an
door antine Aug 5, 2011 om 16:44
Geldzaken & recht

Schade aan glazen na reparatie bij Pearle

Gister ging ik mijn bril ophalen die gerepareerd is aan schade in garantie. Hierover niets meer dan lof.

Nu zag ik tot mijn ontsteltenis dat tijdens de reparatie allerlei krassen (en schampen) op beide glazen zijn gekomen. Ik heb het meteen gemeld en het werd direct afgewimpeld. Pearle zou dit niet hebben gedaan. Het zou al op mijn glazen hebben gezeten. Het is hierbij ook wel bijzonder om te noemen dat de ontstane krassen en schampen allen vanaf de binnenkant erop gekomen zijn. Als ik ze tijdens gebruik zou hebben opgelopen is het heel bijzonder dat de glazen vanuit de binnenkant zijn beschadigt
Dus toen ik mijn bril kwam inleveren zei ik nog tegen de verkoopster als grapje ziet u wel dat mijn glazen onbeschadigd zijn! Het werd toen weggelachen maar achteraf gezien had ik natuurlijk iets moeten laten ondertekenen. Dit heb ik niet gedaan omdat je toch mag verwachten dat dit niet gebeurd.

Maar nu zijn beide glazen dus beschadigd. Ik verwacht ook echt niet dat ze met opzet zijn stuk gemaakt maar misschien zijn ze in een la van pearle beschadigd aangezien er iets mis gegaan was met bestellen en het nogal lang duurde voordat ze mijn onbeschadigde glazen konden overzetten.
De glazen waren nog maar twee of drie maanden oud en ik ben sinds kind al brildragend, en altijd al vaste klant bij Pearle. Ik weet dus als geen ander hoe ik moet omgaan met brillen. En dan zijn ze echt niet met 2 maanden al beschadigd. En zeker zoveel krassen en schampen in zo’n korte tijd en dan ook nog eens vanuit de binnenkant.

Welke recht heb ik?
Ik ben tot twee keer toe terug gegaan naar de desbetreffende pearle winkel. Maar ze winpelen me af en zeggen dat het mijn eigen schuld is. Ik heb nu een brief gestuurd naar de klachtenservice maar ik ben zo benieuwd welk recht ik heb?

Ik vind dat Pearle beide glazen kosteloos moet vervangen. Kan ik dit eisen?

Alvast bedankt! u zult begrijpen dat ik ongeloofelijk gefrustreerd ben!!!

9471 24 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 5, 2011 om 17:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

2. Onverminderd het hiervoor bepaalde, moeten klachten over direct waarneembare gebreken van goederen binnen veertien dagen, doch uiterlijk binnen twee maanden, na aflevering, dan wel na het verrichten van de desbetreffende diensten, bij Pearle Opticiens zijn ingediend. Klachten over niet zichtbare gebreken dienen binnen veertien dagen, maar tenminste binnen twee maanden, nadat het gebrek is geconstateerd of geconstateerd had kunnen worden, te zijn ingediend.

5. Schade aan goederen die ter reparatie en/of andere behandeling worden aangeboden en die gezien hun leeftijd een verhoogd risico voor schade met zich meebrengen, is voor rekening en risico van de consument, mits dit van te voren is medegedeeld
bron: algemene voorwaarden: Pearle:
klik

ik raad aan schriftelijk aangetekend te vragen om schadevergoeding.
Ik ga daarbij van uit dat als Pearl bij inname van de bril ter reparatie de beschadigingen aan de brillenglazen had genoteerd, om problemen daar over later voor te zijn.

Zie verder a.v. Pearl

copie brief + verzendbewijs bewaren.

ro
door ron530 - Aug 5, 2011 om 18:02
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Pearl is wel een beetje een prijsvechter die zich in een goede service wil onderscheiden blijkt ook wel uit de openingszin van vraagsteller. Edoch de glazen zijn veelal van kunststof en aan slijtage onderhevig, dit merk je vaak niet op, maar pas als een bril hersteld is en helemaal gepoetst waarbij je denkt een nieuwe te hebben vallen de krassen die er al waren pas op. Ik zou zeggen gewoon door kijken.

an
door antine - Aug 5, 2011 om 19:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

tdehond; bedankt voor je snelle reactie!

ron530;Een beetje een bijzondere reactie. Het spijt me maar door deze krassen kijk je niet heen. En de glazen zijn 2 maanden en een week oud! Dus slijtage is dan wel erg snel.. En dan ook nog aan de binnenkant!

