wo
door workoud May 6, 2011 om 14:38
Geldzaken & recht

Rijbewijs 70=

Hallo,
Als 70+ moet je gekeurd worden voor verlenging van je rijgewijs, dat is ook prima.
Van het CBR heb je een "verklaring van geschiktheid" nodig.
Dat is een formulier wat je moet kopen bij b.v. een stadswinkel voor € 23,00.
Waarom niet gewoon downloaden, dat kun je toch tegenwoordig met zoveel gemeentelijk formulieren.
Daarnaast moet je ook € 42,00 legesgeld betalen.
Waarom moet dat juist voor 70+ zo veel geld kosten..
Groeten Mw. Gerritsen

632 7 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - May 6, 2011 om 18:25
678 Antwoorden / 3 Vragen

Tja mevrouw Gerritsen, waarom moet een keuring voor een gehandicaptenparkeerkaart zo veel geld kosten? Waarom moeten mensen bijbetalen voor hun Wmo voorziening, terwijl ze er niets aan kunnen doen dat zij die nodig hebben? Omdat er kosten gemaakt worden, heel simpel. En iemand zal die moeten betalen. En het zou natuurlijk een beetje raar zijn dat anderen meer belasting moeten gaan betalen, omdat 70+ers gekeurd moeten worden voor hun rijbewijs. Ik denk ook dat ze er geld voor vragen, om op die manier de mensen die wéten dat ze slecht rijden, maar het er maar op willen gokken af te schrikken. Anders zouden die keuringen veel drukker zijn en er nog meer geld worden uitgegeven en dan ook op niks af. Maar mocht u niet boven 110% van de norm van een bijstandsuitkering uit komen qua inkomen, dan kunt u proberen bij de Sociale Dienst bijzondere bijstand aan te vragen voor uw kosten. Niet geschoten is altijd mis!

PS:
Er zijn genoeg dingen die voor mensen onder de 70 erg veel geld kosten en die kosten zijn ook onvermijdelijk. Kleine tip om het eens zonniger te bekijken: bedenk u maar, dat een kale AOW zonder aanvullend pensioen voor een alleenstaande (de mensen die dit hebben komen op tv vaak over alsof zij op de bedelstaf zijn aangewezen) altijd nog € 100,- meer bedraagt dan een bijstandsuitkering voor een alleenstaande.

wo
door workoud - May 6, 2011 om 19:30
2 Antwoorden / 4 Vragen

[ik denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen.
Het gaat er in de vorige advertentie om, dat je ook een formulier en een uittreksel van je geboorte register zou moeten kunnen dowloaden bij de gemeente.
Omdat tegenwoordig bijna iedereen een PC heeft, waarom zou je het duurder maken als nodig is..

Groet, Ellen

birdies
door birdies - May 6, 2011 om 19:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Waarom moet dat juist voor 70+ zo veel geld kosten..........

Waarom niet?

valerius-2
door valerius-2 - May 6, 2011 om 19:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Daarnaast moet je ook € 42,00 legesgeld betalen

U zult keurings kosten bedoelen.

loreleigil
door loreleigil - May 7, 2011 om 16:10
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=workoud schreef op vrijdag 6 mei 2011, 19:30][ik denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen.
Het gaat er in de vorige advertentie om, dat je ook een formulier en een uittreksel van je geboorte register zou moeten kunnen dowloaden bij de gemeente.
Omdat tegenwoordig bijna iedereen een PC heeft, waarom zou je het duurder maken als nodig is..

Groet, Ellen
Enig idee hoe groot de groep 70+ers is die géén computer heeft? Moeten die dan maar meer betalen omdat zij geen computer hebben en u wel? Want daar wilt u heen, 'Ik heb een PC, dus ik kan het gratis downloaden'...da's ook niet eerlijk of wel?

En u stelde wel 3 vragen die ik als een geheel heb beantwoord.

grindweg
door grindweg - May 7, 2011 om 21:34
2308 Antwoorden / 28 Vragen

troost u het is niet alleen voor 70 plus.
de bedragen moet u toch betalen.
ik ben 55 plus en een groot rijbewijs en ben ook de klos.
u betaald leges en geen lesgeld.
u betaald het formulier.
u betaald de keuring,
u betaald het rijbewijs.
veel succes bij uw verlenging

empyria
door empyria - May 8, 2011 om 04:40
504 Antwoorden / 3 Vragen

Daarnaast moet je ook € 42,00 legesgeld betalen.

Dat werd ook gezegd...leges