in
door inter Jul 10, 2012 om 16:45
Geldzaken & recht

Rentegarant ING ( Toen nog Postbank)

Vandaag ( 10-7 ) is het zo ver eindelijk van deze af .
Uw inleg aan het einde van de looptijd altijd terug .
Staat nog in de oude voorwaarden van de Postbank

Maar kijk ik nu naar mijn beleggingsrekening wordt er € 25 euro per certificaat ( zoals ze dat zelf noemen ) uitgekeerd .

Toch wat minder ?
In mijn geval € 7702,- Terwijl de inleg in 2004 toch echt € 8000 was .

Iemand idee Hoe dit nu kan ?

2392 10 Rapporteer

in
door inter - Jul 10, 2012 om 16:47
16 Antwoorden / 4 Vragen

En o ja het gaat natuurlijk om Rentegarant 1 .

in
door inter - Jul 10, 2012 om 19:24
16 Antwoorden / 4 Vragen

Nee maar ik zoek meer mensen die nu hetzelfde hebben of kunnen uitleggen waarom dit zo is .

in
door inter - Jul 11, 2012 om 01:58
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het nog eens nagekeken Voor u gekocht zonder transactiekosten 320 aandelen voor €25,- = natuurlijk € 8000,-
Verder niets gedaan .
Wel zo als denk ik wel bekend de eerste jaren rente gehad .

In ieder geval blijft het vreemd .
Bedankt voor het uitgebreide antwoord .

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2012 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inter,

Vind het verschil vreemd.
Zal toch ergens door veroorzaakt zijn.
ING heeft nu gewoon € 25 per stukje uitbetaald.
Zou de afrekening anders even afwachten zodat je kunt zien hoe het bedrag is samengesteld en als het dan niet duidelijk is - uiteraard - bij ING aan de bel trekken.

Suc6

in
door inter - Jul 11, 2012 om 12:21
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben er al uit wat het is .Zie nu dat ik opeens veel minder dan die 320 aandelen te hebben (gehad )
Na veel verder speuren blijkt nu toch dat ik al in 2007 al € 300,- met een koers van € 25.25 te hebben opgenomen .
Waarvoor ik dit heb gedaan weet ik niet meer maar het is nu opgelost .

Sorry voor de overlast maar bedankt voor de reactie .

getty
door getty - Jul 11, 2012 om 12:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

de bank zelf al gebeld?

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2012 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo inter,

Vorige week een brief ontvangen dat er (helaas) slechts het gegarandeerde bedrag uitbetaald zou kunnen worden.
Dat is dus € 25 per stukje.
Is vandaag dan ook - in de loop van de dag - gebeurd.
Geld staat netjes op de beleggersrekening.
Precies hetzelfde bedrag dat er in 2004 gestort is.
Daar zijn we dus weinig mee opgeschoten.
Wat mij wel bevreemdt: vanmorgen kon je nog zelf aanklikken: verkopen en was de koers € 25,40
Dat hadden we dus moeten doen. Nu is er € 0,40 per stukje verdwenen.
Hierover gaan we morgen dus eens aan de bel trekken bij ING.

Heb je tussentijds soms een bedrag ingelegd en/of verkocht?
Anders is het verschil (?) in uitbetaling niet te verklaren.
De aankoopkoers/inleg was op 06/07/04 € 25 per stukje en dat hebben ze nu ook uitbetaald.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2012 om 13:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inter,

Zoiets vermoedde ik al.
Als je voor € 300 tegen een koers van € 25,25 hebt opgenomen, dan betreft dat 11,88 stukjes.
Je ontving € 7702 bij een koers van € 25. Dat betreft dan 308,08 stukjes.
308,08 + 11,88 maakt (afgerond) je oorspronkelijke 320 stukjes.
Dat klopt dus.
Weer een probleempje de wereld uit.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2012 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inter,

Ter info nog even een mail die ik van ING ontvangen heb:

In uw e-mail geeft u aan dat de koers van ING Rentegarant 1 op 9 en 10 juli hoger was dan € 25. U vraagt waarom wij dan toch alleen de garantiewaarde van € 25 per aandeel uitkeren. Graag geven wij een reactie.

De prijs van € 25,40 of € 25,04 die u heeft gezien, is geen daadwerkelijk verhandelde prijs geweest. Omdat de expiratiedatum van de ING Rentegarant 1 op 5 juli was, was de laatste daadwerkelijke transactie op 4 juli 2012 tegen een prijs van € 24,97. De biedprijs heeft die dag gestaan op € 24,97 en de laatprijs was € 25,22. De hoogste prijs die in 2012 is betaald voor deze beleggingen is € 24,97. Dit is lager dan de garantiewaarde van € 25.

Omdat de ING Rentegarant 1 een garantiewaarde had van € 25 is dit bedrag per aandeel aan u uitgekeerd.

Met vr.gr.

in
door inter - Jul 11, 2012 om 23:00
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ja Ja .

Ik begrijp hun verhaal wel .
Wat er toen voor koers ook is .€ 25 is het garantbedrag anders had je hem (+ eerder moeten laten uitkeren .Zo zijn helaas de voorwaarden .

Overigens Heb ook nog een garant 3 en 4 maar was alleen maar uit op de rente .
Niet wetend dat alles zo ging dalen dat eerder verkopen er niet meer in zat .
Een grote strop .Denkend aan al die mensen die hierover ook nu nog gewoon inkomstenbelasting moeten betalen .

Met deze ga ik maar eens een extra hypotheek aflossen .Het voordeel duurt wel een jaar want voortaan heeft de belastingdienst maar 1 peildatum .Begin van het jaar natuurlijk .Zo verdampen je reserves wel .

.