ta
door taat_1 Sep 19, 2005 om 17:45
Geldzaken & recht

Spaarloon

Iedereen kan nu zijn spaarloon opnemen, echter hebben wij hier ook een keuze in?

Middels een vorige werkgevers spaarloon wel en middels mijn huidige spaarloonregeling niet!

Deze maand kreeg een brief van Centraal Beheer met de mededeling dat ik mijn spaarloon deze maand op rekening gestort zou krijgen. En jawel hoor een dag later zie ik dat het reeds op mijn rekening is gestort! Nergens is er een mogelijkheid geboden om hier bezwaar tegen aan te tekenen. Middels e-mail contact heb ik dit volgende bericht ontvangen. Ik schiet hier echter niets mee op!

Naar aanleiding van het wetsvoorstel van de Eerste Kamer heeft Centraal
Beheer Achmea het Spaarloon Reglement dmv een addendum aangepast om de
vervroegde vrijval voor hun klanten mogelijk te maken. De aanpassing zorgt
ervoor dat de blokkeringstermijn voor de betreffende spaarjaren verkort is
tot 1 september. Aangezien er daarna geen sprake meer is van een
blokkeringsperiode is het reglementair niet mogelijk om bedragen terug te
storten naar de Spaarloon Rekening.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Vriendelijke groet,

Centraal Beheer Achmea
Internet Contact Centrum

Ik hoef toch niet persé mijn spaarloon te ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Tamara Schrooten

742 2 Rapporteer

er
door erwtton - Sep 19, 2005 om 18:28
4 Antwoorden / 7 Vragen

beste tamara.

Ik moet juist moeite doen om mijn spaarloon te krijgen. Hier betreft het de Fortisbank. Via hun website kwam ik erachter dat je eerst een formulier uit moet printen, invullen en opsturen. 10 dagen geleden gedaan nog niks ontvangen. Als je goed kijkt is het nu zo dat de rente van de spaarlonen zeer laag is geworden vergeleken met een paar jaar geleden. Nu is mijn tip open (als je die nog niet hebt ) een internetspaarrekening rente is iets hoger en stort je spaarloon daarop.

Groetjes Tonia

sandoor
door sandoor - Sep 19, 2005 om 21:32
36 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk wil Tamara het spaarloon niet ontvangen omdat ze dan
over dat bedrag vermogensbelasting (1,2%) moet betalen. Dat maakt het
verschil met de Internetspaarrekening niet goed!

Overigens zijn de banken volgens mij vrij of ze het bedrag automatisch
uitbetalen maar klantvriendelijk is het in ieder geval niet.

Sandoor