Re
door Remco92 Mar 27, 2016 om 12:39
Geldzaken & recht

Terug betalen uwv

Vandaag post ontvangen van het UWV, vanwege een te hoog uitbetaald bedrag van de WW uitkering moet ik nu nog 427,90 terug betalen.
Het hele punt is nu dat er word verwacht dat ik dit bedrag in 1x terug betaal.

Mijn vaste lasten zijn dusdanig hoog dat ik dit bedrag niet in een keer kan voldoen.

Na een telefoontje werd mij verteld dat dit bedrag hoe dan ook in een keer moet worden betaald, anderzijds komen hier buitengerechtelijke kosten bij en word het bedrag verhoogd naar 681,- ,plus daarbij komt dat er word gedreigd met een deurwaarder.

Wat kan ik hier in godsnaam aan doen zonder hierdoor in financieele problemen te komen?

Remco.

9625 11 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 12:44
302 Antwoorden / 1 Vragen

Buitengerechtelijke kosten? Bent u dan al eerder gemaand, of is dat een boete?

Maar even proberen te lenen in uw omgeving.

Topantwoord

getty
door getty - Mar 27, 2016 om 12:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is de reden dat u moet terugbetalen. Is er de vorige betaling teveel betaald? Of is het een schuld van een oudere periode.

Re
door Remco92 Mar 27, 2016 om 12:54
Antwoorden / 1 Vragen

een medewerker van de UWV belde mij net de mededeling dat ik 1 maand teveel WW uitbetaald heb gekregen.

vond het al vreemd dat een door UWV gemaakte fout bij mij werd neergelegd ,maargoed het gaat dus om een maand WW die ze mij teveel hebben uitbetaald.

getty
door getty Mar 27, 2016 om 13:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar is deze maand recent geweest. Het mag namelijk in 1 x verrekend worden als het vrij kort geleden is uitbetaald geweest.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 27, 2016 om 12:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik het nog een keer schriftelijk aangeven dat u het bedrag niet in een keer kunt terugbetalen en of er geen betalingsregeling kan worden getroffen. Aan de telefoon bereik je meestal niets. Maak dan gebruik van Mijn UWV.

Ik kan me voorstellen dat niemand u iets gaat lenen, want niemand leent graag aan mensen die zo goed als platzak zijn. Die moeten het dan ook maar weer terug zien te krijgen.

Re
door Remco92 Mar 27, 2016 om 12:57
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het meedenken,

Ik ga ht uwv schriftelijk nogmaals benaderen en vervolgens afwachten wat hier mee gedaan word.

emcede
door emcede Mar 27, 2016 om 14:54
960 Antwoorden / 4 Vragen

Goede tip. Nog een aanvulling: leg NU een redelijk maandbedrag opzij, en volgende maand ook etc. zodat als men met een reactie komt je ook direct kunt beginnen met betalen. Zorg dat je op dat moment niet nog moet beginnen met sparen terwijl je NU al weet dat je moet betalen.

marita5
door marita5 - Mar 27, 2016 om 13:09
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Remco92 ,

'Ik heb van het UWV te veel WW ontvangen. Nu vorderen ze dat in één keer allemaal terug. Moeten ze mij niet een betalingsregeling aanbieden?'

Antwoord:

Er is geen wettelijk recht op een betalingsregeling. Wel is het zo dat de meeste overheidsinstellingen een betalingsregeling zullen aanbieden als een burger een schuld heeft, om zo zekerder te zijn dat het volledige bedrag afgelost kan worden. Bovendien is het redelijk om een schuldenaar een langere periode te gunnen om de schuld terug te betalen, als de schuld over een langere periode is ontstaan. Als een overheidsinstelling vordert dat de schuld in één keer betaald moet worden, is er meestal wel een voorgeschiedenis .

Bron : jurufoon.nl

Lees ook deze informatie eens door ,

http://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/geld-terugbetalen-aan-uwv/

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2016 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet toch gemerkt hebben dat je teveel hebt ontvangen?

getty
door getty - Mar 27, 2016 om 18:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Blijven ze moeilijk doen, vraag dan op toepassing van de beslagvrije voet op de inhouding.

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 19:13
302 Antwoorden / 1 Vragen

Een maand teveel WW ontvangen? Bent u dan nu uit de WW en is er per abuis een maand doorbetaald of zo? Daar moeten toch briefjes voor ingezonden worden, of is er in een maand dubbel betaald?

gerbera
door gerbera - Mar 27, 2016 om 22:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Sinds wanneer wordt er op zondag, en nog wel 1e Paasdag post bezorgd ?? Overigens moet het u zijn opgevallen dat u te veel had ontvangen.

diumenge
door diumenge Mar 28, 2016 om 10:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sterker nog ze bellen óók nog op eerste Paasdag. Wat een service, dan wil je toch gewoon gaan terugbetalen! ;-)
___
"door Remco92 27 Mar 2016 om 12:54
Antwoorden / 1 Vragen

een medewerker van de UWV belde mij net de mededeling dat ik 1 maand teveel WW uitbetaald heb gekregen. vond het al vreemd dat een door UWV gemaakte fout bij mij werd neergelegd ,maargoed het gaat dus om een maand WW die ze mij teveel hebben uitbetaald."

zoekster1
door zoekster1 - Mar 27, 2016 om 23:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen
Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Mar 28, 2016 om 10:49
34 Antwoorden / 3 Vragen

@REMCO92 Bij de reacties staan enkele goede tips. Het bedrag moet terug betaald worden. Maar dat wil je ook. Op de UWV-site staat niet dat je het bedrag in 1 x moet terug betalen. Mijn ervaring is dat er via mijnuwv een voorstel tot terugbetaling, een betalingsregeling getroffen kan worden. Laat zien dat je dat serieus bedoeld en begin met een maandelijks bedrag te betalen waardoor je in een half jaar van de schuld af bent. Er volgt nog wel enige reactie maar blijf de maandelijkse betaling doen. Pas ook de beslagvrije voet toe, google beslagvrije voet, je kunt hetzelf als je er moeite voor doet, en stuur de berekening naar het UWV. Vermeld bij alle correspondentie je uitkeringsnummer. Mocht je teveel terug betalen dan komt het weer snel terug op je rekening.

simon55
door simon55 - Mar 28, 2016 om 11:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt t bedrag WEL in termijnen terug betalen ik heb t twee jaar geleden ook gehad dat een van mijn  pensioen fondsen niet uitgesteld kon worden tot de pensioen datum dus kreeg ik toen ook teveel uitbetaald en kon t keurig in termijnen terug betalen wat mij aangeboden werd maar alleen geen gebruik van heb gemaakt en heeft u n klacht over t UWV kunt u n klacht indienen bij de clientenraad zie de site clientenraad-uwv.nl