ro
door ron530 - Aug 5, 2011 om 19:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Iedereen verwacht bij reparatie een volledig nieuw product maar dat is niet zo. Je merkt pas later dat er slijtage is, ook bij een bril.

an
door andrea - Aug 8, 2011 om 12:38
21 Antwoorden / 5 Vragen

wij hadden hetzelfde met een net nieuwe dvdrecorder. Moest ook naar de reparatie en kwam met heel veel krassen terug. We kregen alleen een tegoedbon voor een volgende aankoop. Een leer om meteen bij reparatie te kijken of er krassen aanwezig zijn. Ik vind dat Pearl hier in gebreke blijft. Een bril mag niet zo snel al krassen geven, zeker niet als u al zo lang bril dragend bent en geen kind meer. Ook krassen aan de binnenkant is al bijzonder.
Pearl zou bij inname van een bril vanuit zichzelf al dit moeten beoordelen en op de bon moeten zetten, dan heb je erna ook geen toestanden.
Goederen die binnen een half jaar gebreken ( krassen) vertonen, moeten volgens mij zonder bezwaar vergoed worden. De bewijslast ligt dan bij de verkoper en niet bij de koper. Succes met uw klacht

vr1944
door vr1944 - Aug 8, 2011 om 12:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad een vreemde reactie .Krassen op glazen heeft niets met slijtage te maken, maar ontstaan bv door een uitgeschoten schroevendraaiertje of verkeerd schoonmaken van de glazen.Misschien helpt het om contact op te nemen met het moederbedrijf op Pearl.n

=antine schreef op vrijdag 5 aug 2011, 19:45: tdehond; bedankt voor je snelle reactie!

ron530;Een beetje een bijzondere reactie. Het spijt me maar door deze krassen kijk je niet heen. En de glazen zijn 2 maanden en een week oud! Dus slijtage is dan wel erg snel.. En dan ook nog aan de binnenkant!

ge
door gerdae - Aug 8, 2011 om 14:15
31 Antwoorden / 15 Vragen

mijn advies, ga naar Hans Anders, altijd goede service

tdehond
door tdehond - Aug 8, 2011 om 14:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=dirkhuisman schreef op maandag 8 aug 2011, 14:15]mijn advies, ga naar Hans Anders, altijd goede service

Het probleem speelt bij Pearle. Hans Anders lijkt mij kwalitatief niet beter als Pearle. Ik zou bij wisseling van opticiën voor meer kwaliteit gaan.

ki
door kieskeurig - Aug 8, 2011 om 16:28
25 Antwoorden / 0 Vragen

Verwacht van Pearle geen service of medewerking, was samen met mijn vrouw al vele jaren klant bij Pearle, maar door een arrogante en halsstarrige houding van het personeel wegens een verzekeringsgeval zijn wij naar een andere brillenzaak overgegaan daar worden we correct geholpen zoals je als klant ook mag verwachten.
Pearle bestaat voor ons niet meer en het mooie is dat Pearle dat ook totaal niets kan schelen.

sa
door sainey6 - Aug 8, 2011 om 17:21
4 Antwoorden / 3 Vragen

Pearl staat bekend om zijn slechte service zo had ik een bril gekocht en na een maand is een arm afgebroken, Pearl Amsterdam Noord wees de garantie af.Heb mij meteen uit het klantenbestand laten verwijderen. Dus nooit meer PEARL

vedion
door vedion - Aug 8, 2011 om 17:36
54 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dirkhuisman schreef op maandag 8 aug 2011, 14:15]mijn advies, ga naar Hans Anders, altijd goede service

ik had een bril gekocht bij hans anders van dik 400 euro
en speciaal gevraagd om glazen van glas
ik bemerkte dat toen de bril klaar was dat het kunstof glazen waren en de verkoper zei mij dat tegenwoordig haast altijd met kunstof gewerkt werd
oke ik liet dat dus in het midden tzal wel
na ongeveer 4 maanden begon het glas uhh kunstof toch wel heel erg dof te worden en vertoonde diverse krassen
ik ben toen bij een ander filiaal geweest van hans anders
maar die zei mij niet te kunnen helpen omdat ik de bril niet in die plaats gekocht had dat vond ik dus maar raar
toen ben ik maar naar het filiaal geweest waar ik de bril weg had
maar helaas die dofheid en de krassen kwamen door mijzelf ik maakte verkeerd schoon , maar ik maakte de bril alleen schoon met de doekjes van je raad het al hans anders
ik kon kletsen wat ik wou maar kreeg geen garantie en geen sevice en werd weer huiswaards gestuurd met een beschadigde bril
het lag niet aan hun maar aan mij zelf
dus zo goed is hans anders niet voor mij GEEN hans anders meer
bij pearl ben ik wel goed geholpen
nieuwe bril , glazen van glas , als er wat mee was kon ik gewoon terug komen dat was geen probleem , prima service dus.

