op te nemen en niet te storten en
als dat echt nodig is, dan heel incidenteel en dan is zes keer per jaar voldoende.

Salaris wekelijks contant uit laten betalen, dat vind ik zeer ongebruikelijk is toch
niet meer van deze tijd. Laat het lekker op de bankrekening storten, loop je ook
geen risico meer dat je wekelijks met geld op zak moet lopen. Kan je bij de automaat
opnemen wat je nodig hebt en je hebt zo een goed overzicht.
Contante salarisbetalingen geeft mij een raar gevoel, geeft je te denken.

Beorn

getty
door getty - Jul 5, 2010 om 18:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En wat is uw vraag??

birdies
door birdies - Jul 5, 2010 om 18:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=getty schreef op maandag 5 jul 2010, 18:07]En wat is uw vraag??

Geen vraag, alleen even klagen blijkbaar.

Wel vreemd overigens: en salaris en ww? Wist niet dat er nog bedrijven bestaan die het salaris contant uitbetalen; echt niet meer van deze tijd.

fv
door fvdbh - Jul 5, 2010 om 18:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=beorn schreef op maandag 5 jul 2010, 18:07]Fvdbh,

Contante salarisbetalingen geeft mij een raar gevoel, geeft je te denken.

Beorn

Er is niets vreemds aan. Hoe moeten Horeaca bedrijven hun kasgeld storten? Marktkooplui hun geld storten, Grootouders die af en toe een zakcentje kunnen missen en dat graag willen storten, Mensen die regelmatig iets van zichzelf op bijvoorbeeld marktplaats verkopen en dat willen storten, er zijn zo veel redenen te bedenken waarom mensen regelmatig geld willen storten.

En dan zou je nog kunnen bedenken dat bedrijven daar een bedrag voor moeten betalen maar particulieren? Nee ik vind dat totaal niet klantvriendelijk. Verder heb ik een belronde gedaan langs meerdere banken en er is geen een enkele andere bank die voor zoiets geld vraagt.

fv
door fvdbh - Jul 5, 2010 om 18:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 5 jul 2010, 18:13][quote=getty schreef op maandag 5 jul 2010, 18:07]En wat is uw vraag??

Geen vraag, alleen even klagen blijkbaar.

Wel vreemd overigens: en salaris en ww? Wist niet dat er nog bedrijven bestaan die het salaris contant uitbetalen; echt niet meer van deze tijd.

Ik vraag me af of ik de enige ben die dit raar vind... das toch een vraag :)

Ja en iedere maand word op zijn ww het bedrag wat hij krijgt ingehouden dus geen oplichterij oid als je daar misschien aan denkt hoor ;)

birdies
door birdies - Jul 5, 2010 om 18:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kan de werkgever niet gewoon het salaris storten op de bankrekening? Overigens dacht ik, maar weet dit niet zeker, dat ook andere banken, behalve de ING, geld vragen voor contante stortingen.

fv
door fvdbh - Jul 5, 2010 om 18:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

abn amro, ing, postbank, geen kosten. heb vandaag een belronde gedaan.

getty
door getty - Jul 5, 2010 om 18:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=fvdbh schreef op maandag 5 jul 2010, 18:16][quote=birdies schreef op maandag 5 jul 2010, 18:13][quote=getty schreef op maandag 5 jul 2010, 18:07]En wat is uw vraag??

Geen vraag, alleen even klagen blijkbaar.

Wel vreemd overigens: en salaris en ww? Wist niet dat er nog bedrijven bestaan die het salaris contant uitbetalen; echt niet meer van deze tijd.

Ik vraag me af of ik de enige ben die dit raar vind... das toch een vraag :)

Ja en iedere maand word op zijn ww het bedrag wat hij krijgt ingehouden dus geen oplichterij oid als je daar misschien aan denkt hoor ;)

Dit lijkt me toch meer wat voor het discussie forum.

birdies
door birdies - Jul 5, 2010 om 18:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=fvdbh schreef op maandag 5 jul 2010, 18:25]abn amro, ing, postbank, geen kosten. heb vandaag een belronde gedaan.

ING en Postbank is hetzelfde bedrijf, Postbank bestaat niet meer.

Bij ABNAMRO is het storten van papiergeld in het multifunctionele apparaat is inderdaad gratis; storten van muntgeld is niet gratis. Storten bij de balie is er niet meer bij, klik hier voor meer info

justin34
door justin34 - Jul 8, 2010 om 07:12
25 Antwoorden / 16 Vragen

Als je bij ABNAMRO geld stort (muntgeld) is dat met gebruik van je eigen bankpas wel degelijk gratis. En als je niet tevreden bent met je bank staat het je vrij om over te stappen toch?

ru
door ruudvh - Jul 16, 2010 om 10:19
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het niet normaal, wanneer ik 50 euro stort, moet ik meer dan 10 % kosten betalen als ik over de magere limiet van 6 stortingen per jaar heen zit.
Beter was een pro-rata tarief met een lager minimum. Verder heeft de Rabobank de klanten nooit schriftelijk gewaarschuwd, dat dit per 1-1-2010 is ingegaan, ik zag bij de laatste kwartaalnota een bedrag van meer dan 20 euro afgeschreven, omdat ik gewend was af en toe wat extra geld te storten op mijn rekening via de automaat...
En wat doen de consumenten organisatie s eraan ?? helemaal niets dus !
De Rabobank is wel zo slim deze bdragen niet op spaarrekeningen te heffen, anders is de kans groot dat er eind v h jaar een negatief saldo op staat !
IK heb een brief gestuurd dat ik mijn dagelijkse bankzaken via Ing ga doen, waar stortingen gratis zijn en waar tevens de bankkosten per jaar meer dan helft goedkoper zijn...
Tenslotte: vroeger gingen de stortingen via een medewerker, wat veel meer geld kostte, tegenwoordig via een automaat, dat banken hiervoor geld berekenen aan particuliere klanten is naar mening volkomen onterecht..

ge
door gerritjevan - Aug 5, 2010 om 10:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

ook bij mijn dochter werd ineens 63 euro afgeschreven voor het storten van geld,
daardoor kwam zij 15 euro rood te staan
Aangezien zij nog geen kredietlimiet op haar rekening heeft.word deze zomaar 2 maanden geblokkeerd
RABOBANK de bank voor iedereen????????

rabobank
door rabobank - Aug 6, 2010 om 15:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

We zien opmerkingen over de kosten voor geld storten op de eigen rekening. Een toelichting op deze kosten kunt u vinden op Rabobank.nl onder Veelgestelde vragen: http://www.rabobank.nl/particulieren/klantenservice/veelgestelde_vragen/betalen/contanten/