tu
door tuin_1 Jun 24, 2005 om 19:42
Geldzaken & recht

REKENING GARAGE BETALEN IN TERMIJNEN PERIODE VERLOPEN

Ik heb mijn auto ter reparatie aangeboden ivm defect aan de koppeling. mei 2004

Er was van te voren een afspraak gemaakt over de prijs.

in de loop van de dag waarop de auto gerepareerd werd belde de garage mij met de mededeling dat hij het werk verkeerd had ingeschat.

de prijs werd naar boven bij gesteld tot € 461,05. in plaats van € 230

Onder protest ben ik akkoord gegaan om dat mijn vakantie voor de deur stond.

Ik heb telefonisch met hem afgesproken dat ivm de hoogte van het bedrag ik in termijnen zou betalen, daar ging hij mee akkoord.

Tijdens het ophalen van de auto heb ik een betaling gedaan van € 230 en afgesproken dat de rest na mijn vakantie betaald zou worden, tevens deelde hij mij mee dat hij zelf na mij op vakantie ging en dat ik na zijn vakantie kon komen afrekenen.

Na zijn vakantie ben ik bij hem langs geweest en gezegd dat ik mijn openstaande rekening kwam betalen.

hij is toen gaan zoeken in zijn papieren en kwam tot de conclusie dat er geen rekening voor mij openstond.

hiermee was voor mij de rekening uiteraard afgehandeld.

We zijn gewoon uit elkaar gegaan.

Ik heb sindsdien nooit meer wat van hem gehoord.

het bevreemd mij dan ook dat hij na bijna een jaar alsnog een rekening durft te sturen via een admin. buro dat zijn admin. doet

zij schrijven mij dat de termijn ruimschoot verlopen is en ik binnen 8 dagen alsnog moet betalen. de tekst van deze vraag heb ik eerst naar de admin. bedrijf gestuurd.

ik kreeg het volgende antwoord:

Volgens de garage bent u na de vakantie langs geweest.

de garage wist het bedrag niet omdat de administratie al bij het administratie bedrijf lag.

U bent toen naar huis gegaan om de bon te halen, maar u bent nooit teruggekomen.

Wij verzoeken u dan ook beleefd doch dringend het bedrag  per omgaande te betalen op bankrekening.

zelf vindt ik dat de garage wel lef heeft om er naar een jaar mee te komen volgen mij hebben er een paar zitten te slapen op dat kantoor anders hadden allang gereageerd binnen een redelijke termijn ik had dan wel willen betalen maar ik ben het hier niet mee eens omdat de garage /admin naar mijn gevoel een te lange tijd heeft laten zitten met het gevoel dat het in orde was.

wie heeft hier een antwoord/advies op

8864 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag valt, grofweg, in drie delen uiteen: Om te beginnen het feit dat je na de vakantie langskwam om het restant, waarmee je ondanks protest toch accoord gegaan bent, te betalen. De garage kon niets vinden en dacht dat alles betaald was. Ondanks het feit, dat je wel beter wist ben je vrolijk fluitend naar huis gegaan maar dat betekent natuurlijk niet dat de rekening daarmee betaald was.

Dan het feit, dat de garage na 1 jaar alsnog het resterende bedrag wil ontvangen. Dat kan. Een dergelijke vordering vervalt na 2 jaar tenzij er b.v. aanmaningen zijn geweest want in dat geval gaat de termijn van twee jaar tellen na de laatste aanmaning. Dus in dit geval vervalt de vordering opnieuw na twee jaar.

Tot slot het incassobureau. Hoewel het jouw verhaal is tegen dat van de garage zul je toch de vordering moeten betalen. Je kunt hooguit met de garage overleggen om dat opnieuw in termijnen te mogen doen. Eventuele extra kosten van het incassobureau hoef je niet te betalen om dat de wetgever voorschrijft dat een debiteur eerst naar behoren dient te worden gemaand alvorens de crediteur naar dwangmiddelen mag grijpen. Dus de garage had eerst contact met jou op meoten nemen en ingeval je dan nog niet betaald zou hebben had er een incassobureau kunnen worden ingeschakeld.

Ergo sum: je zult het resterende bedrag moeten betalen maar probeer opnieuw een betalingregeling af te spreken. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi bedankt voor je reactie restant betalen in termijnen is wel erg prettig natuurlijk

vr Gr Andre de Waard