th
door theo sprong - Aug 8, 2011 om 20:39
27 Antwoorden / 9 Vragen

ik zou het niet pikken als ik u was !! wij zijn dan bij een optiek Tempel in Ermelo . mijn man . moest zij n bril ook voor repratie . en daar zatten ook krassen op . maar hij kreeg wel nieuwe glassen van hun en dat is service . ik zou daar niet meer komen .

we
door weethet - Aug 9, 2011 om 00:16
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 8 aug 2011, 14:41][quote=dirkhuisman schreef op maandag 8 aug 2011, 14:15]mijn advies, ga naar Hans Anders, altijd goede service

Het probleem speelt bij Pearle. Hans Anders lijkt mij kwalitatief niet beter als Pearle. Ik zou bij wisseling van opticiën voor meer kwaliteit gaan.

Mij bevalt Spec savers erg goed.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 9, 2011 om 00:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Je brengt je bril naar de winkel ter reparatie.
Je zegt tegen de verkoopster : zie je wel dat de glazen onbeschadigd zijn.
En uitgerekend de glazen zijn beschadigd na de reparatie.
JAJA.
Ik kocht een goedkope bril bij Pearle, en wilde glas als lens.
Het was een warme zomer, en de bril schoof telkens naar beneden door transpiratie en het gewicht van de glazen lenzen.
Na enkele dagen ging ik terug met deze klacht.
Wij zetten er gratis kunstof lenzen in, dan weegt de bril minder, zei de verkoopster.
En dat was de oplossing van Pearle, het werkte.
Dat noem ik service !

natuurmens
door natuurmens - Aug 9, 2011 om 10:45
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ja ik kan met je mee leven maar van tevoren bewijzen dat de glazen niet beschadig heb dat is waar het op gaat. Waarschijnlijk zou men elkaar gelijk geven.

Ik kwam ook eens bij een brillen Copini Deze hebben een bril arm gebroken, wat er op neer kwam dat ik een nieuwe bril moest kopen, zelf met een getuigen dat de bril heel. Maar ja het bijstellen heeft de man de bril stuk gemaakt. Helaas had ik geen poot om op te staan.

sp
door spikkel - Aug 9, 2011 om 11:03
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 5 aug 2011, 19:51]Iedereen verwacht bij reparatie een volledig nieuw product maar dat is niet zo. Je merkt pas later dat er slijtage is, ook bij een bril.

Ik heb mijn bril nu ruim een jaar. Daar zit geen spoor van slijtage of ook maar 1 krasje op. Zelfs regelmatig op de grond laten vallen veroorzaakt geen krassen. Daarbij, krassen komen vrijwel altijd op de buitenkant en niet op de binnenkant van de glazen.

Ik vind het belachelijk van Pearle dat ze de bril zo af durven te leveren. Als de glazen beschadigd waren geweest hadden ze dat op de reparatiebon moeten zetten. Je kunt niet één of andere stagaire een bril laten verkl*ten en tegen de klant zeggen dat die dat zelf heeft gedaan. In die 2 maanden zeker.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat Pearle de glazen gaat vervangen. Voor alle niet-bril dragers hier, de past wel op met je bril. Het is namelijk je zicht. Zonder of vol krassen ben je nergens.

ja
door jan moraal - Aug 9, 2011 om 11:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Weliswaar ben ik niet brildragend, echter heeft onze dochter in het verleden een vrij nieuwe zonnebril waarvan een van de stangetjes kapot was ter reparatie aangeboden bij Pearle, dit was niet te repareren volgens een medewerkster,
vervolgens is ze op mijn aanraden naar Hans Anders gegaan waar het dezelfde dag nog kosteloos is voorzien van twee nieuwe stangetjes, vanaf dit moment zijn we u raadt het al klant van Hans die het toch iets Anders oplost.

Gr. Jan M te Winschoten.

lindavanpearle
door lindavanpearle - Aug 9, 2011 om 14:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Antine,

Wat een vervelende situatie. Het laten uitvoeren van reparaties aan en/of het bijstellen van brillen door onze organisatie geschiedt op eigen risico, mits de winkel u hierover van tevoren op de hoogte heeft gesteld. Indien dit laatste niet het geval is, zoals ik begrijp uit uw verhaal, dan dienen wij logischerwijs voor een passende oplossing te zorgen.

