ze
door zeiler Mar 23, 2020 om 19:33
Geldzaken & recht

Sluiten van kleine zaken, kappers etc en dan faillie t ...

Als onze familieleden sluiten dan hebben ze geen inkomen meer. maar de vaste lasten zoals huur gaan gewoon door. Dat betekent dat ze binnen 2 maanden failliet zijn en dan in de bijstand ???  Dank je wel Rutte

2540 22 Rapporteer

Iv
door Ivo W - Mar 23, 2020 om 19:37
729 Antwoorden / Vragen

Er is al een steun regeling opgetuigd voor ondernemers en ZZP-ers. Daar kan men gebruik van maken.

Voorts is het nogal slap om af te geven op Rutte. De andere optie is immers een ongecontroleerde verspreiding van het Covid-19 virus met een enorm aantal doden tot gevolg.

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2020 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dacht u dat Rutte het virus verspreid heeft? Laat uw familieleden zich toch de gemeente wenden voor de aangeboden steun.

ju
door juliomariner - Mar 23, 2020 om 19:40
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Wat kan Rutte hier nu aan doen. Praat geen poep man

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2020 om 20:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat staat ook mijn zoon te wachten. Erg? Vreselijk uiteraard. Maar er zijn veel meer "echte bedrijven" die hier niet doorheen komen. En buitengewoon uit lijn om Rutte de schuld van het Corona virus te geven. Rutte doet het op dit moment geweldig. Had u geen andere paal om tegen te plassen?

me
door mein33 - Mar 23, 2020 om 20:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Tegen een dergelijke (in)stelling kan geen zinnig mens iets inbrengen en daarom doe ik dat dan ook maar niet !   :-((

lo
door lovewinnie - Mar 23, 2020 om 21:07
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo dank je wel Rutte. Ondernemen is een risico en hoop oprecht dat er een potje komt voor kleine ondernemers maar ook gezinnen met 0 uren contract die nu thuis zitten en geen inkomsten hebben . Ook hun zullen uiteindelijk zitten zonder baan, geen inkomen, wel vaste lasten en dus schulden etc.. vakantie geld etc laat ook op zich wachten :(
En nee dat is niet de schuld van Rutte maar de schuld van corona. Rutte doet wat hij moet doen . Hoop alleen oprecht dat er financieel steun komt

me
door mein33 - Mar 23, 2020 om 21:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nederland mag zich, in deze barre en onzekere tijden, gelukkig prijzen met een Minister president als Dhr. Rutte.
En inderdaad, dank u mijnheer Rutte voor uw leiderschap en doortastend optreden, al wordt dat blijkbaar niet door iedereen gewaardeerd !

me
door mein33 - Mar 23, 2020 om 21:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zeiler,

Altijd nog beter failliet en in de bijstand dan een metertje grond boven je hoofd !

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2020 om 21:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De stuitende domheid van deze beschuldiging richting Rutte, niet te filmen dit.

Gr
door Grunn1 - Mar 23, 2020 om 23:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Deze maatregelen hadden al eerder genomen moeten worden. Wees blij dat er nog financieel gecompenseerd wordt, er zijn landen waar dit niet gebeurd.

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2020 om 23:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zeiler, zeiler, oh zeiler, bent u nu, hoop ik, wakker geworden? Dat er iemand in de wereld is die gewoon maar kan denken dat, terwijl het virus in China is ontstaan, de Minister President van Nederland ervan beschuldigt daaraan debet te zijn. Ik heb/ben zelden zoiets doms en ondoordachts tegengekomen maar ook: u zal de antwoorden niet lezen, net zoals velen: helaas. En mocht dit alles onder controle komen en weer "normaal" kunnen functioneren: dan zal de economische schade, ook over de hele wereld, duidelijk worden. En dat zal geen kattenpis zijn. Laat eens weten of u antwoorden gelezen heeft, zou "fijn" zijn.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 23, 2020 om 23:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Zeiler,

Ik snap je zorgen.

Velen op dit forum lachten om invoering van het basisinkomen voor elke Nederlander vanaf 18 jaar......

