co
door cootje1970 May 21, 2017 om 23:18
Geldzaken & recht

Reïntegratie

Ik zag vanmorgen een voorstukje, over het onderwerp 55+ die werkeloos zijn. Het is inderdaad moeilijk om dan aan een baan te komen. Ik ben zelf 47 jaar, heb een WIA uitkering (het is dat ik getrouwd ben,maar anders was aanvulling sociale dienst geweest).
Waar ik enorm van schrok, is de kosten die gemaakt worden voor een reïntegratie project, wat uiteindelijk een werkende belasting betaler betaald.
Deze kosten waar komen die vandaan??
Ik heb zelf ook een reïntegratie project aangevraagd, omdat ik zelf ook weer lekker aan de gang wilde, desnoods met omscholing.
Het is helaas met de reïntegratie, nergens op uit gelopen, alleen maar tegen werking. Daarom vind ik het zo triest dat zo project klauwen vol met geld kost. Onvoorstelbaar!!! Ik kan er met me pet niet bij.

Ik ben boekhoudster, zit in de WIA, ik wilde de techniek in. Stonden ze helemaal achter, maar alleen via hun projecten. Tegenwerking heb ik gekregen, omdat ik een BBL opleiding wilde volgen mechatronica, waarbij ik stageplaats moet hebben, deze heb ik zelf gevonden. Maar dat ging niet volgens hun omdat dit een betaalde baan moest zijn.
Voor een BBL, moet ik een aantal uren stage lopen per week/werkzaamzijn in een bedrijf voor praktijk ervaring.
Ik ga me opleiding doen aankomende schooljaar, met stage vergoeding, voor de uren die nodig zijn voor me opleiding.
Dit kon ik gelukkig nu zelf door zetten, omdat het reïntegratie project is afgelopen.

Ik wilde even zeggen, dat de reïntegratie zonde van het geld is, dit moet nuttiger besteed worden,.

Er zijn eenmanszaken, die om wat extra hulp zitten te schreeuwen, maar door de wet geving veel te ingewikkeld. Kosten voor personeel ook te hoog. Waarom kan daar niet iets in gezocht worden en mee gedaan worden.

Met vriendelijke groet,

Coby Kol
[verwijderd door redactie]

1437 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 21, 2017 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal uw telefoonnummer weg. Dit is een openbaar forum. U zult wellicht overladen worden met oplichter telefoontjes. Doe dat meteen met de bewerkknop.

En dat voorstukje wat u wellicht zag, was van Radar. Dus meld u daar, maar zonder uw telefoonnummer.

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 23:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat dit epistel voor Radar bestemd is.

tenormin
door tenormin May 22, 2017 om 01:26
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Maar wel aardig dat dat @coby kol ons kondt doet hoeveel het de belastingbetaler kost, toch? ;-)

co
door cootje1970 May 22, 2017 om 09:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoe haal ik deze weg, ik zit steeds te kijken hoe dat moet. ik zag het te laat dat dit openbaar is

reflecs
door reflecs May 22, 2017 om 13:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is inmiddels door de redactie verwijderd. Als u de volgende keer iets wilt corrigeren kunt u (binnen een uur) op het "potloodje" klikken.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2017 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

co
door cootje1970 22 mei 2017 om 09:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoe haal ik deze weg, ik zit steeds te kijken hoe dat moet. ik zag het te laat dat dit openbaar is

Je kunt het aan de redactie vragen (maar dat heb ik al voor je gedaan).

hansje klein
door hansje klein - May 22, 2017 om 10:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Cootje1970.
Wanneer het in-officieële cijfer genoemd wordt van ca. € 30.000 - € 40.000,- per dossier, ga ik ervan uit dan dit zèlfs nog niet de hele waarheid is en waarschijnlijk zijn al die 'hulpvaardige werkers' ook alleen maar een onderdeel van het wegwerken van het aantal werklozen ...

Vanavond wordt er inderdaad een tweeluik op tv gestart, waarin alternatieve oplossingen worden gegeven tegen armoed en het moedwillig blijven pamperen van betroffenen die probeerden zichzelf uit het moeras te trekken. Radar-Extra. Ik begroet iedere buiten-politiek initiatief, dus óók van omroepen en andere media!

hansje klein
door hansje klein May 22, 2017 om 13:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ben overigens blij met dat ene plusje ... (bedankt collega),

want tenslotte geef ik een uitzending van een andere omroep aan en verwachte eerder de loyalisten over me heen te krijgen. Alhoewel de dag nog niet voorbij is ....

tijger1
door tijger1 May 22, 2017 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Nog niet genoeg gelezen dan in dat andere topic?

klik hier

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ik-solliciteer-mij-rot-en-ben-56-jaar

hansje klein
door hansje klein - May 22, 2017 om 13:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Had u deze topic  al gelezen?