na
door naat9 Feb 27, 2008 om 10:30
Geldzaken & recht

Termijn teruggave IB

Weet er iemand of ik bij de belastingdienst kan navragen hoe lang ik op mijn geld moet wachten. Zo ja, via welk nummer? Mijn formulieren zijn eind november 2008 (ik had uitstel) ingediend en nog niks ontvangen. Is er een termijn waarop ze moeten terugstorten?

840 9 Rapporteer

kr
door krieties - Feb 27, 2008 om 11:04
442 Antwoorden / 0 Vragen

Daar staat geen termijn voor, zeker niet als je uitstel uit eind november hebt gevraagd. Ik vermoed wel dat je in maart een negatieve voorlopige aanslag krijgt (of meteen definitief).

wi
door wippie - Feb 27, 2008 om 11:13
260 Antwoorden / 0 Vragen

Heel knap van U, leeft U al in 2009/2010? Bij ons is het 27 februari 2008.

akkefiet
door akkefiet - Feb 27, 2008 om 11:16
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Grote kans dat u binnenkort bericht krijgt dat u opnieuw belastingaangifte moet doen.
Het is behoorlijk mis gegaan bij de  belastingdienst (zie het journaal en/of teletekst van vandaag)

Vrgr. AF

na
door naat9 - Feb 27, 2008 om 11:18
14 Antwoorden / 15 Vragen

Was dat eind november vorig jaar (ik schijn me vergist te hebben in het jaartal) ook al? Afgelopen zaterdag de aangifte van dit jaar weggedaan. Zal mij benieuwen of dat goed is gegaan. Hoe weet de belastingdienst eigenlijk wiens aangifte niet goed is gegaan?

akkefiet
door akkefiet - Feb 27, 2008 om 12:02
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Ik lees dat de problemen alleen bij digitale aangiftes zouen zijn onstaan.
Klik even op deze link voor meer info:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/2/27/270208_belastingaangiftes.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2008 om 12:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Gewoon via de belastingtelefoon navraag doen. Maar het is kennelikjk een puinhoop. Ik wacht al meer dan een jaar op een (voorlopige) aanslg m.b.t. 2005!! Dat terwijl 2006 al wel is "behandeld". Als u geld terug verwacht behoeft het geen probleem te zijn en kan het zelfs voordelig zijn. U krijgt dan namelijk de heffingsrente uitgekeerd en hoe langer het duurt, hoe meer rente. Let ook op dat verzuim m.b.t. tijdige afhandeling kan betekenen dat als u zou moeten betalen de rente dan beperkt is. Echter sedert november en nu zijn nog maar 4 maanden verlopen!

jo
door jojanda - Feb 27, 2008 om 18:02
146 Antwoorden / 0 Vragen

Wettelijk gezien is de BD verplicht te reageren in de vorm van een definitive aanslag binnen 3 jaar na afloop van het betreffende jaar, eventueel verlengd met een eerder aangevraagd uistel.

Het streven is om binnen een jaar na indienen met een (voorlopige) aanslag te komen.

Jojanda

ma
door marwin - Feb 27, 2008 om 18:12
126 Antwoorden / 15 Vragen

Wij zitten nog te wachten op belastingaangifte van 2005. De vorige keer dat ik belde kregen we na een maand reactie van mijn formulier maar die van mijn man hebben we nog niets gehoord (ingediend juli 2005) Maar daar moeten we betalen en de belastingsdienst hanteert een leuke rente als je geld moet krijgen maar niet als je moet betalen. je kan het nummer bellen die ook op je oproep staat van de aangifte. Maar dat helpt niet altijd

jo
door jojanda - Feb 27, 2008 om 18:37
146 Antwoorden / 0 Vragen

@marwin : Heb je die aangifte niet ingediend in juli 2006?

Zo tussen twee haakjes, ik kreeg van deze week mijn definitive aanslag over 2005.

Mijn man kreeg deze week de definitive over 2006 :-)

Ja, ja.. het blijft interessant.