he
door herbert sp Apr 1, 2019 om 23:55
Geldzaken & recht

Slechte ervaring obin bewindvoerder

hallo

ik zit all enige jaren bij bewindvoering obin bv.

ik ondervind daar op dit momenteel veel problemen en wordt voorgelogen er worden valse belofte,s gemaakt

ik zit daar all jaren toen de tijd in een rot periode schulden gehad en sinds 2015 helemaal schuldvrij en een spaarpotje opgebouwd van bijna 7 duizend euro.

ik ben toen op vrijwillige bassis daar mee in zee gegaan en toen ik schuldvrij was daar gebleven omdat ik het fijn vond geen omkijken naar te hebben omdat ik veel aan me hoofd had .

ik heb 4 maart een gesprek thuis gehad met de teamlijdster [edit-redactie] van mijn bewindvoerder omdat hun zig moetten verantwoorden aan de rechtbank of hun werk goed gedaan was.

tijdens het gesprek had ik aangegeven dat ik een andere scooter zou willen dat was geen probleem .

ik ben toen langs de scooterzaak dab uit zwijndrecht geweest ik heb daar een offerte laten maken en opgestuurt naar de bewindvoerder .

ik kreeg bericht dat ze het gingen regelen en het geld gingen overmaken.

daarna heb ik contact gehad met de scooterzaak die mijn zouden informeren zodra ze het geld binnen hadden .

na een week later nog niks gehoord te hebben heb ik een mail gestuurt naar bewindvoerder daar kreeg ik dan weer te horen dat het langer duurt en eerst gekeurt moest worden omdat het een groot bedrag was en de andere week bij de winkel binnen moest zijn wat tot heden nog steeds na twee weken niet binnen is.

ik voel me voorgelogen en aan het lijntje gehaden en krijg geen antwoordt op de stand van zaken over de betaling van de scooter en weekgeld of dat dat naar 60 euro
in het geprek werd mij ook gevraagd of het lukt met het weekgeld en daarna gelijk aangegeven dat men er maar net mee rond kan komen
ik kon ook een ander slot hallen aangezien het lang duurde mail gestuurt over dat exstra slot en de vraag over me weekgeld .
ik kreeg wel daarna bericht dat het geld voor een nieuw slot over gingen maken dat is wel gebeurt vragen zoals me weekgeld of hoe het zit met de betalingen van de scooter daar heb ik tot de dag van vandaag nog steeds geen duidelijkheid in gekregen

ik ondervind dat bepaalde vragen in me email ontweken wordt.

en het gebeurt weleens dat me weekgeld niet gestort wordt dat pasgeleden nog gebeurt is .

in het verleden is het ook gebeurt dat als er iets niet inorde was of een poststuk niet ontvangen had voor straf geen weekgeld kreeg.

ik vind dit te ver gaan .

ik ben op een gegeven moment die obin gaan googelen en lees er veel slechte ervaringen erover.

ik ben nu op een punt gekomen dat ik met die obin die clienten gewoon kijhard voorliegen niet meer in zee wil gaan .
en dan ben je gvd sinds 2015 schuldenvrij en zou je een spaarcentje hebben waar men wel 3 of vier scooters van kan kopen en uiteindelijk gewoon niks over je geld me eigen geld niks te zeggen .
ik vraag me af of er nog meer mensen problemen of nare ervaringen hebben met die lui

17658 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 2, 2019 om 00:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Halo @herbertsp, wel jammer dat je, toentertijd, in 2015, schuldenvrij was, je zelfs een spaarpot hebt kunnen opbouwen en toch bij bewindvoering bent gebleven. Want, lijkt mij, de teamleidster zal best wel 'blij' met je zijn. Er zijn giga veel bewindvoerders die er een potje van maken en, sorry het te schrijven, met jou valt er voor hen wel wat te sjoemelen, zo te lezen. Of er meer mensen zijn met "die lui"; daar heb je echt niet veel aan: jij moet er mee dealen. Mijn advies is dat je van de genoemde BV afkomt. Met andere woorden: stop met hulpverlening. Je kan het nu wel zelf, hebt weten te sparen en zou geen hulp meer nodig hebben. Houd je vast aan je laatste jaren van bezuiningen en laat anderen niet aan jou verdienen.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2019 om 00:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u niet tevreden bent over uw bewindvoerder, moet u als eerste een schriftelijke klacht bij hen indienen. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, kunt u een klacht indienen over uw bewindvoerder bij de kantonrechter.

Ook kunt u om een andere bewindvoerder vragen.

Als u niet weet hoe u een en ander precies moet doen, kunt u naar het Juridisch Loket gaan in uw gemeente, kijk op Google voor het telefoonnumer en de openingstijden, en zij zullen u daarmee helpen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2019 om 02:47
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb de stellige indruk dat men bij die bewindvoering over uw rug geld verdient. Zoals ook ik het lees heeft u hen helemaal niet nodig dus stoppen en tevens een klacht indienen, zie https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/schulden-oplossen/klachten-bewindvoering

 U bent schuldenvrij dus waarom bewindvoering nu nog steeds? U heeft u zelf kennelijk onder curatele gesteld. U kunt dat dan ook zelf stoppen maar ik begrijp niet waarom de bewindvoerder dan wel verantwoording moet afleggen bij de rechtbank. Dat kan m.i. helemaal niet aan de orde zijn omdat, herhaald u er zelf mee in zee bent gegaan. (En er dus geen vonnis / uitspraak van een rechter ligt m.b.t. bijv. wnsp. Of begrijp ik dat verkeerd?)

marita5
door marita5 - Apr 2, 2019 om 07:23
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Herbert Sp ,

Dien schriftelijk een klacht in bij Obin , klik op de rode regel .

https://obin.nl/wie-wij-zijn/klachtenreglement/

Bied dit geen oplossing , dien dan een klacht in bij de rechtbank .