U geeft aan reeds een brief te hebben gestuurd naar onze klantenservice, derhalve ga ik er vanuit dat uw probleem door één van mijn collega’s is opgepakt. Wij streven er naar om klachten binnen een termijn van 3 weken op te lossen. Uiteraard staat het u ook vrij om (voor de zekerheid) een kopie van uw brief t.a.v. mij te mailen naar het mailadres service@pearle.nl.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Gr,

Linda

gerrieroozeboom
door gerrieroozeboom - Aug 9, 2011 om 14:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind zowel Hans Anders als Pearle geen betrouwbare zaken meer. Op de manier waarop ik tewoord gestaan werd om een montuur te kopen en de uitleg van alles had ik geen enkele fiducie. Ik ben naar de Brilservice gegaan. Duurder, maar ik had er een goed gevoel bij. Bij Brilservice wordt alles ter plekke gedaan. Bij Anders en Pearle werken veel stagiaires en daar heb ik het niet zo op. Natuurlijk moeten zij een leerschool doorlopen, maar ik leen mezelf hier niet voor. Ik vraag me af of hier een vergoeding voor gekregen zal worden, want je hebt geen poot om op te staan dat de glazen vóór de behandeling zonder krassen waren!

sp
door spikkel - Aug 9, 2011 om 20:37
148 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik het goed begrijp heb je geen poot om op te staan als Pearle je nieuwe glazen (bij hun gekocht) overzetten in een ander montuur (ook bij hun gekocht). Dat is je eigen risico ? Dat vind ik op zijn zachtst gezegd 'zeer bijzonder'. Bovendien, bij wie moet je zoiets dan laten doen ? De bakker of de slager gaat het niet lukken.

Ben ik even blij dat mijn bril niet van Pearle is.

me
door meidam - Aug 9, 2011 om 22:33
150 Antwoorden / 120 Vragen

Ik ben al zo'n 40 jaar cliënt bij dezelfde brillenwinkel, welke zo'n 10 jaar geleden is overgenomen door Pearle. Het oorspronkelijke zeer kundige personeel bleef gehandhaafd en aan hun instelling en service bleek niets veranderd.

Kortom ik ben over deze Pearle winkel in Barendrecht zeer tevreden.

Voor kleine dingen wordt niets gerekend.

De ene Pearle is de andere niet wil ik maar zeggen.

Met vriendelijke groet, Christina

ma
door manwijf - Aug 10, 2011 om 11:29
574 Antwoorden / 1 Vragen

Bij lakschade aan mijn bril na een reparatie bij Hans Anders IJmuiden kon ik gelijk een nieuwe bril uitzoeken. Het is wat Meidam zegt: het ene filiaal is het andere niet. Alles valt of staat met goed personeel.
Het is nu in ieder geval duidelijk dat als je een bril koopt bij Pearle er nooit iets fout mag gaan, want als er bij reparatie een prutser mee aan de slag gaat ben je mooi de klos!

lindavanpearle
door lindavanpearle - Aug 19, 2011 om 12:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Antine,

Gisteren is er contact geweest tussen u en een medewerkster van onze afdeling klantenservice. Uit dit gesprek is naar voren gekomen dat de situatie wordt opgelost door de glazen kosteloos te vervangen. De winkel heeft aangegeven dat ze lering hebben getrokken uit deze situatie en voortaan beter zullen opletten in dergelijke situaties om herhaling te voorkomen. Ik heb begrepen dat u tevreden bent over de aangeboden oplossing.

Nogmaals bedankt voor het melden, zodat wij de mogelijkheid krijgen om onze dienstverlening te optimaliseren.

gr,

Linda

aw
door awagenaar - Aug 20, 2011 om 10:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Was voorheen ook bij Pearl: Bril ruim jaar oud en werd niet gerepareerd, want model was er niet meer. Dit na eindeloos "Nog niet klaar" . Met luid "Ik kom hier nooit meer terug" winkel uitgelopen en ontdekte toen dat Hans Anders zeker de helft goedkoper was. En Hans Anders eigenlijk nooit klachten, al jaren niet. Waren ook bij Hans Anders voor hoorapparaten, maar daar geldt hetzelfde voor als voor brillen: Val je buiten het gemiddelde, dan beter een ander adres zoeken.

Tevredenheid zal erg filiaal afhankelijk zijn, hoewel de medewerkers nogal eens rouleren. Er is b.v. een medewerker die me steeds naar de oogarts verwijst. De huisarts had problemen om een verwijsbriefje te schrijven, want dat kwam veel te vaak voor bij dat adres. Persoonlijk vind ik het beroerd als je steeds door een ander geholpen wordt.