Nu stort bijna onze hele economie in elkaar.
Nederland is veel te afhankelijk van andere landen: denk o.a. aan het verkwanselen van KLM.

Als je er goed over nadenkt laat deze corona-crisis de zwakheden van het kapitalisme zien.
De marktwerking in de zorg heeft er zelfs voor gezorgd dat ziekenhuizen werden gesloten......

Ook de zeepbel op de huizenmarkt staat op ontploffen.....
Als velen hun hypotheek niet meer kunnen betalen,zullen de huisprijzen zakken.

Er zijn ook positieve punten bij deze corona-crisis: als inwoner van de Randstad vind ik het heerlijk rustig in de stad zonder dat massatoerisme.
Als de overheid slim is ,worden alle hotels in de Randstad omgebouwd tot sociale huurwoningen en worden er buiten de Randstad grote hotels gebouwd om de toeristen te spreiden over het land in de toekomst.
Ook merk ik,nu Schiphol bijna gesloten is en er minder verkeer is,een verbetering van de luchtkwaliteit.

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2020 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een complete dwaasheid weer.

justmeagain
door justmeagain Mar 24, 2020 om 00:31
623 Antwoorden / 8 Vragen

Air France en Delta vliegen ook niet meer dus wat heeft dat net de KLM te maken. Ze zijn partners van elkaar. Als huizenmarkt instort..,tja dan zijn er nog meer huizen tekort op de markt waardoor prijzen zo weer omhoog zullen schieten.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 01:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Weet jij de oplossing voor deze economische crisis ?

Nee,houdt dan je mening voor jezelf.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 19:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

De KLM moet weer een staatsbedrijf worden.

En er moeten veel meer sociale huurwoningen komen in plaats van koopwoningen zodat de overheid de huur kan overnemen bij een economische crisis zoals nu.

rj
door rjw Mar 26, 2020 om 09:55
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@magnum: stop alsjeblieft met jou bijdragen voordat je jezelf nog belachelijker maakt.

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 11:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Weet jij een oplossing voor deze economische crisis door de corona crisis?

Communistische landen als China en Cuba kunnen wel medische hulp sturen naar Italië....

Kapitalistische landen zoals Nederland,waar de gezondheidszorg jaren is uitgekleed zitten nu in de pinarie.....

Echt schandelijk...

Overheid ,open als de bliksem het Slotervaartziekenhuis.

aurora1
door aurora1 Mar 26, 2020 om 17:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@magnum, ga lekker verder met die ultra domme kletspraat en uw hand ophouden voor waar anderen voor werken. Kent u totaal geen schaamte?

Van mij mag u emigreren want u levert nul bijdrage aan ons land en zit er alleen maar op af te geven. Zulke mensen kunnen we hier missen. Ga lekker naar een land dat voldoet aan uw communistische ideeën. Hier bent u dan totaal verkeerd. En stop ook maar met uw hand ophouden in een democratisch systeem dat u niet aanstaat. Het is het één of het ander maar niet van twee walletjes eten.

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 19:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Het is niet netjes om op de man te spelen en niet op de bal.

Weet jij een oplossing voor de huidige economische problemen?

Of stel je ook voor om de schulden te laten oplopen zoals de staatssecretaris voorstelt?

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2020 om 23:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@Magnum007, niet onze economie stort in elkaar: als je had geschreven de wereldeconomie had ik je wat beter begrepen. En ik heb niemand horen "lachen" op deze site hoor. We "lachten", nou ja, om de domme conclusie dat @zeiler de Minister President Rutte de schuld geeft van.... Dat is pas om te huilen. Ik denk dat je lieve bijdragen normaliter op goede leest geschoeid zijn: alleen deze niet.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 01:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Ik bedoel natuurlijk ook de wereldeconomie.

Ik hoop nu op een nieuw soort economie.
Meer staatsbedrijven : iedereen in dienst van de overheid.

Het kapitalisme werkt niet tijdens een corona-crisis omdat het kapitalisme is gebaseerd op winst.
Nu draaien de meeste bedrijven verlies.

ju
door juliomariner Mar 24, 2020 om 12:18
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk gelijk naar een communistisch systeem dat blijkt te werken (niet dus) dus sorry maar u schrijft echt wartaal

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 19:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Julio,

Weet jij misschien een betere oplossing in deze economische crisis?
Stel ,dat deze corona crisis nog een jaar gaat duren?

Er moet echt een ander economisch systeem komen : zoals een eigen Nederlandse autofabriek zoals vroeger van DAF.

justmeagain
door justmeagain - Mar 24, 2020 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ken aardig wat kappers waarvan het merendeel wel wat zwart bijklust. Als ze dat geld van een jaar zwart knippen en verven hadden opgespaard was de nood nu niet zo hoog.
Als je een bedrijf runt zoals een kapsalon weet je als ondernemer toch ook dat het wel eens tegen kan zitten. Daar zet je geld voor opzij.
U heeft toch ook een potje als de auto of wasmachine het begeeft?

Laat uw familie maar lekker doorknippen maar straks niet hier uithuilen als er iemand komt te overlijden of erger nog dat een klant overlijd. Dan kunnen de deuren van de salon voorgoed dicht.

justmeagain
door justmeagain - Mar 24, 2020 om 00:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum. Wat fijn dat u kunt genieten van de betere luchtkwaliteit. U rijdt vast zelf geen of anders een electrische auto.

Gaat/ging u als reiziger ook alleen naar de buitengebieden en nooit naar de highlights van een vakantiebestemming ?

Nogal  een raar omtoerist in Wadway te laten verblijven terwijl ze Amsterdam willen bezoeken.
En met die hypotheek zal het wel meevallen, je kunt 3 maanden uitstel van betaling krijgen en een rente is zo laag dat het merendeel van de kopers minder betaald als een vrije sector huurwoning.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 01:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Als je in de Randstad woont tussen hotels en de toeristen lopen dag en nacht met hun rolkoffers door de straat ,dan heb je er op den duur genoeg van.

Ook is de binnenstad van bijvoorbeeld Amsterdam compleet ingericht voor toeristen,in sommige winkels praten de verkopers geen eens Nederlands......

Toeristen zijn welkom ,maar slapen doen ze maar in Zeeland ofzo....

Gr
door Grunn1 Mar 24, 2020 om 09:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kunt ook buiten de randstad gaan wonen. Waar denk je dat het overgrote deel van de inkomsten voor de gemeente Amsterdam vandaan komt? Juist ja uit de toeristische sector. Wat denk je wat er gebeurt als alle toeristen weg blijven uit Amsterdam en er geen hotel overnachtingen meer zijn. Tienduizenden werklozen, sluiting van hotels en veel horeca gelegenheden, enorm begrotingstekort maarja jij hebt het lekker rustig. Lekker egoïstische gedachte.

me
door mein33 Mar 24, 2020 om 10:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

OT.    OT.   OT.

DOOR
EPCOT 24 MRT. 2020

 MAGNUM007 Je kunt ook buiten de randstad gaan wonen.

@epcot,

Slecht advies, in de zomermaanden zijn er al genoeg herrieschoppende en zich minder sociaal gedragende vakantie vierende Randstedelingen m.n. op de Veluwe te vinden.
Er worden hier zelfs feestjes gegeven als de R van rust weer in de maand is en de randstad weer terug is naar de randstad en het normale leven weer kan worden opgepakt.   ;-))  ;-))  ;-))  (grapje)

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 11:26
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Epcot,

Het is nu lekker rustig in de stad zonder dat massatoerisme :het liep uit de hand.

Amsterdam moet weer een stad worden om te wonen.

We kunnen nu de toeristen spreiden over de rest van het land.

