we
door websiteeigenaar Jul 30, 2011 om 21:02
Geldzaken & recht

SNS BANK snapt het niet

Ik ben inmiddels 30 en wou laatst geleden een zakelijke rekening openen bij de SNS bank.

Toen ik 11 jaar en in een internaat zat heb ik hier een rekening geopend samen met mijn voogd.

Toen ik 13 was ging ik uit het internaat en heb nooit meer omgekeken naar deze rekening.

Toen ik vorig jaar een rekening wou rekening wou openen
vertelde ze me dat ik nooit meer welkom zou zijn bij de bank.

Er was door de bank kosten die jaarlijks gerekend was een debet negatief saldo ontstaan van 60 euro!

Ik kreeg vervolgens brieven of ik ff kon betalen!
Ik heb veel telefoontjes gepleegd omdat ik geen zin had iets te gaan betalen uit mijn kindertijd.
Om vervolgens ook geen rekening te mogen krijgen.

De helpdesk wou het niet snappen.
Om het risico op extra kosten / rechtzaken/ BKR te ontlopen heb ik maar betaald.

Ze hadden mijn toenmalige zakenpartner ook nog even verteld ik een "onbetrouwbare partner" was vanwege dit incident........

612 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dit een waarschuwing? Of wil je hier een discussie openen zo ja waarover moet dit dan gaan?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 02:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die €60,00 gaat je zo anders wel de rest van je leven achtervolgen!
Wel of niet terecht.

Beter kun je die gewoon voldoen zodat je met je zaak verder kan, zou ik denken.

En zo'n enorm bedrag is het nou ook weer niet. :-/

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 03:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin. 11 en een bankrekening openen en 19 jaar later angst voor de gevolgen?Allereerst is dit onmogelijk en tentweede ongeloofwaardig. Je verhaal klinkt zielig maar ik haat mensen die heel duidelijk liegen.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op zondag 31 jul 2011, 02:56: Die €60,00 gaat je zo anders wel de rest van je leven achtervolgen!
Wel of niet terecht.

Beter kun je die gewoon voldoen zodat je met je zaak verder kan, zou ik denken.

En zo'n enorm bedrag is het nou ook weer niet. :-/

Topicstarter heeft al betaald.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op zondag 31 jul 2011, 03:23: Wat een onzin. 11 en een bankrekening openen en 19 jaar later angst voor de gevolgen?Allereerst is dit onmogelijk en tentweede ongeloofwaardig. Je verhaal klinkt zielig maar ik haat mensen die heel duidelijk liegen.

M.i. is hier geen sprake van liegen door t.s.
In de a.v. kan nagegaan worden of er kosten aan de rekening verbonden waren.
Indien het een jeugdspaarrekening was, werd deze b.v. als spaarder 18 jaar wordt omgezet in een ander soort rekening.
Banken zullen aan deze administratieve handeling kosten verbinden.

Ik neem aan dat een zakenman ook een specificatie van de rekening gevraagd heeft zodat er inzage in de kosten was.

Ik kan me de irritatie van t.s. goed voorstellen.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zondag 31 jul 2011, 09:24:
empyria schreef op zondag 31 jul 2011, 02:56: Die €60,00 gaat je zo anders wel de rest van je leven achtervolgen!
Wel of niet terecht.

Beter kun je die gewoon voldoen zodat je met je zaak verder kan, zou ik denken.

En zo'n enorm bedrag is het nou ook weer niet. :-/

Topicstarter heeft al betaald.

Oeps, ja ik lees het nu ook.
Ben een beetje geconditioneerd door al die topics waarin mensen proberen onder hun betalingen / verplichtingen uit te komen, denk ik...;-)

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik persoonlijk zou een brief op hoge poten sturen naar het hoofdkantoor van die SNS-bank (aangetekende en met bericht van ontvangst) want ik vind de reactie van die SNS-bank in hoge mate beledigend.

Ik zou eisen dat zij die woorden van; onbetrouwbare partner terug nemen.

Verder zou ik het verhaal door topicstarter hier neergezet copiëren en met die brief meesturen.
Veel advocaten hebben een eerste kwartiertje gratis en ik heb zelfs het idee dat dit "onbetrouwbare partner" door SNS gemeld, zelfs een strafbaar feit oplevert gezien die voorgeschiedenis.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ De Vrije Vogel

SNS genereert zo voor voldoende anti reclame. Dit gedrag trekt geen klanten.

De geïnteresseerde lezer weet genoeg na het lezen van deze onterechte beschuldiging.

Vooral niet overstappen naar de SNS bank.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijnheer de Hond,
Nergens geef ik maar de suggestie dat topicstarter persé bij die SNS-bank moet blijven.
Ik val,en naar mijn mening zeer terecht, vooral op dat "onbetrouwbare partner" hetgeen ik beschouw als een zeer beledigende (waarschijnlijk schriftelijke) opmerking die in dit verband een diskwalifikatie is die kennelijk in de archieven van die SNS is verwerkt en dat zou men mij NIET moeten flikken!!

Overigens een reden om die SNS-bank gewoon maar te vergeten.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op zondag 31 jul 2011, 16:13: Mijnheer de Hond,
Nergens geef ik maar de suggestie dat topicstarter persé bij die SNS-bank moet blijven.
Ik val,en naar mijn mening zeer terecht, vooral op dat "onbetrouwbare partner" hetgeen ik beschouw als een zeer beledigende (waarschijnlijk schriftelijke) opmerking die in dit verband een diskwalifikatie is die kennelijk in de archieven van die SNS is verwerkt en dat zou men mij NIET moeten flikken!!

Overigens een reden om die SNS-bank gewoon maar te vergeten.

De Vrije Vogel

De woorden "onbetrouwbare partner" zijn van TS. Het is in dit soort gevallen altijd maar de vraag wat er precies is gezegd. Iedere zaak heeft, zoals bekend, 2 kanten. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een bank het woord "partner" gebruikt als het om een client gaat. Er is immers geen sprake van een samenwerkingsverband.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De uitingen van de SNS bank die naar mijn voormalige partner zijn gemaakt kan ik niet bewijzen deze staan niet op papier.

Het Feit dat ik moest betalen voor een negatief saldo wat ontstaan is in mijn kinderjaren wel want ik heb betaald.

Het leuke was ook nog dat ik 60 euro betaald en dat ze daarna weer bank kosten
rekende waardoor ik weer negatief stond en de rekening niet kon sluiten.
Vervolgens heb ik weer bijgestort....