ed
door eddyv Oct 16, 2005 om 22:27
Geldzaken & recht

Sony TV defekt na 14mnd, garantie???

Ik stel deze vraag nu maar in deze groep en hoop ik hier wel een duidelijk antwoord te krijgen.


mijn schoonzus heeft vorig jaar een tv van sony gekocht voor €1000 en deze heeft het na 14mnd begeven, net buiten de garantie. Tv is gerepareerd maar wel met een rekening van €137. Nu vond ik dit erg veel en vond dat zij het daarniet mee eens hoefde te zijn. Bij navraag blijkt dat verwachte levens duur van de TV 8 jaar was en had het gebruikersdeel betaald moeten worden, dus 1/8e deel. Nu is 1/8 van €137 zo ongeveer €950 dus zowat een nieuwe TV. Nu wil sony niet eens vertellen wat de totale reparatie kosten zijn en kregen wij verder als antwoord dat wij niet moesten zeuren want er was al onder coulance gerekend (maar willen niet vertellen hoeveel). Ook wil de leverancier RAF/stafhorst utrecht ons niet verder helpen en behandelt ons als mensen die gewoon zeuren.


Heb ik nu de wetgeving op garantie juist geinterpreteerd of niet, en zo ja hoe kan ik mijn recht dan halen? alvast bedankt.

305 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ha
door harwin - Oct 20, 2005 om 12:43
16 Antwoorden / 2 Vragen
0

Sony heeft gelijk, Meestal wordt in dit geval wanneer er sprak is van fabriekgarantie die verlopen is gekozen voor een gedeelde kosten model. Maar het feit dat de televisie maar 14 maanden meeging had ik toch verwacht dat u geen kosten hoeft te betalen. De precieze berekening weet ik niet maar u kun de consumentenbond hierover opbellen die kunnen precies vertellen hoe juridisch gezien de vork in de steel. In iedergeval kun je nooit de garantie bij de leverancier terecht na garantie periode.


 

mi
door misshappy - Nov 18, 2005 om 13:53
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Klinkt als zeer bekend.


Mijn Sony TV is na 20 maanden kapot gegaan. Wel beeld, geen geluid.


Vandaag even gebeld hoe de status is. Ze hebben ons een prijsopgave gedaan van tussen de 190 en de 220 euro. Alleen wij hadden de bon niet ingeleverd. Dus ik heb nu de bon toegezonden en ik krijg opnieuw een prijsberekening.


Ik ben dus heel erg benieuwd of dat bij ons 2/8e deel is (plus de onderzoekskosten). Dus dan zou dat op ongeveer 80 euro uitkomen. (200-40 onderzoekskosten=160. 2/8 deel is daarvan 40 euro plus die onderzoekskosten = 80)


Jij kan dan wel zien, hoe Sony de prijs ongeveer berekend! Ik zal de afloop kenbaar maken hier.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer