su
door suzhu Jul 12, 2011 om 15:46
Geldzaken & recht

Tegoed vervalt na een jaar

Ik heb vorig jaar een magneetkaart van zwembad Sportplaza Mercator aangeschaft met hierop 12 baden voor 45 Euro. 1 x gezwommen. Dus er staan nog 11 baden op. Vervolgens ben ik mijn portemonee met de kaart kwijt geraakt. Toen ik deze onlangs weer terug heb gekregen, bleek dat het tegoed op de kaart is verlopen. Bij aankoop wordt niets gezegd over de geldigheidsduur van het tegoed. Het staat niet op de kaart, niet op de website, en niet op de bonnen die je krijgt na zwemmen. Aan de kassa zegt men niets hieraan te kunnen doen. Ze zien blijkbaar het tegoed nog wel staan in de computer. Niet alleen erg klant-onvriendelijk maar ook wettelijk niet ok. Kan een bedrijf je tegoed zomaar laten vervallen?

2039 2 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 12, 2011 om 15:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt een 12-baden jaarkaart, het woord zegt het al. Dus ja, het vervallen van het tegoed is terecht.

pschaecker
door pschaecker - Jul 12, 2011 om 15:58
171 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Zsuhu er staat duidelijk op deze website sportfondsen.nl dat het om een 12 baden jaarkaart gaat. U moet het tegoed dus binnen 1 jaar na aanschaf gebruiken.

met vr. gr.