ma
door marjan1974 Dec 9, 2008 om 21:22
Geldzaken & recht

Telfort wil geen verklaring sturen omtrent BKR-notering

Omdat er een nogal gekke foutmelding komt in het onderdeel Mobiele telefoonaanbieders nogmaals hier ons probleem.


Enige tijd geleden heeft mijn vriend problemen gehad mbt zijn abonnement bij Telfort. Er is een en ander verkeerd gegaan, uiteindelijk is het abonnement afgesloten, na enig heen en weer schrijven is het dossier uiteindelijk overgedragen aan GGN Incasso. Schuld is afbetaald, GGN Incasso heeft aangegeven dat het dossier is afgesloten dd 03-10 jl en dat het geld aan Telfort is overgemaakt. Ik ben in het bezit van het "afsluitnummer" waarmee het geld aan Telfort is gestort. Tot zover gaat het goed...


Wij zijn bezig met de aankoop van een huis en lopen nu ernstige vertragingen op in de afhandeling ivm de negatieve BKR-notering. De bank heeft aangegeven dat ze vooralsnog voldoende hebben aan een verklaring van Telfort dat de schuld vereffend is. Aanpassing BKR volgt dan wel, is hun insteek.


We zijn inmiddels dik twee maanden en vele, vele telefoontjes met Telfort verder... maar Telfort wil geen verklaring versturen omtrent de vereffening. We moeten maar wachten op de aanpassing bij BKR, wat dus ook nog weken kan duren. Het kost me dus veel energie en buiten dat ook nogal wat geld omdat er dus iedere keer naar een 0900-nummer moet worden gebeld. Ik krijg iedere keer vage en minder vage toezeggingen, van "Nee hoor, mevrouw u dient te bellen met GGN, wij weten van niets" tot "ik ga kijken wat ik voor u kan doen, een supervisor heeft de zaak opgenomen en u hoort binnen 6 werkdagen".


Ik heb ook al een aantal malen gemaild via de website (schijnt de enige mogelijkheid te zijn om hen te mailen), maar ondanks toezeggingen dat er binnen 2 werkdagen een reactie moet komen... nog steeds helemaal niets. Ook al 2  brieven verstuurd.... ook niets.


Wat kunnen we nu nog doen om die verklaring te krijgen van Telfort? Nogmaals aangetekende brief zenden met kopieen van eerdere brieven? Jurist van de vakbond eropzetten? Ik weet het even niet meer en word er inmiddels aardig moedeloos van. De makelaar begint ook al te "koeren"

448 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brainless
door brainless - Dec 31, 2008 om 16:07
324 Antwoorden / 0 Vragen
0

Normaal blijft een BKR registratie een bepaald aantal maanden/jaren staan na betaling van de schuld.
Je kunt bij het BKR vragen hoelang deze negatieve registratie blijft staan.



hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 31, 2008 om 16:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag Marjan,

Het spijt me voor jouw vriend en jou, maar je blijft bij het BKR tot vijf jaar nadat de schuld volledig is voldaan nog in de bestanden van hen staan, compleet met een overzicht van het betalings- en aflossings gedrag.

Een jurist van de vakbond erop zetten zal je, hoe spijtig ook, je niet lukken, omdat de vakbond alleen rechtsbijstand verleend in zaken over werk en/of inkomen.
Via de bond is er wel een aanvullende rechtsbijstandverzekering, ik geloof bij Reaal. Deze aanvullende rechtsbijstand verzekering is goedkoper dan de gebruikelijke rechtsbijstand verzekering, omdat daarin geen dekking zit voor geschillen over werk en inkomen.

Overigens helpt geen enkele verzekering je met een situatie welke al bestond op het moment dat je de verzekering afsloot. De periode welke we;lke ze uitsluiten is meestal 3 maand. De z.g.n. afkoelperiode. Je betaald aldus 3 maand premie voor niets.

Ondanks dat, plezierige jaarwisseling en gezond 2009 gewenst.

Hardware ERror MAN.



ma
door marjan1974 - Jan 5, 2009 om 15:57
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

@stacey: het gaat me niet om de termijn bij BKR, die is 5 jaar. Dat is me wel duidelijk. Vooralsnog gaat het om een verklaring van Telfort, waarin staat dat de schuld vereffend is en dat de BKR-notering wordt aangepast naar een "afgeloste schuld". En die verklaring die komt maar niet.


Inmiddels dus nogmaals een aangetekende brief aan Telfort gestuurd met het verzoek binnen een bepaalde termijn te reageren. Telefonisch is mij net voor Kerst aangegeven dat ze er pas in de deze week aan toe komen "om er naar te kijken".

kiran
door kiran - Jan 5, 2009 om 16:21
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@marjan1974


Misschien onderstaande link nog iets?


Zal nog wel enige info uit te halen zijn. [contact bkr misschien]


http://www.bkr.nl/MeestGesteldeVragen.aspx?pid=77

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer