rb
door rbschls2 Apr 17, 2017 om 10:11
Geldzaken & recht

Rente Krediet aflossen

Beste,

Ik heb een Rentekrediet lopen van nu 30.000 euro en daarmee moet ik zo snel mogelijk mee starten om deze te gaan aflossen. Ook mijn huidige kredietverstrekker heeft mij daar op gewezen. Stom genoeg ben ik nu pas helder genoeg om na te gaan waarom dit bedrag zo hoog is gekomen, daar ik eigenlijk niet eens zo heel veel geleend had dacht ik.

En ik ben eigenlijk een beetje geschrokken om het feit dat ik bij bijvoorbeeld de laatste transactie een geldbedrag op mijn rekening gestort kreeg van 9704 Euro, en een dag erna werd er weer 4245 Euro van mijn rekening gehaald "ik neem aan dat het commissie betreft". Hierdoor is mijn rentekrediet toen opgelopen van 20.000 euro naar 30.000 Euro.

Dit is alleen nog maar voor voorbeeld van de laatste keer, die transacties ervoor zijn ook erg hoge kosten betaald voor dit Rentekrediet.

Mijn vraag is eigenlijk alleen maar… Kan het kloppen dat ik zulke bedragen heb moeten betalen?
Buiten het feit dat ik natuurlijk ook nog elke maand alleen maar rente betaald heb.

Op één of andere manier is het ontzettend moeilijk om hier onafhankelijk advies over te krijgen.

2231 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2017 om 10:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou zich kunnen wenden tot de Gemeentelijke Kredietbank of de Sociale Dienst van uw gemeente om inzichtelijk te krijgen om inzichtelijk te krijgen hoe u er voor staat.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2017 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volg het advies van @tijger1 en ga beslist niet in op de melding van @secuurr (of anderen met dergelijke ideeën).
Klik ook de rode regel van @marita5 aan en lees de reacties van o.a. @secuurr.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2017 om 16:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met de door u gegeven summiere informatie is natuurlijk niet te achterhalen of de betaalde bedragen correct zijn. U zult hoe dan ook z.s.m. met aflossen moeten beginnen, nog liever vandaag dan morgen.

rb
door rbschls2 - Apr 17, 2017 om 20:59
2 Antwoorden / 1 Vragen
rb
door rbschls2 - Apr 18, 2017 om 13:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat ik me eigenlijk afvraag  is of ik nu in de maling ben genomen door de tussenpersoon, of dat dit soort bedragen normaal zijn/waren..... dus dat je 4245 Euro betaald voor een bedrag in handen van 5462 Euro.... en natuurlijk ook die plus min 200 Euro per maand alleen aan rente nu al 7 jaar lang... ik zal sowieso op de blaren moeten gaan zitten.

Ge
door Genee Apr 18, 2017 om 13:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een bedrag van €4245 betalen om uiteindelijk €5500 in hadden te krijgen is natuurlijk niet normaal. De vraag is of u om een extra krediet hebt gevraagd want door wie en waarom wordt er €9704 op uw rekening gestort en wie haalt €4245 van uw rekening. af.
Staat trouwens bij de details van die afboeking niet waar het voor is?
Dus als u er niet uit komt maar even die tussenpersoon bellen.

rb
door rbschls2 Apr 19, 2017 om 16:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt voor uw reactie... Ik ga het hier nu zeker over hebben met mijn tussenpersoon. Ik was al bang dat ik de enige was die het niet normaal vond.
Ik weet wel dat ik toen gebeld werd door mijn zg contactpersoon die mijn huidige lening wilde herzien ivm een veel lagere rente etc etc.... Het bedrijf "Monetalis" heeft die 4245,- toen afgeboekt.... als ik daar op zoek bij Google kom ik ook alleen maar narigheid tegen...

Topantwoord

panter22
door panter22 - Apr 18, 2017 om 14:20
6599 Antwoorden / Vragen
rb
door rbschls2 Apr 19, 2017 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik had via het Nibud inderdaad de tip gehad om het Meldpunt Financiele Markten AFM te bellen,  en ik had daar eigenlijk een heel goed gevoel over, en dat hun mij misschien een stapje verder konden brengen, totdat de mevrouw die ik echter aan de telefoon kreeg niet echt van plan was om mij verder te helpen.

Haar woorden: Zij kon mij niet vertellen of ik nou bij Klaasje of Pietje moest zijn om te vragen of het inderdaad zo werkt met zo’n krediet, het is nu eenmaal duur zoiets.

Dus was ik voor mijn gevoel weer 2 stappen terug.... helaas

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2017 om 00:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees alle stukken over dat rentekrediet eens goed door en ook van uw "huidige kredietverstrekker", mogelijk verduidelijkt dat de zaak.
Verder niets telefonisch afhandelen maar alles schriftelijk doen.
Kennelijk heeft u wat betreft hoeveel u geleend heeft weinig besef, of wilt u daar weinig besef van hebben. Afbetalen wilt u "zo snel mogelijk mee starten".
Daar had u al lang mee moeten beginnen natuurlijk en wel zoveel mogelijk per week/maand.
Lees ook even hier: https://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaartips