ri
door rijstad Sep 18, 2009 om 14:21
Geldzaken & recht

Sheldon invest

is sheldon betroubaar?

ik krijg 7,5% rente per jaar

ze kopen een golfbaan in spaarnwoude die ze weer verhuren

van wijs en oostveen heeft ze die opdracht gegeven

14194 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2009 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hun hoofdkantoor staat in het sprookjesbos van de efteling zeker.

Heel de financieéle wereld verkeerd in een financieéle crisis en dan kan sheldon 7.5% rente geven dat geloof jer toch niet hoop ik.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onder aan hun site schrijven ze dat ze een beleggings instelling zijn en daar staat ook dat ze de waarde van de beleggingen niet kunnen garanderen en dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst.

Wees wijs en neemgenoegen met een bank rente rond de 4%.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2009 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van hun site:

7,5%* Obligatie Heerenstede Golfbaan Spaarnwoude
Een aantrekkelijke vaste rente, uitkering jaarlijks in vier termijnen, een looptijd van minimaal 5 jaar en maximaal 7 jaar, tussentijds verhandelbaar en een kwalitatief goede huurder. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten van de 7,5% Obligatie Heerenstede Golfbaan Spaarnwoude.

* Beleggen bij wie en in welke vorm dan ook brengt financiële risico's met zich mee.
De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2009 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor info over Wijs en Oostveen een paar verwijzingen:

http://www.leugens.nl/2008/09/21/wijs-oostveen/

http://www.bijsluiterscore.info/P_WijsVanOostveen_Pyramidefonds_010.htm

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article1020562.ece/%23145_Beslaglegging_op_gelden_van_Wijs_Van_Oostveen_%23146

Ik zou nog maar even nadenken voordat je je geld in dit soort zaken stort.

Als ik een paard wil verkopen met 4 linker benen, dan zet ik een website op met : haalt de hoogste prijzen op concoursen behalen (een glanzende brochure erbij) *.

* heb ik wel behaald in het verleden, maar dat is geen garantie dat deze knol dat voor elkaar krijgt.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2009 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Vladja ook al aangaf, er is altijd (!!) een bepaald risico. Neemt u dit risico (...) voor lief, moet u achteraf ook niet klagen, indien het verkeerd gaat.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 18, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Als je momenteel Royal Dutch A koopt zit je op 6,12% per jaar en dat is een stuk veiliger.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2009 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik merk dat er hier weinig mensen zijn die ook maar iets van investeren en beleggen snappen. Ik stel voor dat u eerst zich verdiept in een product voordat u een slecht advies/beoordeling geeft.

Het is een sale-leasebackconstructie waarbij de verkopende partij (de exqloitant van de golfbaan) de baan weer terug huurt voor een langere periode. Doordat je meer rendement maakt op de huurinkomesten, dan op de rente die je betaalt aan de bank (vaak 70% van de investering) en aan de beleggers, kan je die rente vergoeden.

Vergis u niet in deze tijden zijn dit soort objecten waarschijnlijk aantrekkelijker geprijsd waardoor je een mooi rendement kan maken. Een aandeel als Shell die 6% dividend uitkeert niet veiliger. Deze koers kan makkelijk 20% lager staan. Dat zal met de obligatie van Sheldon niet gebeuren. Tenzij de huurder niet meer betaald en er geen vervangende exploitant te vinden is. Dat lijkt mij niet zo voorhanden te liggen, sinds het om de drukste en goedkoopste baan van Europa gaat.

Groeten