JG
door JGWensveen Oct 27, 2023 om 11:51
Geldzaken & recht

Te late Afrekening van restverwarming door verhuurder.

Via Hef betalen wij in de huur voor de restverwarming daar wordt als het goed is voor 1 juli in het jaar daarop een verrekening tevens service kosten naar de huurder voor evt bij betalen of teruggave. Nu kregen we eerst bericht dat het september zou worden en nu is het al december mijn huur willen ze ook op tijd ik vraag me af of dit zomaar kan? Het gaat over het jaar 2022.

1406 5 Rapporteer

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Oct 27, 2023 om 12:01
883 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat mag zomaar. Waarom bel je niet naar je verhuurder wat de reden van dit uitstel is? Misschien hebben ze een nieuw programma, hebben ze een personeelstekort. Weet jij veel. Maar zoals gezegd daar kun je achter komen door te bellen.

JG
door JGWensveen Oct 28, 2023 om 01:12
1 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ik gedaan maar krijg geen antwoord.

Thecla58
door Thecla58 Oct 28, 2023 om 11:17
883 Antwoorden / 3 Vragen

Dan is het een kwestie van afwachten.

marita5
door marita5 - Oct 27, 2023 om 14:46
11560 Antwoorden / 15 Vragen
1paul
door 1paul - Oct 27, 2023 om 15:27
3201 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.hefwonen.nl/stookkosten#:~:text=Wanneer%20krijg%20ik%20de%20afrekening,stookkosten%20van%20het%20jaar%20ervoor.

z
ij geven zelf aan dat ze voor 1-7 afrekenen, misschien eens een mail sturen dat u vanaf deze datum de wettelijke rente in rekening gebracht wilt zien!

let op, dit kan ook in uw nadeel uitpakken!!

JMA2
door JMA2 - Oct 27, 2023 om 23:57
129 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet waar u woont maar hier in Nederland is het oktober en geen december.

Nu kregen we eerst bericht dat het september zou worden en nu is het al december

JG
door JGWensveen - Oct 28, 2023 om 01:11
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb de verhuurder gemaild maar dan krijg je geen antwoord op je vraag.