Sc
door Scoutleon Jul 2, 2022 om 19:40
Geldzaken & recht

Redelijk termijn terugbetaling

Ik huur bij Vesteda.
In Januari is de waterstand opgenomen.
Nu wil Vesteda pas a.s. oktober de eindafrekening presenteren, mag dit?
Staat er  hier voor een wettelijk termijn of mag de verhuurder de eindafrekening presenteren wanneer hem dat uitkomt?
Wie kan mij hier wegwijs in maken?

1493 3 Rapporteer

getty
door getty - Jul 2, 2022 om 20:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

https://www.huurcommissie.nl/onderwerpen/servicekosten-en-nutsvoorzieningen/introductie-jaarafrekening-servicekosten

kijk  hier eens.

overigens is water zo goedkoop dat het bij een eventuele terugbetaling om niet heel veel geld zal gaan.

tenormin
door tenormin Jul 2, 2022 om 22:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het water mag dan zo goedkoop zijn, de waterschaps belastingen zijn wel erg hoog.

Sc
door Scoutleon Jul 2, 2022 om 23:05
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel voor je antwoord,  hier kunnen we mee aan de slag

getty
door getty Jul 3, 2022 om 09:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tenormin: klopt, maar die krijg je niet terug...

tenormin
door tenormin - Jul 2, 2022 om 22:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@scoutleon, ik denk dat dit gewoon mag hoor, normaliter krijgt men 1 maal per jaar de eindafrekening, (van alles); ligt er alleen aan welke datum u er bent gaan wonen, bij ons dan met huren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2022 om 10:10
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is merkwaardig aangezien op hun site iets anders staat en wel: 'voor 1 juli'. Wijs hen daarop en doe melding bij www.consuwijzer.nl Zie hier de verwijzing naar de site van Vesteda m.b.t afrekening: https://vestide.nl/nl/alles-over-huren/huurregels/servicekosten/

Ik wil u ook wijzen dat Vesteda een HuurdersbelangenOrgabisatie en het is denk ik nog meer effectief om uw klacht/vraag dan in ieder geval  (ook) hier te plaatsen https://www.vesteda.com/nl/consument/service-en-contact/belangen-klachten