Jo
door JosGin Mar 26, 2020 om 15:22
Geldzaken & recht

Restitutie Hotels.com enkel mogelijk door inzage bankgegevens

Op 12 februari een hotel geboekt via Hotels.com. Bedrag afgeschreven, maar geen boekingsbevestiging ontvangen. Op aanraden van Hotels.com 24 uur gewacht, waarna ze concludeerden dat de boeking inderdaad niet plaatsgevonden had. Bedrag zou automatisch binnen 14 werkdagen teruggestort worden. Dit gebeurde niet. 
Contact opgenomen, o.a. printscreen gemaakt van de betaling (incl. boekingsnummer etc.). Bedrag zou binnen 14 werkdagen teruggestort worden. Dit gebeurde niet. Weer contact opgenomen en nu geeft Hotels.com aan dat het enkel mogelijk is om mijn geld terug te krijgen als ik een uittreksel/printscreens stuur van alle transacties op mijn bankrekening voor een periode van 4 (!) weken na de afschrijving van het bedrag, om te bewijzen dat het nog niet is teruggestrot. Dit lijkt me een vreemd verzoek, aangezien dit mijn persoonlijke informatie betreft die ik dien te overhandigen aan een service/callcentermedewerker en vervolgens in het bedrijf rondzwerft. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit een AVG-technisch geaccepteerde manier van werken is. Benieuwd wat jullie hiervan vinden!

806 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2020 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
12

Dan maakt u de afschrijvingen toch zwart, want het gaat om een ontbrekende bijschrijving. En van de bijschrijvingen maakt u de naam zwart, dan zien ze alleen de bedragen en zij moeten toch weten over welk bedrag het gaat.

Jo
door JosGin Mar 26, 2020 om 16:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie! Dit lijkt me inderdaad een goede optie.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 16:01
16867 Antwoorden / 202 Vragen
11

Dat mag men inderdaad niet vragen en het lijkt mij zinvol dat u bij https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens melding doet en advies vraagt. Een optie ook is bij uw bank een verklaring vragen dat er inderdaad niet is teruggestort als toegezegd.

Meld dan ook bij Hotels.com dat u de Autoriuteit Persoonsgegevens heeft ingelicht.

Jo
door JosGin Mar 26, 2020 om 16:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie! Ik zal eens kijken op de website.

Jo
door JosGin - Mar 26, 2020 om 17:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Update: ik heb contact opgenomen met mijn bank. Zij adviseren om de printscreens niet te sturen (wat ik ook niet van plan was). Daarnaast geven ze aan dat ik aangifte moet doen bij de politie wegens het onrechtmatig afnemen en inhouden van mijn bezit, mocht het niet opgelost worden.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2020 om 17:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Belachelijke eis vanuit Hotels.com, kennelijk hebben ze hun eigen administratie niet op orde dat ze niet kunnen controleren of een terugstorting wel of niet heeft plaatsgevonden. Ik zou ze schriftelijk aanmanen alsnog binnen 14 dagen terug te betalen en dreigen met verdere stappen als ze daar niet aan voldoen.

Jo
door JosGin Mar 26, 2020 om 18:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Iets met een soortgelijke strekking heb ik inderdaad verzonden. Dank!

panter22
door panter22 - Mar 26, 2020 om 18:21
6599 Antwoorden / Vragen
0

Kun je de transacties met Hotels.com van je bankrekening downloaden van dit jaar?
Misschien kom je er dan uit.

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2020 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als er niets bijgeschreven is van Hotels valt er niets te downloaden.

panter22
door panter22 Mar 26, 2020 om 18:30
6599 Antwoorden / Vragen

Er is toch wat afgeschreven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer