sjaanbaan
door sjaanbaan Nov 13, 2005 om 16:25
Geldzaken & recht

Recht op verhuisvergoeding?

hallo allen, ik heb een wat lastige vraag. ik en mijn gezin moeten gedwongen verhuizen ivm burenoverlast.wji zijn het 4e gezin dat weggaat door overlast van 1 familie.het is een vrij hftige ituatie en wij wachten nu op vervangende woonruimte. nou heb ik contact opgenomen met huurrecht voor wat vragen en die vertelde mij dat ik recht zou hebben op een verhuisvergoeding van 5000 euro. weet iemand hier meer over? over de eventuele voorwaarden etc? alvast bedankt.

ps mocht iemand hier echt verstand van hebben en meer info nodig hebben kun je me altijd mailen.

5095 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag elly. Als even op5000 euro regeling klikt krijg je alle informatei.fred

ve
door verwijderd - Nov 23, 2005 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het stuk gelezen over de vergoeding bij gedwongen verhuizing. Maar wat is het criterium? Wie bepaalt wat gedwongen is en wat niet.

Iemand met een huurschuld die dreigt uit huis gezet te worden moet ook gedwongen verhuizen!. Iemand die dagelijks mishandelt wordt door haar/zijn partner moet gedwongen verhuizen! Overlast door buren kan een gedwonge verhuizing zijn, maar wie bepaalt dat er overlast is? Kortom wat zijn de richtlijnen en bepalingen van de regels waardoor men aanspraak kan maken op die 5000 euro verhuisvergoeding?

met vriendelijke groet, Mark

ve
door verwijderd - Nov 23, 2005 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 5000 euro vergoeding is in het geval van renovatie en woningverbetering. Voor gedwongen verhuizing ivm met burenoverlast is niets wettelijk geregeld. Door de kantonrechter is er echter een woningbouwvereniging veroordeeld tot het betalen van verhuiskosten, omdat deze zich niet voldoende had ingespannen vvor het woongenot van de gedwongen verhuizers. U kunt dus de verhuurder vragen om een vergoeding en dit argument gebruiken. Het stukje hierover kunt u vinden op www.vereniginghuurdersbelangen.nl. U kiest daar algemeen en vervolgens  bij inhoud maandblad flits op voorgaande edities. Hier kiest u flits 3 uit 2001.

succes

louisa2

ve
door verwijderd - Nov 23, 2005 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

een vervelende situatie wat ik je alleen wil vertellen is dat je zwart op wit heeft dat je verhuiskosten krijg  tegen mijn broer hadden ze dat ook gezegd en wat blijkt achteraf  goed dat ik ging navragen  ze wildde die verhuiskosten omzetten in een persoonlijke lening.

dus mijn advies vraag alles goed uit ik gun je het van harte ,maar

als je het weer terug moet betalen ,

succes marloes

ve
door verwijderd - Nov 24, 2005 om 07:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

inmiddels s huurrecht er bij betrokken en al een advocaat,wij zijn het zoveelste gezin en inderdaad ik heb/had recht op woongenot en dat is niet verkregen.volgens mijn advocaat is dat al een zeer sterk punt om daarom het vergoed te krijgen.nog een punt waardoor ik denk dat het goed komt is informatie van de politie. dat kan ik hier niet neerzetten maar is zeeeeer gunstig voor ons.