Als deze corona-crisis nog maanden duurt zullen vele winkels en hotels failliet gaan.
Deze gebouwen kunnen worden omgebouwd tot Sociale huurwoningen, die zijn afgepakt van de Amsterdammers door het kapitalisme.

aurora1
door aurora1 Mar 26, 2020 om 18:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Amsterdam is helemaal niets zonder de mensen die er van buiten de randstad komen werken. Niets meer dan praatjesmakers die afgeven op anderen en voor de rest maar wat aanrommelen en hun hand ophouden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 24, 2020 om 09:52
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Toch echt niet Rutte maar degenen die zich niet houden aan voorzorgsmaatregelen zoals wij helaas het afgeloopen weekeinde ook weer hebben gezein op stranden en in parken etc. Het zijn dus vooral klanten die lak hebben aan de maatregelen ( ook degenen die zijn terugkomen van 'feestgebieden' waar het virus al heerste die dit veroorzaken. En wenst u dan dat uw familieden wel door werken en dan zelf ziek worden?

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 11:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heremiet,

Rutte heeft in het begin van het jaar zitten te slapen wat betreft het coronavirus:

Hij had veel eerder de grenzen moeten sluiten en het carnaval in het zuiden moeten verbieden....

Het kabinet heeft het coronavirus onderschat .

me
door mein33 - Mar 24, 2020 om 10:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MAGNUM007 Ik hoop nu op een nieuw soort economie.
Meer staatsbedrijven : iedereen in dienst van de overheid.

@magnum007,

Dat noemen ze geloof ik, als ik mij niet vergis, een Communistisch systeem, waarvan bewezen is dat een dergelijk systeem
nou niet bepaald in het voordeel van de burger werkt.
Dan leiver nu goed uitzieken en daarna met z'n allen de schouders er onder en opnieuw beginnen.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 11:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Als deze corona virus nog maanden gaat duren ,moet er echt een ander systeem komen.

Ik denk inderdaad aan het communisme.

Ik noem het "neo communisme": iedereen die werkt,verdient hetzelfde : waarom zou een arts meer moeten verdienen dan een verpleegster?

Alleen op deze manier,kunnen we deze corona-crisis overleven....

ju
door juliomariner Mar 24, 2020 om 12:20
1327 Antwoorden / 2 Vragen

U bent echt niet goed wijs. Met iemand met uw waanideeen valt niet te praten

Donuts
door Donuts Mar 24, 2020 om 13:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Magnum, zoek ajb een ander platform voor uw communistische praatjes!!!! Of vertrek asap naar Noord-Korea of Rusland. U hebt werkelijk geen idee waar u over praat vanuit uw comfortabele luie stoel met vrije meningsuiting en uitkering en goede zorg in het vrije westen.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 19:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen en Julio,

Weten jullie een oplossing voor deze economische crisis?

Het kapitalisme heeft al genoeg kapot gemaakt zoals de sluiting van ziekenhuizen,die we nu hard nodig hebben.

Neem een voorbeeld aan Cuba,die medische hulp stuurt naar Italië.

me
door mein33 - Mar 24, 2020 om 13:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MAGNUM007 24 MRT. 2020 OM 11:32
396 ANTWOORDEN / VRAGEN

Hallo Mein,

Ik denk inderdaad aan het communisme.

@magnum007,

Wees blij dat u in Nederland woont en dat het hier geen communistische staat is, want dan werdt er vast en zeker niet zo goed voor u gezorgd dan nu het geval is.
Verzorgd van wieg tot graf en nog is het niet goed !
Verdiep u eens echt in de geschiedenis van het communisme en zeker weten dat u er dan heel anders naar gaat kijken.
Het zou overigens voor u veel eenvoudiger zijn om (even tijdelijk) in een land te gaan wonen en werken waar al een afgeleide van dat systeem in werking is, dan kan het hier zo blijven als het is en u kunt aan den lijve ondervinden hoe het leven echt is voor de arbeider aldaar.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 19:47
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Als deze economische crisis nog een jaar gaat duren,komt er vanzelf een nieuw systeem.

Natuurlijk willen de rijken hun rijkdom niet verdelen,maar nu wordt iedereen keihard gepakt.

