gerard55
door gerard55 Mar 4, 2011 om 11:44
Geldzaken & recht

Reiskosten ziekenbezoek

Mijn vrouw bezoekt sinds een jaar drie keer per week haar moeder van 95 jaar. Eerst in het ziekenhuis, nadat zij haar heup had gebroken, daarna in een verpleeghuis en nu in een verzorgingstehuis, omdat zij niet meer alleen kan wonen.
Mijn vrouw gaat aanvankelijk om haar moeder te bezoeken, maar zij helpt haar ook met eten en drinken. Verzorgers zijn geen verplegers en omdat het niet goed met mijn schoonmoeder gaat heeft zij eigenlijk meer zorg nodig dan het personeel kan geven. Dat een handje extra van mijn vrouw is dus welkom. Ook heerst de bureaucratie in verzorgingshuizen, want als een oudere door wat voor reden ook even niet op de lijst staat voor warm eten, dan krijgt zo iemand dus geen eten. Mijn vrouw heeft dus ook een controlerende taak met haar bezoeken. De woonplaatsen liggen ongeveer 15 km uit elkaar. Dat kost mijn vrouw 2 à 3 strippenkaarten van €7,60 per week, is ongeveer €20,- Dat loopt dus lekker op. Ik dacht deze reiskosten te kunnen opgeven bij het invullen van de belastingopgave van 2010, maar dat blijkt alleen te kunnen als het om gezinsleden onderling gaat. Heb ik dat nu goed gelezen of begrijp ik dat nu verkeerd?
Wie kan mij hierover iets zinnigs melden? Alvast bedankt.

4280 1 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 4, 2011 om 11:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Heb ik dat nu goed gelezen of begrijp ik dat nu verkeerd?.......

Dat heb je goed gelezen:

U mag reiskosten voor ziekenbezoek onder de volgende voorwaarden aftrekken:
U en de zieke hadden bij het begin van de ziekte samen een huishouding.