ti
door tijg10 Oct 22, 2011 om 01:11
Geldzaken & recht

Tandarts wijzigen

Tandartsvergoedingen, Zoek maar een ander.
Hier kan ik geen andere tandarts vinden.
Alle praktijken zitten vol!
Die l.l minister kan met zijn auto nog in Groningen/Limburg terecht, ik ben afhankelijk van een op " loopafstand."

844 9 Rapporteer

godefrieda
door godefrieda - Oct 22, 2011 om 01:44
195 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kan er geen touw aan vastknopen met dit verhaal. Frustatie alom!

Per 1 januari 2012 mogen de tandartsen zelf hun prijs gaan bepalen voor een behandeling, waarbij bij een behandeling boven de €250,00 de tandarts eerst een offerte moet maken.

Aanvullende zorgverzekerning voor de tandheelkunde?

stacey
door stacey - Oct 22, 2011 om 02:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, dat de zogenaamde Marktwerking voor dat soort zaken Niet Werkt en het de hardwerkende aan alle kanten al uitgeknepen burger (nog meer) handen vol met geld kost hadden wij klootjesvolk onderhand al lang al wel begrepen alleen de graaiers in Den Haag nog niet.............
Althans voor de kasvullers en graaiers werkt het wel prima dus vandaar wellicht dat ze ons niet horen klagen daar in Den Haag ? Zij zelf en hun vriendjes varen er ten slotte wel bij.......
En de rest van onze centen zijn voor de bodemloze put van oa Griekenland........ ;-(
Tja, Niet zeuren, gewoon inleveren je zuur verdiende centen........

Zo, dat moest ik ff kwijt, affakkelen die vuile graaiers (oa) in Den Haag...........

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2011 om 14:44
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijg10 schreef op zaterdag 22 okt 2011, 01:11]Tandartsvergoedingen, Zoek maar een ander.
Hier kan ik geen andere tandarts vinden.
Alle praktijken zitten vol!
Die l.l minister kan met zijn auto nog in Groningen/Limburg terecht, ik ben afhankelijk van een op " loopafstand."

Heb je dan al met je tandarts gesproken? En gaat hij/zij de kosten dan verhogen?. Kan toch zijn dat de prijzen gelijk blijven bij jouw tandarts?

zwemmer
door zwemmer - Oct 22, 2011 om 14:50
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Waarom moet je een andere tandarts zoeken?

stacey
door stacey - Oct 22, 2011 om 15:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 22 okt 2011, 14:50]Waarom moet je een andere tandarts zoeken?

Moet niet, maar je moet straks feitelijk zoeken naar de goedkoopste als je niet wilt gaan bijbetalen als je tandarts duur(der) is dan een ander............
Maar het zijn geen supermarkten waar je zo even binnen kunt lopen dus dat mooie plan gaat niet echt werken.

zwemmer
door zwemmer - Oct 22, 2011 om 16:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wellicht wordt de tandarts dan een kwestie voor de rijkeren. Ik hoop het niet. Als het niet zo veel patienten gaf zou het een ontwikkeling van handje-klap kunnen worden. Maar, het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat er een 'vereniging van socialistische tandartsen' opgericht gaat worden om het zoeken te vergemakkelijken. Spannend, we zullen zien. Misschien iets voor een discussie?

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2011 om 16:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

het verhaal tandarts is eigenlijk niet zo nieuw. Dit jaar heb ik een kroon moeten laten plaatsen, ben verzekerd voor tandarts tot €500,00, kosten kroon €770,00, dus en bijbetalen en de rest van dit jaar niet meer het me kunnen veroorloven. Naar ophoging verzekering kon wel, maar tandarts moest dan schriftelijk bevestigen dat hij de komende 2 jaar geen dure behandelingen zag aankomen. Kon hij niet, omdat er nog 6 wachtende zijn (kronen). Volgend jaar dus maar twee maal goed schoon laten maken en bij leven en welzijn het jaar daarop weer een kroon.

Het is hier fantastisch!!

zwemmer
door zwemmer - Oct 22, 2011 om 16:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Moet het dan allemaal gelijk gerepareerd kunnen worden? De tandartsenopleiding en -praktijkinrichting is hardstikke duur en dat moet terugverdiend worden. Dat er een verzekering is is al heel mooi, maar om nu te verwachten dat je niets meer zelf hoeft bij te leggen is onredelijk. Tuurlijk het is veel geld, maar het is dan ook ergens voor en valt gelukkig te spreiden.

alexishoop
door alexishoop - Oct 29, 2011 om 13:49
562 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 22 okt 2011, 15:06][quote=zwemmer schreef op zaterdag 22 okt 2011, 14:50]Waarom moet je een andere tandarts zoeken?

Moet niet, maar je moet straks feitelijk zoeken naar de goedkoopste als je niet wilt gaan bijbetalen als je tandarts duur(der) is dan een ander............
Maar het zijn geen supermarkten waar je zo even binnen kunt lopen dus dat mooie plan gaat niet echt werken.

nee dat werkt eerder via mond tot mond reclame, zeg ken jij nog een betaalbare ... hihihi