 Een klacht indienen tegen een bewindvoerder

Als een bewindvoerder in iemands ogen in zijn of haar taak tekort schiet, kan die persoon een klacht indienen. Dat moet als volgt gebeuren:

  • Degene die de klacht indient moet 18 jaar of ouder zijn;
  • De klacht moet schriftelijk ingediend worden;
  • De klacht moet ingediend worden bij de kantonrechter van de rechtbank in het rechtsgebied (arrondissement) waar de persoon woont voor wie de maatregel is getroffen;
  • De kritiek op de taakuitoefening van de bewindvoerder moet duidelijk beschreven worden en onderbouwd worden met beschrijving van situaties waarin de huidige bewindvoerder niet (voldoende) of niet op correcte wijze de belangen van de cliënt behartigt;
  • Er moet gevraagd worden of de rechter wil nagaan of er een gewichtige reden aanwezig is om de bewindvoerder te berispen of te vervangen.
Bron : goedvertegenwoordigd.nl

panter22
door panter22 - Apr 2, 2019 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Een bewindvoerder moet je kunnen vertrouwen.Bij twijfel met de bewindvoerder gaan praten.
Volg het advies van Martia5 en als je het niet eens wordt met de bewindvoerder, dan kun je advies vragen aan het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/schulden-oplossen/bewindvoering-stopzetten/

He
door Hendri123 - Sep 3, 2019 om 05:23
2 Antwoorden / Vragen

Obin is een oneerlijke bewindvoerder
In motto zeg ik veel beloven en weinig geven doe gekken en dwazen in vreugde leven

audb
door audb - Sep 3, 2019 om 08:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Zorg er altijd voor dat je alles schriftelijk doet dan heb je bewijs.

Ook emails die je verstuurt gewoon bewaren en evt 2 exeplaren uitprinten waar van je er een ergens goed opbergt.

Maar als je niet meer onder bewind staat dan het geld op eisen evt via een jurist van de het juridisch loket maar zorg er voor dat je alle bewijzen mee neemt naar het juridisch loket.

Hun adres vind je op  https://www.juridischloket.nl/ evt zullen hun je door sturen naar een advocaat mocht dat nodig zijn.

ji
door jiocharana - Sep 9, 2019 om 14:35
11 Antwoorden / 0 Vragen

En ze hebben er nog schijt aan ook!! Ze hangen gewoon op in je oor als je ze op hun fouten wijst!! Recentelijk is er een bewindvoerster met de noorderzon vertrokken. Ineens zijn er nooit reserveringen gemaakt, terwijl ze mij dat duidelijk heeft laten zien met de vraag van "heb ik u dit ooit eerder laten zien?"! Alles is mogelijk zei ze toen ik haar vroeg om extra geld voor de bruiloft van mijn dochter etc..Dom dat ik geen kopie gevraagd heb of foto gemaakt heb ervan. Ik had nog voor de beëindiging van WSNP een betaalde baan dus ook extra  vakantiegeld. Boekte een goedkope busvakantie en nu beweren ze dat daardoor een gat ontstaan is! Lulkoek, want vakantiegeld is extra geld! Eat gebeurd is is dus dat hun gewoon gebruik gemaakt hebben van de uitkering ipv gelijk terug te storten.. Ik ben  sinds Mei dit jaar schulden vrij, maar de ellende begon al heel gauw vlak na de uitspraak van de rechter! Ineens de ene na andere deurwaarder. Rekeningen die niet betaald worden etc.. Dit gaat hun duur komen te staan dat beloof ik Obin!! Dit kan je niet bewindvoeren noemen, maar slechts stelen.

am
door ambradw - Sep 24, 2019 om 12:39
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik ken een familie die ook bij obin zit en ook in de diepe penarie.
Zij zijn bij obin gegaan omdat ze door omstandigheden in de diepe schulden zijn geraakt en obin zou helpen met dat oplossen. Maar nu zitten zij met het probleem dat al hun kosten gewoon niet betaald worden, de tv is nu al meerdere keren afgesloten en het internet ook terwijl obin dat zou moeten betalen. Ook worden boetes niet betaald en worden de kosten dus alleen maar hoger.

Zij begonnen met een schulde van 20.000 euro en sinds ze bij obin zitten is dit nu bijna 40.000 i.p.v. dat het minder wordt.

Ik vind ook dat obin echt te ver gaat de laatste tijd want dit kan je mensen niet aan doen.

ja
door jamessteffen - Nov 4, 2019 om 13:30
1 Antwoorden / Vragen

ik bent al drie jaar bij obin de laaste jaren maken ze heel veel fouten rekening niet betalen of te laat betalen en ook dubbel betalen als je zeg zoals vattanval uw heeft betaalt voor november waarom betaalt je dubbel ik krijg een antwoord we betalen nu ik zeg die krijg je terug ze zeg dat zie we wel.

ik vind dat obin een slechte service geeft.

ioannes
door ioannes - Nov 4, 2019 om 13:47
20 Antwoorden / 3 Vragen

In mijn directe (vrijwillige) werkomgeving heb ik nog steeds cliënten die tot hún wanhoop én die van vrijwel álle al dan niet vrijwillige collegae met de bewindvoerder van doen.
Laat u zo spóedig als mogelijk uit de afschuwelijke handen van OBIN helpen!