Op dit moment wordt er het meest verdiend in de levensmiddelenbranche.
Als de overheid niet ingrijpt ,gaan mensen zonder geld straks plunderen......

rj
door rjw - Mar 24, 2020 om 19:49
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Tsja, als dit het denkniveau van mensen is snap je wel dat er steeds strengere maatregelen moeten komen. Misschien moet je maar naar de VS verhuizen. Trump gaat alles weer open gooien. Of Brazilie, daar zit ook zo'n visionair die vindt dat het maar een media hype is. Daar kan de kapsalon wel open blijven. En vallen mensen vervolgens dood op straat omdat er geeneens een fatsoenlijke gezondheidszorg is. Daar voel je je vast wel thuis.

Magnum007
door Magnum007 Mar 24, 2020 om 22:50
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Waarschijnlijk bedoelt de topicstarter dit niet.

Hij/lijkt gefrustreerd ,dat er niets wordt gedaan om faillissementen te stoppen.

Ben trouwens benieuwd of Trump deze corona crisis overleeft en wordt herkozen als president.....

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2020 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft Rutte daarmee te maken?
Niet van het Coronavirus gehoord?
Zeg uw familieleden dat ze moeten uitzoeken hoe Rutte c.s. dit alles regelen (van overigens belastinggeld want het geld valt niet zomaar uit de lucht).
Treurig dat klagen van u: dat zou van mij verboden mogen worden. Het is allemaal al beroerd genoeg voor veel mensen.

Maar waarom helpt ú die familieleden niet? En waarom hebben deze ondernemers geen buffer opgebouwd? Zijn ze misschien slechte ondernemers?

Magnum007
door Magnum007 Mar 25, 2020 om 19:52
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Rutte en het kabinet hebben begin dit jaar zitten te slapen : ze hadden direct de grenzen moeten dicht gooien net zoals Israël.
Ook had het carnaval verboden moeten worden in het zuiden van het land.

Deze corona crisis treft iedereen financieel.

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2020 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Maar u hebt een uitkering, die loopt gewoon door.

me
door mein33 Mar 26, 2020 om 10:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,    ;-))

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 11:54
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger en Mein,

Jullie zitten toch ook achter de
geraniums? ...;-)))

aurora1
door aurora1 Mar 26, 2020 om 17:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zouden die er niet al een lang werkzaam leven zonder uitkering erop hebben zitten? U werkt niet dus iedereen betaalt de belastingen op dat figuren zoals u kunnen niksen en afgeven op de hand die ze voedt. Bent u wel ooit maar school geweest? Zoveel onzin als u keer op keer beweert kan anders welhaast niet.

me
door mein33 - Mar 26, 2020 om 10:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MAGNUM007 25 MRT. 2020   Deze corona crisis treft iedereen financieel.

Bleef het daar maar bij, dan was er eigenlijk niet iets ernstigs aan de hand, maar helaas laat de realitiet van de dag een heel ander beeld zien !

Maar uw vriendje Poetin zou/zal het vast en zeker allemaal veel beter geregeld hebben !?  :-((

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 11:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Poetin is geen communist ,maar een dictator: hij wilt tot zijn dood aan de macht blijven.

Zolang Rutte in Nederland aan de macht blijft,kunnen we het basisinkomen voor elke Nederlander vanaf 18 jaar wel vergeten.

Ben benieuwd of Rutte deze crisis overleefd....

aurora1
door aurora1 Mar 26, 2020 om 17:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, u heeft kennelijk geen idee ervan welke partijen zijn samengesteld uit voorheen de CPN ?

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 19:18
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Dat weet ik zeker wel....

Helaas is mevrouw Marijnissen van de SP te laag opgeleid om Rutte tegengas te geven.....

me
door mein33 Mar 26, 2020 om 19:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@magnum007,

U moet bij het keffertje van Groenlinks zijn, want dat is de fusie partij waar ook de aloude CPN in is opgegaan. ;-))

Magnum007
door Magnum007 Mar 26, 2020 om 20:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Ik weet het van Groen Links.

Ik mis alleen een sterk geluid bij de SP.....

Meneer Asscher heeft boter op zijn hoofd.....;-)))