am
door amero1940 Mar 28, 2012 om 12:36
Geldzaken & recht

Relatieplanet

Ik wilde mij voor 1 maand inschrijven op relatieplanet.
Na het invullen van mijn gegevens zou er 27,95 worden afgeschreven van mijn rekening.toen moest ik weer mijn gegevens invullen en ik dacht ik heb zeker iets fout gedaan.
maar nu zat ik er ineens 2 maanden aanvast.
Ik heb toen contact met ze opgenomen en kreeg via een email de mededeling dat ik mij voor 2 maanden had ingeschreven.
Opnieuw contact opgenomen dat ik per ongeluk mijn gegevens 2 keer had ingevuld.
En ja hoor ik kreeg bericht dat dit inderdaad het geval was en er zou 1 maand worden teruggestort.
Maar op mijn bankrekening was het toch 2 keer afgeschreven..Ik heb direct 1 maand gestorneerd.
Nu krijg ik aan aanmaning,dat ik binnen 5 dagen alsnog moet betalen.Mijn vraag is,sta ik in mijn recht?

875 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was 2 keer afgeschreven en ze zouden 1 maand terugstorten. Waarom ga je dan toch storneren? Nu bestaat dus de kans dat jij volgens hun administratie de betaling die je wel had moeten doen gestorneerd hebt, dus logisch dat ze je dan aanmanen.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman,

eerst hadden ze 1 maand afgeschreven en een paar dagen later weer 1 maand.
Dus ik dacht dat ze het niet hadden doorgegeven.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat begrijp ik wel, maar als je afspreekt dat ze dat terug zullen storten moet je ze wel de kans geven. Jij verbreekt zelf de afspraak. Uiteindelijk heb jij 2 keer een abonnement afgesloten en daar kunnen ze je ook gewoon aan houden.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman,

Ik ben het er niet mee eens,moet ik dan die 2e maand betalen en dan wachten tot ze het weer terug storten? ik heb zwart op wit dat het een fout van hun was.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

amero1940 schreef op woensdag 28 mrt 2012, 22:43: winterman,

Ik ben het er niet mee eens,moet ik dan die 2e maand betalen en dan wachten tot ze het weer terug storten? ik heb zwart op wit dat het een fout van hun was.

Ja, zo was het afgesproken toch?
Je schrijft nu trouwens dat je zwart op wit hebt, dat het een fout van hen was. In je OP vermeld je dat niet.
Ik snap wel dat je liever storneert, omdat je het dan zelf in de hand hebt.
Nu kun je een briefje/mail sturen dat je zelf (toch al) gestorneerd hebt en dat RP het bedrag dus niet meer hoeft terug te storten en als dat toch gebeurt, je met de hand op je hart belooft dat jij dat dan weer terug stort.

En ja hoor ik kreeg bericht dat dit inderdaad het geval was en er zou 1 maand worden teruggestort.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jolijn,

Dat heb ik gedaan maar wat kan ik nog verder doen.
Ook ben ik gelijk geblokkeerd en kan dus niet meer op de site komen,terwijl ik wel voor 1 maand betaald heb.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt twee keer aangemeld en er is twee keer betaald, er is toegezegd dat je één keer terug zou krijgen, maar je hebt ook één keer gestorneerd.

Door het (vroegtijdig) storneren (want je zou het teruggeboekt krijgen) ben je nu wanbetaler en dus afgesloten. Wees even slim als je niet verder wilt met deze lieden, blokkeer via je bank (kan telefonisch) selectief het rek nr van deze planeet voor auto incasso.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

amero1940 schreef op woensdag 28 mrt 2012, 22:43:
Ik ben het er niet mee eens,moet ik dan die 2e maand betalen en dan wachten tot ze het weer terug storten?.

Dat had je dan tegen hun moeten zeggen en niet een afspraak met ze moeten maken, waar je je vervolgens niet aan houdt.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gelukkig opgeslost.Ik kan weer op R.P. en hoef de tweede maand niet te betalen.

Bedankt voor jullie reacties.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het terugmelden. Suc6.